וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנועי שלג, סנטה ודייג בקרח: האטרקציות שאסור לפספס בספארי חורף בלפלנד

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:04

ביקור בספארי בצפון סקנדינביה הוא חוויה יוצאת דופן, וכולל מפגשים עם טבע פראי, חיות ארקטיות והזוהר הצפוני. איפה פוגשים את סנטה קלאוס, מה לגבי ארמון השלג המפורסם ומה צריך לדעת על רכיבה במזחלות כלבים?

תיירים על מזחלת שלג בלפלנד. ShutterStock
רכיבה במזחלת כלבים בלפלנד/ShutterStock

בצפון סקנדינביה שוכן לו אחד מחבלי הארץ הכי מיוחדים ויפים בעולם - לפלנד, שמציע את אחת החוויות הכי מיוחדות שניתן למצוא כיום: ספארי חורף, ובו אטרקציות ייחודיות שלא ניתן לפגוש בשום מקום אחר בעולם. כבר עם הנחיתה בבירתה של מחוז לפלנד, רובניימי הפינית, שבחודשי החורף נצבעת כולה בלבן, ישנה הרגשה אחרת באוויר - קסומה, חלומית, ייחודית. ברובניימי אמנם לא חסר מה לעשות, אך האקשן האמיתי מתחיל עם היציאה לכיוון האטרקציה המרכזית האמיתית של האזור - הספארי כמובן, הכולל מפגשים עם טבע פראי וחיות נדירות, אטרקציות מהנות וכל זה כשברקע הזוהר הצפוני המפורסם.

חברת פגסוס טיולים מאורגנים מוציאה בחודשי החורף טיולי ספארי ללפלנד. אבל מה עושים בטיול שכזה, מהן האטרקציות הבולטות ומה לגבי סנטה קלאוס? עשינו לכם סדר.

אופנועי שלג לפלנד. ShutterStock
רכיבה על אופנועי שלג בלפלנד/ShutterStock

רכיבה על אופנועי שלג

אחת האטרקציות המרכזיות בלפלנד בחודשי החורף היא רכיבה על אופנועי שלג. מדובר על אופנועים המותאמים לנסיעה בתנאי חורף קשים, הכוללים ציוד מיוחד. הם מיועדים לרכיבה בזוגות מה שהופך את הרכיבה למהנה עוד יותר, ומספקים חוויה יוצאת דופן ומלאת אדרנלין, כולל רכיבה בין נופים קסומים, נהרות קפואים, יערות אינסופיים ומפגשים מרהיבים עם חיות בר.

רכיבה במזחלות כלבים

רכיבה במזחלות של כלבי אלסקן מאלמוט והאסקי סיבירי נחשבת לאטרקציה שהיא בגדר חובה בקרב המבקרים בלפלנד, וכוללת, מלבד הרכיבה עצמה, גם ביקור בחוות הגידול של הכלבים, שם עורכים מפגש מרגש ורטוב במיוחד עם עשרות כלבים מתוקים ולקקנים, שלומדים כבר מגיל קטן להגשים את הייעוד שלהם. הרכיבה במזחלות מזמנת מפגשים מסקרנים עם הטבע הפראי ונופים מרהיבים שילוו אתכם במשך שנים רבות.

טיול מאורגן ללפלנד - מידע נוסף באתר פגסוס

לפלנד - כפר סנטה קלאוס. ShutterStock
הכפר הקסום של סנטה קלאוס/ShutterStock

מפגש עם סנטה קלאוס

כ-2 ק"מ בלבד משדה התעופה של רובניימי, נמצא אחד הכפרים הכי מיוחדים בכל העולם - הכפר של סנטה קלאוס, שמשם, כך על פי אגדות מקומיות, הגיע הסב החביב יחד עם איילי הצפון. בכפר שנמצא בפינלנד אינספור חנויות קטנות וחמודות שבהן ניתן לרכוש מזכרות ופריטים שונים ואף לפגוש את סנטה קלאוס כדי לצלם תמונה למזכרת. בכפר אף נמצא סניף הדואר, שממנו, כך טוענים המקומיים, שולח סנטה את המתנות לכל ילדי העולם.

ארמון השלג

בכל שנה, תושבי קמי בפינלנד משנסים מותניים, ומקימים מאפס את ארמון השלג המפורסם - מבנה ענק הבנוי כולו מקרח, וכולל חדרים שונים, בר משקאות ועוד. ביקור במלון ובחדרים השונים שלו הוא חוויה יוצאת דופן, שמתאפשרת רק חודשים ספורים בשנה, ולכן, אם הגעתם למקום בזמן המתאים, עשו לעצמכם טובה ואל תפספסו ביקור במקום המיוחד הזה.

מלון קרח, לפלנד. ShutterStock
ארמון הקרח/ShutterStock

שייט בשוברת קרח

אחת האטרקציות הכי מיוחדות בלפלנד ואולי בעולם כולו, היא שייט על גבי שוברת קרח. העוצמה האדירה והמפגש הקרוב עם איתני הטבע יוצרים מחזה נדיר, שמושך מטיילים מכל רחבי העולם. באמצעות שוברות קרח שהוסבו לספינות מיוחדות למטיילים, ניתן לחזות בפלא מקרוב, לבקר בין חדרי הספינה ולהבין כיצד היא עובדת. בחלק מהספינות אופציה לטבול במים הקפואים עם חליפות מיוחדות.

דייג במי קרח

המסורת של דייג במי קרח בלפלנד נשמרה במשך אלפי שנים, עד לימים אלו. עד היום, ניתן לצפות בתושבי המקום מנסים לדוג את ארוחת הערב שלהם באגמים הקפואים המקומיים. סיור דייג במי הקרח של לפלנד הוא חוויה ייחודית, הכוללת הסבר מקיף ממדריך מקומי - החל מקדיחת החור בקרח לטובת הדייג ועד לטכניקות דייג שונות.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully