וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך המלחמה באוקראינה השפיעה על התיירות באירופה?

בשיתוף הפניקס smart

31.10.2022 / 8:41

מלחמת רוסיה-אוקראינה מעצבת מחדש את מפת התיירות העולמית. איך זה קשור לחופשה שלכם - ומה אפשר לעשות כדי לטוס בראש שקט לחופשה בחו"ל - בכל יעד שתבחרו?

דגל אוקראינה נעוץ על מפת אירופה. ShutterStock
מדינות הגובלות ברוסיה או באוקראינה סובלות מירידה בהיקף התיירות הנכנסת/ShutterStock

לצד הטרגדיה האנושית, המלחמה באוקראינה משפיעה גם על מפת התיירות העולמית ועל החופשה הבאה שלנו. מהן השפעות המלחמה, ואיך השפעות אלו עשויות לעצב את תכנון החופשה הקרובה שלכם בחו"ל?

צניחה בתיירות היוצאת מרוסיה ואוקראינה

התיירים משתי המדינות המצויות במלחמה אחראיים להוצאה שנתית משמעותית בגובה 45 מיליארד דולר. מטבע הדברים, המלחמה צמצמה משמעותית את היקף התיירים היוצאים מרוסיה ואוקראינה. בעוד האוקראינים עסוקים בהישרדות, הרוסים מתמודדים עם מדינות הסוגרות בפניהם את שעריהן: מדינות דוגמת ליטא, לטביה ואסטוניה הקשיחו את התנאים לקבלת ויזה, בעוד פינלנד צמצמה ב- 90% את היקף הוויזות שהיא מנפיקה לאזרחים רוסיים.

בנוסף, בתחילת ספטמבר 2022 האיחוד האירופי החליט להשהות את הסכם הוויזות שנחתם עם רוסיה בשנת 2007. השהיית הסכם הוויזות צפויה להוביל לייקור וסרבול תהליך קבלת הוויזה - וכתוצאה מכך להפחתה משמעותית של כמות הוויזות שיקבלו תיירים רוסים.

בלטביה מציינים שמאז שהחלה המלחמה אחוזי הביטול של טיולים מאורגנים עלו ל- 60%-70%. טיולים מאורגנים שבוטלו במהלך חודש מרץ, לא הוזמנו מחדש גם בבוא הקיץ. כדי לאושש את ענף התיירות, לטביה ושאר המדינות הבלטיות מנסות לפנות לתיירים ממדינות אחרות כגון מדינות מערב אירופה וסקנדינביה.

פנייה לתיירים ממדינות אחרות - כולל תיירים ישראלים

כמו המדינות הבלטיות, גם מדינות הבלקן מתמודדות עם עצירת התיירות הנכנסת מרוסיה ואוקראינה. לפני שהחלה המלחמה, אחד מכל 6 תיירים שנכנסו למונטנגרו היו מרוסיה ואוקראינה (15.8% ליתר דיוק), לפי ארגון התיירות הלאומי של מונטנגרו. הצניחה בכמות התיירים העשירים שמגיעים למדינות הבלקן מרוסיה, גרמה לאובדן גדול עוד יותר בהכנסות.

מטבע הדברים מונטנגרו, המדינה בעלת הנופים היפים והכפרים האותנטיים, חוותה שינוי במפת התיירות הנכנסת וניסתה להתמודד עימו באמצעות פנייה לתיירים ממדינות אחרות - ממצרים וקזחסטן ועד הערב הסעודית וישראל. אם לשפוט לפי הנתונים שמספק ארגון התיירות הלאומי של מונטנגרו, המאמצים הניבו פרי: מתחילת שנת 2022 נרשמה עלייה של 9.91% בתיירות הנכנסת למדינה, בהשוואה לתקופה המקבילה טרום המגיפה בשנת 2019.

האסטרטגיה של מונטנגרו, לטביה ומדינות נוספות, שכוללת פנייה לקהלים חדשים, צפויה להשפיע על תיירים מכל העולם - כולל תיירים מישראל. הניסיון למלא את החלל שהותירו התיירים מרוסיה ואוקראינה באמצעות פנייה לתיירים ממדינות אחרות, יסייע לנו הישראלים לגלות עולמות ומקומות חדשים שאולי לא חשבנו עליהם קודם.

פגיעה בתיירות למדינות הגובלות ברוסיה (ולא רק)

מדינות הגובלות ברוסיה או באוקראינה סובלות מירידה בהיקף התיירות הנכנסת, בעקבות החשש של תיירים רבים להגיע אליהן. אך לא רק המדינות הגובלות ברוסיה מושפעות: עפ"י ארגון התיירות העולמי, תיירים רבים נוטים להתרחק מאזורים ואף יבשות שבהן מתרחשת מלחמה. זאת בשל חוסר הכרות עם חלקים מסוימים בעולם והיעדר הבנה שהם רחוקים מאזור המלחמה. לכך מתווספת העובדה שככל שאנחנו מתרחקים יותר מהבית, אירועים כגון מלחמה יכולים לפעול כגורם מרתיע גם אם הם לא בהכרח מתרחשים בקרבת יעד הנסיעה.

האי לסבוס יוון. ShutterStock
יעדים הנחשבים קרובים לישראל דוגמת יוון וקפריסין הפכו פופולריים יותר. האי לסבוס ביוון/ShutterStock

איך כל זה משפיע עלינו?

מגפת הקורונה המחישה כמה החיים יכולים להיות בלתי צפויים. במובן הזה, המלחמה באוקראינה היא המשך ישיר לשגרה שהתערערה בשנים האחרונות, עם הבדל אחד: בשונה מהקורונה, מאזורים שבהם מתחוללת מלחמה הרבה יותר קל לשמור מרחק. הנטייה לחפש ביטחון בתקופה המאופיינת בחוסר וודאות, גורמת לישראלים רבים לחפש יעדים לחופשה הרחק מאזור העימות (או מהמדינות הגובלות עימו): מטיולים למדינות מרכז אירופה - ועד חופשות בארצות הברית ובמזרח הרחוק.

מגמה נוספת היא העלייה בפופולריות של יעדים הנחשבים קרובים לישראל דוגמת יוון וקפריסין. יעדים אלה מצד אחד נחשבים לרחוקים יותר מאזור המלחמה ומצד שני נוסכים בנו ביטחון בשל הקרבה היחסית לארץ.

בנוסף, החלל שהשאירו התיירים מרוסיה ואוקראינה והרצון להתאושש מהשפל התיירותי שנגרם בעקבות מגפת הקורונה, צפויים לגרום ליעדים רבים לקבל בזרועות פתוחות תיירים - גם ברמת היחס, וגם ברמת המחירים.

נוסעים לחו"ל? כך תגדילו את תחושת הביטחון האישי

החיפוש אחרי יציבות וביטחון, במיוחד כשנוסעים לחופשה הרחק מהבית, ממחיש גם את החשיבות של רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל: ביטוח שנועד לספק מענה במקרה שנצטרך סיוע רפואי מעבר לים. מגפת הקורונה גרמה לזינוק תודעתי בנכונות לרכוש ביטוח נסיעות, בעקבות הסיכוי המוחשי שנחלה במהלך הנסיעה ונזדקק לסיוע רפואי. אך גם בתקופה שבה נראה שמגפת הקורונה בדעיכה, מלחמת רוסיה-אוקראינה שעדיין מתחוללת ממחישה עד כמה החיים מלאים בהתרחשויות בלתי צפויות.

ביטוח נסיעות מסייע לנו להתמודד עם התרחשויות בלתי צפויות ברמה הבריאותית. כדי לצמצם למינימום את מרחב אי הוודאות כשצריך סיוע רפואי בחו"ל, מומלץ לרכוש ביטוח נסיעות שלא מגביל את כיסוי ההוצאות הרפואיות לתקרה מוגדרת. הסיבה: מהרגע שהגעתם לתקרת הכיסוי, תאלצו לממן את כל ההוצאות הרפואיות מכיסכם. גם כאשר תקרת הכיסוי נראית גבוהה, טיפולים רפואיים יקרים, ממושכים או מורכבים עשויים לקרב אתכם אליה. במקום להתמודד עם דאגות כלכליות כשצריך סיוע רפואי, בעת השוואת פוליסת ביטוח נסיעות כדאי לרכוש ביטוח שאינו מוגבל בתקרה לכיסוי הוצאות רפואיות, דוגמת ביטוח הפניקס smart travel.

צריכים סיוע רפואי בחו"ל? כך תגדילו את תחושת הוודאות

בעתות משברים (קורונה) ומלחמה (רוסיה-אוקראינה), גדל הצורך שלנו בוודאות. הצורך הזה גדל עוד יותר כשמתרחש אירוע בריאותי מעבר לים. איך אפשר להגדיל את הוודאות ואת תחושת הביטחון גם כשצריך סיוע רפואי? באמצעות ביטוח שמעניק מענה מידי.

בשנים האחרונות, עם שגשוג עולם האפליקציות, גם חלק מביטוחי הנסיעות כוללים אפליקציה ייעודית. ולכן בעת השוואת ביטוח נסיעות, חשוב לוודא שהביטוח שאתם רוכשים כולל אפליקציה המאפשרת שתסייע לכם בעת הצורך. כך למשל ביטוח נסיעות הפניקס smart travel מאפשר לכם לקבל מענה מידי: כל שצריך לעשות הוא לשלוף את הטלפון מהכיס ולהפעיל את האפליקציה, שמאפשרת לכם לבצע מגוון פעולות בלחיצת כפתור.

בין היתר, האפליקציה של הפניקס מאפשרת לחפש רופא בהתאם למגוון קריטריונים, שבהם המרחק של המרפאה ממיקומכם, תחומי ההתמחות של הרופא, שנות הניסיון והדירוגים שהוא קיבל. מצאתם את הרופא המתאים? במקום לחפש את הטלפון ולהתקשר למרפאה במהלך שעות הפעילות, כל שצריך לעשות הוא להזמין תור בלחיצה אחת פשוטה. הזמנת התור באפליקציה מורידה לכם דאגות מהראש גם בכל הנוגע לתשלום: יותר לא צריך לשלם מכיסכם לרופא ולחכות להחזר - האפליקציה תשלם לרופא עבורכם. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לקבוע תור לרופא במגוון דרכים: אפשר לקבוע תור למרפאה, תור לשיחת ווידאו עם הרופא ובחלק מהמקרים להזמין רופא עד למקום השהייה שלכם. ואם צריך מרשם לתרופות? במקרים רבים הרופא יספק את התרופות במסגרת הביקור עליו הפניקס כאמור כבר משלמת דרך האפליקציה. גם במקרה שלא, תמיד אפשר להעלות צילום של קבלת הרכישה לאפליקציה - ולהגיש בקלות בקשה להחזר.

השירות באפליקציית הפניקס smart travel ניתן ע"י Air Doctor, חברה ישראלית המחברת בין רופאים למטיילים פרטיים ברחבי העולם.

בתקופה של חוסר וודאות גלובאלי, מתחדדת החשיבות של ביטוח נסיעות לחו"ל. מתכננים את החופשה הבאה? השוואת ביטוח נסיעות תסייע לכם לבחור את הכיסוי שיעניק לכם את המענה הטוב ביותר בעת הצורך. נסיעה בטוחה ומהנה.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

בשיתוף הפניקס smart
  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully