וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפארק הלאומי קוראים למטיילים להפסיק ללקק קרפדות פסיכדליות

24.11.2022 / 0:02

שירות הפארקים הלאומי באריזונה מבקש ממטיילים להימנע ממגע ישיר עם קרפדת מדבר סונורה מאחר שהיא עשויה לגרום להזיות קשות - ולשתק ואף להרוג חיות מחמד שבקרבתם

אל תלקקו את קרפדת מדבר סונרה!/@itsjusttemily

שירות הפארקים הלאומי של אריזונה יצא בקריאה למטיילים להפסיק ללקק קרפדות פסיכדליות מסוכנות המסתובבות חופשי בשמורת הטבע. הם הזהירו כי קפדת מדבר סונורה, הידועה גם בשם קרפדת נהר הקולורדו, יכולה גם לשתק - ואף להרוג - חיות מחמד כגון כלבים אם אלה יתפסו אותן בפיהם.

ב-CNN דווח שגורמים רשמיים הזהירות מפני הקרפדה שמגיעה לגודל של כמעט 18 ס"מ ונחשבת לאחת הגדולות בצפון אמריקה. הדו-חי גדל בדרך כלל בניו מקסיקו, אך זוהה לאחרונה בשמורת הטבע Organ Pipe Cactus National Monument שבאריזונה. קרפדת מדבר סונורה גדלה בדרך כלל ליד מעיינות, מאגרי מים ונחלים במקסיקו ובחלקים מאריזונה, קליפורניה, קולורדו וניו מקסיקו. למרות הסיכון שצוין, מטיילים רבים נמשכים לרעלים של הקרפדה המכילים כימיקל פסיכדלי בשם 5-MeO-DMT.

לפי גן החיות של אוקלנד, הרעלים של הקרפדה עלולים לגרום להזיות ולתגובות "פסיכואקטיביות חזקות" בעת עישון, אולם בעיקר ידוע שהקרפדה מפרישה רעלן חזק שיכול לגרום לאנשים לחלות אם הוא יגיע לפיהם.

בסוף אוקטובר האחרון הזהירו בשירות הפארקים את המבקרים לנקוט משנה זהירות בנושא. הפארק מסר בהצהרה בפייסבוק: "כפי שאנחנו אומרים לגבי רוב הדברים שאתם נתקלים בהם בפארק הלאומי, בין אם זה חשופית בננה, פטריה לא מוכרת או קרפדה גדולה עם עיניים זוהרות באישון לילה - נא להימנע מללקק אותם. לקרפדות האלה יש בלוטות פרוטואיד בולטות שמפרישות רעלן חזק. הוא יכול לגרום לכם לחלות או לחטוף הרעלה".

עוד הזהירו מפני מפגש בין כלבים לקרפדות: "אם כלב יתפוס את החיה בפיו היא עלולה להרוג אותו. תסמינים לזה הם ריור מוגזם, דופק מוגבר והליכה לא סדירה. אם כלב מפגין את אחד התסמינים הללו, היעזרו בצינור גינה כדי לשטוף את פיו מהצד הפנימי כלפי חוץ ופנו להתייעצות עם וטרינר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

על פי גן החיות של אוקלנד, כל הרעלנים המעושנים מהקרפדה יכולים להוביל לשיאים אופוריים ולהשפעה "פסיכואקטיבית רבת עוצמה" כולל "הזיות שמיעה חזקות". בקליפורניה זה אינו חוקי להחזיק ברעלים של הקרפדה, הידועים בשם בופוטנין. עם זאת, הרעלים שימשו לא פעם לטיפול באנשים הסובלים מדיכאון וחרדה. רעל קרפדות שימש נושא למחקר כטיפול פוטנציאלי להפרעות התמכרות, דיכאון וחרדה, בדומה למחקר על התכונות הטיפוליות הפוטנציאליות של פסילוסיבין - המרכיב הפסיכואקטיבי של "פטריות קסם".

כדי לבצע מחקרים בנושא, יש לקבל אישור מיוחד מאחר שממשלת ארה"ב סווגה את ה-5-MeO-DMT כתרופה שאינה מותרת לשימוש רפואי סטנדרטי. חוץ מזה, כדי שהרעלים ישתחררו הקרפדה צריכה להרגיש מאוימת. את הרעלים יש לייבש ולעשן מאוחר יותר, כשמעריכים כי ההשפעות של הרעלים נמשכות עד כ-30 דקות. "החוויה תתחיל תוך 10 עד 30 שניות ואז תהיה חוסר יכולת פיזית למשך 20 עד 30 דקות", הסביר בעבר אלן דייוויס, חוקר פסיכדליה למגזין ג'ונס הופקינס. רבים מתייחסים להשפעות הסם כ"בלתי ניתנות לתיאור". עבור חלקם, תפיסת הזמן, הראייה והקול עלולים להתעוות. תוך פחות משעה הטריפ מסתיים ומותיר את המשתמשים עם "פרספקטיבה חדשה ומשנה מצב רוח על חייהם", קובע מגזין ג'ונס הופקינס.

ככה נראה טריפ על קרפדה

הפרקטיקה של עישון רעל קרפדות תפסה תאוצה בשנים האחרונות, כשדמויות ידועות כמו המתאגרף לשעבר מייק טייסון חלק את חוויותיו מהשימוש בחומר והאנטר ביידן, בנו של הנשיא ג'ו ביידן, כתב על כך כסוג של טיפול בהתמכרות.

בניו מקסיקו, מין הקרפדות נמצא תחת איום קיומי בגלל "אספנים שרוצים להשתמש בחיה לצורך שימוש בסמים", כך נמסר ממחלקת הציד והדגים של המדינה. בקליפורניה, הקרפדה מסווגת תחת סכנת הכחדה. על פי גן החיות של אוקלנד, החזקת הרעל של הקרפדה אינה חוקית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully