וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופים בתוליים ואתרים יפהיפיים: חבל הארץ שיסדר לכם חופשה מגוונת

קטיה אגינוב, בשיתוף לשכת התיירות של יוון

13.12.2022 / 16:50

חבל תראקיה הוא המקום המושלם לאלו שאוהבים ליהנות מחוויות ייחודיות ומשולבות - מהיסטוריה, דרך נופים עוצרי נשימה ועד לאקסטרים ובילויים ומסעדות מעולות

חבל תראקיה, יוון. ShutterStock
חבל תראקיה, יוון/ShutterStock

חבל תראקיה ממוקם בין גבולותיהן של יוון, טורקיה ובולגריה ואם נתמקד ביוון הוא שוכן בצפון-מזרח המדינה ומבוסס ברובו על חקלאות. אזור זה מתאפיין בעיירות וכפרים רבים והאופי האותנטי של המקומיים הוא דבר שקשה לפספס, לכן טיול בשווקים באזור זה יכניס אתכם לאווירה קסומה. ההשפעה של המדינות בהן הוא גובל ניכרת כמובן גם במאכלים ולכן בניגוד למה שתטעמו במסעדות אחרות ביוון כאן תרגישו גם השפעה טורקית ובולגרית. למרות שהחודשים המומלצים לטיול הם מאי ויוני, מזג האוויר בתראקיה נעים במשך כל השנה.

אזור זה מוזכר במיתולוגיה היוונית כמקום היוולדו של אורפאוס, בנה של קאליופה ובהיסטוריה היותר עכשווית ישנו גם קשר הדוק לקהילה היהודית. בחבל ארץ זה התגוררה קהילה יהודית גדולה במשך כ-500 שנה ואנשי קהילה זו השתלבו בעסקי מסחר כמו טבק ומשי (אגב, עד היום תוכלו לראות בכפרים כיצד הם מיוצרים) עד שהגיעה מלחמת העולם השנייה והכל השתנה עבורם - האזור נכבש על ידי הבולגרים ששלחו את היהודים היישר למחנה ההשמדה טרבלינקה שבפולין. כיום הקהילה כבר לא קיימת ונשארו רק אתרי הנצחה קטנים, בתי קברות ובתי כנסת קטנים בערים כמו דרמה וקסטני.

חבל תראקיה, יוון. ShutterStock
חבל תראקיה, יוון/ShutterStock

גיוון הוא המילה הטובה ביותר בשביל לתאר את חבל תראקיה שמעבר לאתרים היסטוריים מציע למבקריו גם טבע עוצר נשימה המתבטא בנופים כמו הרים מושלגים, נהרות, עמקים ירוקים וחופי ים בתוליים. מעבר לכך, הקהילה המקומית, המורכבת בעיקר מאיכרים, תקבל אתכם בברכה.

אחת הערים המרכזיות בתראקיה היא אלכסנדרופוליס (נקראת כך על שמו של אלכסנדר קיסר רוסיה) ובהשוואה לשאר הערים באזור היא נחשבת למודרנית, לכן אם תרצו ללון בבתי מלון מפנקים יותר זו העיר בה כדאי לכם לשהות וממנה לצאת לטיולים השונים. החוף בעיר הוא בין האטרקציות המרכזיות בה מכיוון שהוא לא רק יפה אלא גם תוסס. באזור החוף ישנם טיילת, מסעדות ואפילו מגדלור שנבנה במאה ה-19. עיר מרכזית נוספת הינה קסטני ואם אתם מגיעים אליה מומלץ לבקר בשוק המזון, למרות שהיא מאופיינת גם במסעדות נהדרות. מבחינת דרכי הגעה- על מנת להגיע ל אלכסנדרופוליס תצטרכו לנחות בסלוניקי ומשם לקחת אוטובוס שמגיע תוך 3 שעות, או לחלופין לשכור רכב.

חבל תראקיה, יוון. ShutterStock
חבל תראקיה, יוון/ShutterStock

לגבי אזורים נוספים שמומלץ לטייל בהם, תוכלו לבחור מבין האטרקציות השונות אילו הכי מדברות אליכם.

לאוהבי הטבע

ישנם שני אתרים שלא כדאי לכם לפספס. הראשון הוא הדלתה (המקום בו הנהרות נשפכים לים) של נהר האברוס (Évros Delta). אתר טבע זה מכיל מקוואות מים, אגם מים מלוחים, לגונות, אזורים חקלאיים ועוד. כמו כן, המקום משמש כבית גידול ליותר מ-250 זני ציפורים. אזור נוסף שכדאי לכם לבקר בו הוא השמורה דדיה לפקימי (DHADHIÁ) בה חיים עופות דורסים רבים וניתן לצפות בציפורי טרף מזנים רבים, כמו למשל נשרים ובזים. מעבר לכך, תוכלו ליהנות מהצמחייה ומעצי האלון והאורן ביער ואפילו להיכנס לתערוכה שעוסקת בבעלי חיים.

לאוהבי ההיסטוריה והארכיטקטורה

במרכזו של אגם ויסטונידה תוכלו לבקר במנזר מרהיב בשם סנט ניקולאוס פורטו לאגוס (Monastery of St. Nicholas, Porto Lagos) ומסביבו לחזות בציפורים שונות, ביניהן אפילו פלמינגו. מדובר במקום עם ערך דתי והיסטורי רב ומראה ציורי למדי. אתר נוסף, לא רחוק מהמנזר, נמצא בעיר קאבלה. מדובר באתר מורשת עולמית של אונסק"ו והוא נקרא פיליפי (Philippi). בין האתרים הארכיאולוגים במקום תוכלו לחזות באמפיתאטרון שנשמר עוד מהתקופה של האימפריה הרומית.

לאוהבי ספורט אתגרי

אם אתם חובבי אקשן אתם חייבים לבקר באי סאמותראקי, שהוא אחד המקומות המבוקשים באזור ולכן כדאי לשריין חדר זמן רב מראש. מדובר בהר שיוצא מהים ומתנשא לגובה של 1,611 מטר. בין האטרקציות תמצאו טיפוס אל ההר, קפיצת באנג'י, קיאקים, אופני הרים וטיולי שטח מגוונים. אין צורך לציין שמעבר לכך, הנוף הוא עוצר נשימה וכולל חופים בתוליים, ים כחול, דיונות ועוד.

קטיה אגינוב, בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully