וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היופי של מערב יוון: המחוזות הקסומים שלא הכרתם

קטיה אגינוב, בשיתוף לשכת התיירות של יוון

20.11.2022 / 16:50

טבע עוצר נשימה, סיפורי מיתולוגיה, ערים מודרניות לצד ערים ציוריות, אוכל טוב ואפילו חיי לילה. חבלי הארץ אכאיה ואלייה הממוקמים במערב יוון יספקו לכם את כל מה שנחוץ בשביל להפוך את הטיול לבלתי נשכח. והבונוס? מדובר באזור יחסית לא מתוייר, לפחות בינתיים

חצי האי פלופונס. ShutterStock
חצי האי פלופונס/ShutterStock

פלופונס, אליו ניתן להגיע בטיסה או נסיעה מאתונה, הוא חצי אי עצום, מדהים ביופיו וכזה שמקושר ללא מעט אירועים במיתולוגיה היוונית. הוא מחולק ל-7 מחוזות כאשר שניים מהם - אכיאה (Achea) ואלייה (Ilia) משויכים למערב יוון. רוב תושבי חבל הארץ אכאיה מתגוררים בפטרס (Patras) שהינה גם העיר השלישית בגודלה בכל יוון. בדומה לאכאיה, גם אלייה הוא חבל ארץ בעל משמעות היסטורית רבה. מדובר באזור שעוד לא התגלה לחלוטין על ידי תיירי החוץ ולכן אם תתקלו בו בתיירים אלו ככל הנראה יהיו תיירים מקומיים כאשר למעשה כלכלת המקום מבוססת על אותם תיירי פנים וגם על חקלאות.

מכיוון שמדובר באזור לא קטן, נתמקד באטרקציות המעניינות ביותר ונתחיל עם חבל אכאיה. אחד המקומות היפים ביותר באזור היא מערת נטיפים הידועה בשם מערת האגמים. את השם היא קיבלה בזכות 13 האגמים מעליהן נמצאת מערת נטיפים. אל האגמים נשפכים מפלי מים שיוצרים מראה מיוחד ביופיו, ממנו תוכלו ליהנות תוך כדי שיט. יש לא מעט מיתוסים וסיפורי פולחן סביב המערה, אותם תוכלו לשמוע במקום עצמו.

פטרס יוון. ShutterStock
פטרס, יוון/ShutterStock

המערה נמצאת כשעת נסיעה מעיר הנופש קלבריטה, הממוקמת על הר, שגם בה כדאי לעצור בשביל אטרקציה מהנה במיוחד והיא נסיעה ברכבת הקיטור באורך 22 ק"מ הנוסעת אל עבר עיירת חוף בשם דיאקופטו. במהלך הנסיעה אתם תמצאו את עצמכם במרכזו של טבע מרהיב הכולל צמחייה, נחלים, מפלי מים וצוקים. מעבר לכך, מדובר בעיר תיירותית עם מסעדות ובתי מלון טובים, אתר סקי וגם לא מעט היסטוריה - במנזר אגיה לורה התחיל המרד של היוונים באימפריה העות'מנית ובמהלך מלחמת העולם השנייה התרחש בה טבח גדול בו 1,400 מתושביה הוצאו להורג על ידי הנאצים כנקמה על מרד מצד היוונים - את האנדרטה תוכלו לראות ממש עם כניסתכם אל העיר.

אטרקציה פופולארית נוספת הינה גשר ריו אניטריו הנחשב ליצירה ארכיטקטונית יוצאת דופן, בין היתר בשל הקשיים ההנדסיים בבנייתו. מדובר בגשר מיתרים באורך 2,252 (הארוך ביותר באירופה) שמחבר את האזור למרכז יוון. בין אם תעברו מעליו עם רכב או שתבחרו בשיט במעבורת על מנת לחזות בו תצטרכו לעשות זאת בתשלום. כאמור, אי אפשר לדבר על אכאיה מבלי להזכיר את העיר הגדולה שהיא גם הבירה שלה - פטרס. מדובר בעיר נמל ומרכז מסחרי חשוב עוד מהתקופה הרומית, עם קו ישיר לאיטליה ומקומות נוספים. בהשוואה לערים האחרות מדובר בעיר שבנייתה מודרנית בשל העובדה שהעות'מניים שרפו את רובה בזמן מלחמת העצמאות בשנת 1821.

אלייה יוון. ShutterStock
אלייה, יוון/ShutterStock

אם אתם מחפשים מסעדות מצוינות וחיי לילה אז זה לגמרי המקום בשבילכם אבל גם אוהבי ההיסטוריה ימצאו את עצמם כאן. בעיר קיים מוזיאון ארכיאולוגי מושקע, ניתן לראות שרידים של אצטדיון מהתקופה הרומית וכמובן לבקר במצודה המפורסמת של העיר (Patras castle). העיר בעצם מחולקת לעיר עלית ותחתית כאשר הראשונה הינה עתיקה יותר במראה שלה ושם נמצאים האתרים ההיסטוריה והשנייה הינה המודרנית יותר בה תמצאו מקומות בילוי, חנויות של מותגים מובילים ומסעדות.

המקום האחרון שנדבר עליו הוא חבל הארץ אלייה ובו ממוקם אחד המקומות הכי פופולאריים בייוון - אתר אולימפיה העתיקה, מוקף בהרים. הוא נחשב כאתר מורשת עולמית ולא בכדי, זה המקום בו התקיימו המשחקים האולימפיים בעת העתיקה ובנוסף שימש כמקום פולחן עבור האל זאוס והאלה הרה. הפסל של זאוס שנחשב אחד משבעת פלאי עולם מוצג במוזיאון הארכיאולוגיה, לצד פסלים מרהיבים נוספים, לכן אם הגעתם למקום אל תוותרו עליו. מעבר לכך, חופיה של אלייה פשוט יפיפיים, בעיקר אלו שממוקמים בעיירה בשם זארו Zaharo)), ולאורך קו החוף תוכלו להתפנק בשלל מלונות יוקרה. באופן כללי, מדובר באזור שהתברך בטבע עוצר נשימה ובו יערות, אגמים, נהרות ואפילו פעילויות שונות כמו שייט בקיאקים, אתרי ספא טבעיים וטיפוליים בקאיאפה Kaiafa)) ומעיינות חמים בקיליני (Kilini). כפי שבטח כבר הבנתם, אם אתם מתכננים טיול לא קצר, מעניין ומגוון, כזה שמתאים לכל המשפחה ולכל גיל - אזורים אלו מספקים את המענה המושלם לכך.

קטיה אגינוב, בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully