וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירת שהלכה ברגל 6,000 ק"מ מספרד לירושלים, הגיעה לארץ

עודכן לאחרונה: 11.11.2022 / 8:05

קרלוטה ולנצואלה הספרדית לקחה שנה חופש ויצאה בינואר למסע צליינות לארץ הקודש - אבל ברגל. השבוע היא הגיעה לארץ לאחר שצעדה כ-6,000 ק"מ ותטייל מהצפון עד לירושלים. היא ישנה אצל אנשים טובים שמארחים אותה וכבר התאהבה בישראל

מסע הצליינות הרגלי של קרלוטה ולנצואלה מספרד לישראל/צילום: Carlota Valenzuela

בתקופות קדומות אנשים שטו לארץ הקודש כדי להיות בירושלים ובמקומות הקדושים. אבל הצליינית הספרדית קרלוטה ולנצואלה (Carlota Valenzuela) הגיעה ביום שבת האחרון לישראל אחרי שהלכה מספרד מרחק של כ-6,000 ק"מ ברגל.

קרלוטה החלה את מסעה בעיירה פינסטרה (Finisterre) שבגליסיה, ספרד, ב-2 בינואר 2022 ועתידה להגיע לירושלים במהלך חודש דצמבר. היא עזבה את עבודתה בחברת אנרגיה גדולה והצטיידה במכתב מהכנסייה המקומית בשש שפות, שכל מי שפוגש אותה בדרך ויכול לתת לה קורת גג ואוכל - שיעזור לה. בחשבון האינסטגרם שלה היא מעלה הגיגים רוחניים ממסעותיה, מראה נופים ומספרת על המסע חוויותיה, וכבר צברה לה עדת מעריצים של 28 אלף עוקבים.

במהלך חודש נובמבר, היא תצעד אל המקומות הקדושים המרכזיים בישראל (מהצפון דרומה) והיא מתכננת להגיע לירושלים בחודש הבא ולהיפגש עם משפחתה, לאחר הליכה שנמשכה כמעט שנה. אבל הכל התחיל כשאלוהים נגלה אליה.

מפת המסע לירושלים

מקבלת את ברכת האפיפיור

בקרואטיה

"הרגשתי שאלוהים מכין לי משימה"

קרלוטה, איך עלה הרעיון הזה בראשך?
"הרגשתי שאלוהים מכין לי משימה ועשיתי מדיטציה, והרגשתי שאלוהים שואל אותי 'את מי אני מחפשת?' ועניתי 'את ישוע'. והוא שאל 'איפה תמצאי אותו?' ואמרתי 'שבירושלים'. וכך התחלתי את המסע והרגשתי שאני צריכה לעשות אותו בהליכה, לא בטיסה".

קרלוטה יצאה, כאמור, בחודש ינואר השנה מספרד והלכה עד ליוון. בחודשים מרץ ואפריל עברה בצרפת, במאי-יוני עברה לאיטליה כדי לבקר את האפיפיור שגם העניק לה מכתב המבקש מכל מי שנקרה בדרכה לארח אותה ולספק לה אוכל. ביולי, אוגוסט וספטמבר חצתה את סלובניה, קוראטיה, מונטנגרו ואלבניה ואז באוקטובר ליוון. ביוון תפסה טיסה לקפריסין (כיוון שלא יכלה ללכת על המים כמו אדונה ישוע), ואז קרה דבר מפתיע: ישראלי בשם קלאודיו ממוצא אורוגוואי, שהיה בספרד ושמע ברדיו על מסעה, כתב לה והציע לה, שהוא יבוא לקפריסין עם היאכטה שלו ועם שותפו גיל, והם יקחו אותה טרמפ לארץ. וכך היה. כשהגיעו לישראל, הזמין אותה קלאודיו להתארח בבית המשפחה בכפר סבא.

מהי החוויה הכי מיוחדת שעברת עד כה?
"בכל יום אני מחפשת מקום לינה, והחוויה הכי כיפית היא להכיר את המשפחות ולראות את הנדיבות של האנשים. כששואלים אותי לאן אני הולכת, ואני אומרת 'לירושלים', הם פשוט מטורפים מזה ומזמינים אותי".

מהו המקום הכי יפה שהיית בו במסע?
אני מרגישה שכל מקום שהייתי הכין אותי לפה, לארץ. זו הפעם ראשונה שלי בישראל ולא היו לי ציפיות, אבל אין דרך לדמיין את ישראל. חשבתי על צליינים שהגיעו לפה בסירה לאורך השנים וההיסטוריה ואיך הם הרגישו. וכשהגעתי לפה, בהתחלה, זה היה הלם עבורי, אבל התארחתי אצל המשפחה מכפר בסא שנתנה לי טרמפ עם היאכטה, ובמשך שלושה ימים ביקרתי בקיבוץ ומושב של חברים שלהם. זה היה מאוד מיוחד".

קרלוטה ולנצואלה. Carlota Valenzuela, תמונות גולשים
אלוהים גם שלח לה יאכטה שתביא אותה לארץ. קרלוטה בדרך מקפריסין/תמונות גולשים, Carlota Valenzuela
קרלוטה ולנצואלה בכנסיית הבשורה בנצרת. Carlota Valenzuela, תמונות גולשים
קרלוטה ולנצואלה בכנסיית הבשורה בנצרת/תמונות גולשים, Carlota Valenzuela
קרלוטה ולנצואלה. Carlota Valenzuela, תמונות גולשים
בארץ, היא תפסה קצת גשם במהלך השבוע בגליל/תמונות גולשים, Carlota Valenzuela
קרלוטה ולנצואלה. Carlota Valenzuela, תמונות גולשים
הישראלי היפה. המשפחה הישראלית מכפר סבא שאירחה את קרלוטה/תמונות גולשים, Carlota Valenzuela

הקשר הישראלי

מי שעוקב ועוזר לקרלוטה במסעה בארץ, הוא גולן רייס, קב"ט אל על לשעבר במדריד, שיצא בעצמו למסע עלייה לרגל מפורסם בשם "קמינו דה סנטיאגו דה קומפוסטלה", העובר מרחק של 900 ק"מ (ויוצא מצרפת בדרך כלל), עד לקברו של יעקב בן זבדי (דייג טברייני במקור ואחד משליחיו של ישוע) שנמצא במחוז גליסיה בצפון-מערב ספרד. "כמה ימים לפני שהיא יצאה למסע, ראיתי פוסט על הכוונה שלה ללכת לירושלים, וזה היה תוך כדי המסע שלי לסנטיאגו, וזה עניין אותי", אומר רייס בשיחה עם וואלה! תיירות. "לקראת אמצע המסע שלה הצעתי לה שכשהיא תגיע לארץ, נעלה ביחד לירושלים - 'את כנוצריה ואני כיהודי, את תניחי יד על כנסיית הקבר ואני על הכותל'"

לדבריו של רייס, קרלוטה מתחילה את מסע הצליינות שלה מהסוף (פיניסטרה בקמינו) כדי להגיע להתחלה שזו ירושלים, ובעצם ההתחלה של הכול לפי הנצרות. "הייחודיות שלה היא שהיא עוברת מבית לבית ומתארחת אצל אנשים בבתים, בקהילות שונות ומוצאת מקום ללון כל לילה", הוא מוסיף.

מאחורי קרלוטה ישנה קהילה גדולה של אנשים שעוקבים אחריה בעקבות ההד התקשורתי שהיא יצרה. גם משרד התיירות עוקב אחר הצליינית המרשימה מתחילת דרכה והחליט לאמץ אותה כמודל שיווקי לצליינים בכל העולם. בשנת 2019 מעל מחצית מהתיירים שביקרו בישראל היו נוצרים (53.9%), וכ-19% מהם הגיעו למטרת צליינות. "למשרד התיירות יש עניין להגיע לקהלים צעירים יותר של צליינים. בעלייה לרגל של קרלוטה יש מאפיינים של מגמות תיירותיות חדשות. ביקורה עשוי ליצור גידול בביקוש למוצר צלייני עם ערך מוסף חדש", אומר מנכ"ל משרד התיירות דני שחר.

גולן רייס בקמינו דה סנטיאגו דה קומפוסטלה. באדיבות המצולם, תמונות גולשים
הציע לקרלוטה לעלות ביחד לירושלים. גולן רייס בקמינו דה סנטיאגו/תמונות גולשים, באדיבות המצולם

מחכה למשפחתה שתגיע לארץ

בימים אלה קרלוטה צועדת את ישראל. היא נסעה לחיפה, הלכה ברגל לעכו ואעבלין (שם נמצא ביתה של הקדושה מרים בוארדי) ומשם תמשיך לנצרת ותשהה בה כמה ימים. היום (חמישי) היא תגיע דרך ה"ג'יזס טרייל" (שביל ישוע בגליל) לקיבוץ לביא, ולדבריה עדיין אין לה איפה ללון (הזמנות לאירוח יתקבלו בשמחה, לפי קרלוטה). לאחר מכן היא תלך לשהות באזור הכנרת והכנסיות החשובות לנצרות בצפון האגם, וב-20 בנובמבר מתכננת להגיע לתל אביב. משם, רייס וקרלוטה מתכננים ללכת ביחד מיפו לירושלים, הליכה של כארבעה-חמישה ימים, בתוואי של עולי הרגל הקדומים שהיו עוגנים עם סירות בנמל יפו (כך שער יפו בירושלים קיבל את שמו - הוא פונה לכיוון יפו) ויוצאים למסע דרך מקווה ישראל לאורך כביש 44 של היום, עד ללוד, רמלה, אזור אמאוס ולטרון ואז בכיוון שער הגיא עד לאבו גוש ועין כרם.

לאחר מכן היא תמתין למשפחתה שתגיע בדצמבר, אבל עד אז היא תבקר גם בכנסיית המולד בבית לחם ובירדן. כשמשפחתה תנחת בארץ, היא תיכנס עמה לירושלים בביקור ראשוני מרגש. "משפחתה של קרלוטה מגיעה אחת לחודש לכל יעד שבו היא נמצאת, מבלה איתה כמה ימים וחוזרת לספרד", מוסיף רייס.

קרלוטה, היו לך קשיים במהלך המסע?
"לא, תודה לאל לא. מבחינת ביטחון היה בסדר, והיה מזג אוויר רע לפעמים, כמו שלג בצרפת או כלבים מפחידים שפגשתי בדרך, או שפחדתי לא למצוא מקום לינה כשהלילה ירד. אבל בסוף הכל היה בסדר וישנתי בכל לילה במקום מסודר, לא בקמפינג".

ביוון (לפני כמה ימים)

עולה על היאכטה מקפריסין

בחודשים האחרונים שבהם רייס ממתין לקרלוטה, הוא שאל את עצמו "איך עולים לרגל לירושלים?" "יש דרך עלייה לרגל לסנטיאגו בספרד, יש דרך לרומא (ויה פרנצ'יג'נה), אבל אין דרך מסע רגלית לירושלים", הוא אומר. "בחודשים האחרונים התחקתי אחר דרכי העלייה לרגל העתיקות לירושלים, וביחד עם חברה התחלנו לנסות ליצור דרך עלייה לרגל עבור צליינות יהודית, נוצרית ומוסלמית". הדרך של השניים תתחיל בצפון הארץ, ולשם כך הם גייסו את שיתוף הפעולה של ארכיאולוגים, אקדמאים וגם גופים כמו משרד התיירות ורשות הטבע והגנים. "התוואי שלה אמור להיות מוכן עד לפסחא 2023", מוסיף רייס.

כשתסיימי את המסע, תחזרי לעבודה ולחיים הרגילים שלך?
"לא יודעת, אני משאירה את חיי בידיו של אלהים".

המסע חיזק את האמונה שלך?
"מאוד! אלוהים חיזק אותי, הוא דיבר אלי דרך האנשים שהכרתי, הוא הראה לי את נדיבותו, ואת היופי שלו דרך הנופים, וזו הסיבה היחידה שיכולתי להגיע לפה, וללא הוא לא הייתי יכולה לעשות את המסע".

לפי התכנון של קרלוטה, היא לא תחגוג את חג המולד בארץ, אלא מתכננת לחזור ב-23 בדצמבר לספרד ולחגוג שם עם משפחתה. לישראל הגיעה אומנם בפעם הראשונה בחייה, אבל היא "אני כל כך שמחה להיות פה", היא אומרת וכמובן שתשמח לאנשים טובים שיארחו אותה במסגרת החלק האחרון של המסע לירושלים.

רוצים לארח את קרלוטה, כיתבו לה הודעה בחשבון האינסטגרם שלה

לבלוג של קרלוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully