וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את החוף המלאכותי הגדול באירופה שיפתח ב-2023

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 10:00

על אף שהיא מרוחקת כ-300 ק"מ מהים, תושבי מדריד יזכו בקרוב לבלות בחוף ענקי חדש. יהיו בו אפילו עצי דקל וסירות מפרש. עם זאת, הפרויקט השאפתני גורר ביקורת רבה עקב בזבוז המים הצפוי

טיול בוולנסיה, ספרד/צילום: יעל לאור עריכה: עומרי

לנו הישראלים, קל לממש את הרצון הזה כשהוא מגיע: לרדת אל החוף, לתפוס קצת שמש, לשכב על החול הרך ולטבול בים. כמובן, לא כולם יכולים לעשות זאת. קחו למשל את תושבי מדריד, בירת ספרד. העיר מצויה במרחק של 300 ק"מ מהים, ואמנם ניתן לפקוד את חופי ולנסיה באמצעות הרכבת המהירה שהנסיעה בה אורכת קרוב לשעה, אבל זה לא ממש זה.

עם זאת, החל מהשנה הבאה הכל יכול להשתנות. החוף המלאכותי הגדול ביותר באירופה אמור להיפתח בעיירה אלוורה (Alovera) שבמחוז גואדלחארה (Guadalajara). זמן הנסיעה ממדריד הוא בסך הכל 40 דקות.

הדמיה של חוף אלוורה המלאכותי בספרד. aloverabeach, אתר רשמי
זמן הנסיעה ממדריד בסך הכל 40 דקות. חוף אלוורה המלאכותי/אתר רשמי, aloverabeach
הדמיה של חוף אלוורה המלאכותי בספרד. aloverabeach, אתר רשמי
הבריכה תשתרע על פני שטח של יותר מ-25,000 מ"ר/אתר רשמי, aloverabeach

לגונה ענקית ומגלשות מים

אז כמה גדול יהיה החוף הזה? על פי הפרסומים, החלק החולי שלו יכסה שטח עצום של 15,000 מ"ר, בעוד שה"בריכה" הנלווית (אם כי מדובר יותר במשהו שנראה כמו לגונה מאשר בריכה) תשתרע על פני שטח של יותר מ-25,000 מ"ר. עומקה יהיה כשני מטרים וחצי.

באופן טבעי, האטרקציה החדשה תיקרא "חוף אלוורה" (Alovera Beach) והיא אף תאכלס מגלשות מים, אפשרות לשיט בסירות מפרש, ספורט ימי ואומגה. כל זאת, לצד שפע של עצי דקל וכסאות נוח הפזורים במרחב. במילים פשוטות, זה ייראה כמו אתר נופש על חוף הים, רק שהוא יימצא כמה מאות קילומטרים מהחוף האמיתי.

הדמיה של חוף אלוורה המלאכותי בספרד. aloverabeach, אתר רשמי
חוף אלוורה יהיו מגלשות מים, סירות מפרש, ספורט ימי ואומגה/אתר רשמי, aloverabeach
הדמיה של חוף אלוורה המלאכותי בספרד. aloverabeach, אתר רשמי
צריכת המים באתר תהיה דומה לזו של 80 בתים בשנה/אתר רשמי, aloverabeach

נווה מדבר של פלסטיק, חול ומים

מיותר לציין כי בניית נווה מדבר ענקי שכל-כולו פלסטיק, חול ומים מביאה עמה לא מעט מחלוקות. מאז שהפרויקט הוכרז, בשנת 2017, היה חוף אלוורה במרכזם של ויכוחים פוליטיים רבים והפיתוח שלו הושהה מספר פעמים. המתנגדים מביעים ביקורת בשל בזבוז המים והעלות הכוללת, המוערכת בהרבה יותר מ-15 מיליון אירו.

לעומת זאת, היזמים העומדים מאחורי הפרויקט מעריכים כי פיתוח החוף המלאכותי יהיה פחות נורא ממה שסבורים. הם מציינים כי צריכת המים באתר תהיה דומה לזו של 80 בתים בשנה. זאת ועוד: לטענתם, האתר יצרוך הרבה פחות מים מאשר פארק רגיל עם צמחייה. בנוסף, ה"בריכה" תצויד במה שהם מכנים "טכנולוגיה למניעת אידוי".

כך או אחרת, כאשר ייפתח החוף המלאכותי, מתישהו בשנת 2023, דמי הכניסה למקום צפויים להיות 10 אירו לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully