וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נווה מדבר של חיים" נמצא כ-500 מטרים מתחת לפני האוקיינוס ההודי

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:14

מערכת אקולוגית חדשה ותוססת שמכונה "נווה המדבר על החיים" נמצא לאחרונה סמוך לאיים המלדיביים. צוות מחקר איתר מערכת אקולוגית חדשה בעומק 500 מטרים ובה חיים אורגניזמים קטנים וטורפים: "מה יודע מה מסתתר בעומק רב יותר? עולם שלם של הפתעות"

משימת הצלילה במלדיבים/Nekton

בעומק של כ-500 מטרים מתחת לפני האוקיינוס ​​ההודי, מדענים גילו מערכת אקולוגית חדשה ותוססת, מלאה בכרישים טורפים, להקות דגים ואורגניזמים מימיים קטנים. "נווה המדבר של החיים" כפי שכונה נמצא לאחרונה סמוך לאיים המלדיביים על ידי משלחת של "משימת נקטון המלדיביים" -המשותפת לממשלת המלדיביים, הקבוצה ללא מטרות רווח "נקטון" ואוניברסיטת אוקספורד.

בעזרת המיני צוללת Omega Seamaster II, צוות המחקר פירט את המערכת האקולוגית החדשה והמובהקת הזו על ידי איסוף דגימות ביולוגיות, צילומי וידאו ומיפוי האזור באמצעות סונאר. עבודתם התמקדה בהר מצולה Satho Raha, הר געש כבוי שיצר הר תת-מימי עצום בהיקף של כ-15 מייל ימי. (כ-28 אלף מטרים)

מדען אומר שלום לתושב "אזור המלכודת". Nekton Maldives Mission (c) Nekton 2022, אתר רשמי
מדען אומר שלום לתושב "אזור המלכודת"/אתר רשמי, Nekton Maldives Mission (c) Nekton 2022

המערכת האקולוגית שחיה כאן יוצאת דופן במיוחד מכיוון שנחילי האורגניזמים הקטנים שלה, הידועים כמיקרו-נקטון, נראים כלואים בעומק של כ-500 מטרים (1,640 רגל). המיקרו-נקטון נודד בדרך כלל לעומק עם עלות השחר, אבל כאן, הם לא יורדים נמוך יותר מ-500 מטרים לעומק המים. "אזור הלכידה" הוא ביתם של חבורה מגוונת של יצורים. האורגניזמים הקטנים שנמצאים שם יוצרים נקודה חמה למגוון ביולוגי המושכת אליה שורה של טורפים גדולים יותר, כולל דגי טונה, כרישי טיגריס, כרישי שש זים אפור, כרישי-שן שורי, קוצניים, כרישי גולפר, פטישני כד-חרטום, כרישי משי וכרישפיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כרישף קוצני שנמצא בעומק 500 מטרים ליד האיים המלדיביים. Nekton Maldives Mission, צילום מסך
כרישף קוצני שנמצא בעומק 500 מטרים ליד האיים המלדיביים/צילום מסך, Nekton Maldives Mission
הצוללת Omega Seamaster II בודקת את המערכת האקולוגית. Nekton Maldives Mission (c) Nekton 2022, אתר רשמי
הצוללת Omega Seamaster II בודקת את המערכת האקולוגית/אתר רשמי, Nekton Maldives Mission (c) Nekton 2022

עם זאת, רבים מהפרטים העדינים יותר של מה שנקרא "אזור הלכידה" אינם ברורים. "אנחנו מסוקרנים במיוחד בעומק הזה - למה זה קורה? האם זה משהו ספציפי שקורה בעומק 500 מטרים? האם החיים האלה ממשיכים אפילו בעמוק נמוך יותר? מה זה המעבר הזה? מה יש שם ולמה? אלו השאלות הקריטיות שלנו שאנחנו צריכים לשאול בשלב הבא של המחקר. מדוע אנו רואים את הדפוסים שצפינו בהם במסע הזה? זה יאפשר לנו להבין את האוקיינוס ​​העמוק במונחים הרבה יותר טובים", אמרה לוסי וודול, פרופסורית לביולוגיה ימית באוניברסיטת אוקספורד ומדענית ראשית בנקטון.

קבלו הצצה:

תיירות ודיג נמצאים בלב הכלכלה המלדיבית ולכן יש חשיבות עצומה להבנה מדוע דגים נוהרים לאזור זה. בסופו של דבר, הנתונים ממחקר זה ישמשו ליצירת אזורים ימיים מוגנים שיבטיחו שהמערכת האקולוגית תמשיך לשרוד ולשגשג. "הגילוי של 'אזור המלכודת' ו'נווה המדבר של החיים' במעמקים הסובבים את האיים המלדיביים מספקים לנו ידע חדש קריטי שתומך עוד יותר במחויבויות השימור שלנו ובניהול אוקיינוס ​​בר-קיימא, וכמעט בוודאות תומך בדיג ותיירות", אמר נשיא האיים המלדיביים איברהים מוחמד סוליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully