וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ריו: 5 הקרנבלים הכי מיוחדים בדרום אמריקה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 17:33

חגיגת הענק בקולומביה, קרנבל השטן של בוליביה, הקרנבל הכי גדול מחוץ לברזיל והמדינה שבה כ-90 אחוז מהתושבים לוקחים חלק בחגיגות. 5 קרנבלים בדרום אמריקה שאתם חייבים להכיר

הקרנבל בסלבדור דה באהיה, ברזיל. ShutterStock
הקרנבל בסלבדור דה באהיה, ברזיל/ShutterStock

נפתח בניסוי: מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש כשאתם קוראים או שומעים את המילה "קרנבל"? סביר להניח שמדובר בקרנבל של ריו דה ז'ניירו, שנחשב לפופולרי בעולם כבר עשרות שנים. אלא שמלבד הקרנבל הצבעוני והמרשים של ריו, בדרום אמריקה, אחת היבשות הכי מסקרנות, צבעוניות ואותנטיות בכל העולם, לא מעט קרנבלים חגיגיים, שמושכים מיליוני תיירים מכל רחבי הגלובוס בכל שנה. מבוליביה, דרך ארגנטינה ועד לקולומביה - ריכזנו את חמשת הקרנבלים הכי מיוחדים באמריקה הדרומית.

הקרנבל בסלבדור דה באהיה, ברזיל. ShutterStock
הקרנבל בסלבדור דה באהיה, ברזיל/ShutterStock

הקרנבל בסלבדור דה באהיה, ברזיל (Carnival Salvador de Bahia)

ברזיל היא ללא ספק אחת המדינות הכי מיוחדות בעולם, אליה מגיעים מטיילים מכל העולם וגם אצלנו מישראל, חלקם במסגרת הטיולים המאורגנים של חברת פגסוס, שמוציאה בדרך קבע טיולים ליבשת הקסומה. אחד האירועים הכי מיוחדים בכל ברזיל הוא כמובן הקרנבל המפורסם של ריו, אך בברזיל, המדינה השישית בגודלה בעולם, עוד אינספור קרנבלים שנערכים לכל אורך השנה, כולל הקרנבל של סלבדור במדינת באהיה שבמזרח ברזיל, שנחשב לשני בגודלו במדינה ולאחד הגדולים והמפורסמים בעולם, עם שני מיליון מבקרים בכל שנה.

בדומה לקרנבל בריו, גם הקרנבל בבאהיה, שמתקיים בדרך כלל בין פברואר למרץ, מורכב מבלוקוס - קבוצות של אנשים שמארגנות מסיבות רחוב בכל רחבי העיר, בסגנונות מוזיקליים שונים. כל בלוקו בוחרת נושא, אותו היא מציגה במהלך ימי הקרנבל. אלא שבניגוד לריו, בקרנבל של סלבדור לא תמצאו תהלוכות סמבה גדולות ותהלוכות רחוב, אלא במות ענק, משאיות צבעוניות, מסיבות רחוב ואווירה מחשמלת באוויר.

הקרנבל בברנקייה, קולומביה. ShutterStock
הקרנבל בברנקייה, קולומביה/ShutterStock

הקרנבל בברנקייה, קולומביה (Barranquilla Carnival)

הקרנבל בברנקייה שמתקיים בסוף פברואר נחשב לקרנבל הגדול ביותר מחוץ לברזיל, המושך כשני מיליון מבקרים בכל שנה. מדובר באירוע התרבות החשוב ביותר בכל קולומביה, וזו כנראה אחת הסיבות שהוא הוכרז על ידי אונסק"ו כיצירת מופת אנושית עוד בשנת 2003.

בשל מיקומה של ברנקייה, לא רחוק מהאיים הקריביים, האוכלוסייה בעיר מורכבת מקבוצות ותרבויות רבות, מה שהופך את האירוע לחגיגה מיוחדת וצבעונית עם השפעות רבות: ספרדיות, אפריקאיות, קריביות וקולומביאניות.

אותם תרבויות ומנהגים מקומיים באים לידי ביטוי לכל אורך ימי הקרנבל - בשירה, ריקוד, נגינה וכמובן בתלבושות הססגוניות. המבקרים בקרנבל ייהנו מהופעות חיות, מסיבות רחוב, מצעדים צבעוניים וכמובן מאירוע השיא - קרב הפרחים (La Batalla de Flores) - מופע שאורך שש שעות ברציפות הכולל מוזיקה חיה, מופעי אש ועוד.

הקרנבל במונטבידאו, אורוגוואי. ShutterStock
הקרנבל במונטבידאו, אורוגוואי/ShutterStock

הקרנבל במונטבידאו, אורוגוואי (Montevideo Carnival)

הקרנבל במונטבידאו שנערך מסוף ינואר ועד לתחילת פברואר נחשב לא רק לאחד האירועים הכי מיוחדים בדרום אמריקה, אלא בעולם כולו. על פי ההערכות, כ-90 אחוז מתושבי המדינה לוקחים חלק בחגיגות (!) ונראה שיש לכך סיבה טובה. מדובר במסיבה ייחודית במדינה, הכוללת את אחת החגיגות הכי ארוכות בעולם: קרנבל שנמשך לא פחות מ-40 ימים, הכולל מצעדים, שירים, ריקודים, הופעות חיות, מסיבות ועוד.

הקרנבל הססגוני מורכב ממספר קבוצות, לכל אחת מהן תפקיד משמעותי במהלך ימי הקרנבל. "מורוגות", קבוצות קומיות שמבצעות הופעות רחוב הומוריסטיות וסאטיריות לכל אורך ימי הקרנבל בדרך כלל גונבות את ההצגה, אך גם לקבוצות המורכבות מאזרחים ממוצא אפרו-אורוגוואי חלק עיקרי בקרנבל, במהלכו הם מציגים את ההיסטוריה שלהם בדרכם הייחודית.

טיולים מאורגנים לדרום אמריקה - מידע באתר פגסוס

הקרנבל בגואלגואיצ'ו, ארגנטינה. ShutterStock
הקרנבל בגואלגואיצ'ו, ארגנטינה/ShutterStock

הקרנבל בגואלגואיצ'ו, ארגנטינה (Gualeguaychú Carnival)

בניגוד לרוב המוחלט של הקרנבלים בעולם, המתקיימים מספר ימים ברציפות, הקרנבל הכי גדול בארגנטינה, המכונה גם "הקרנבל של המדינה", נערך בימי שבת בלבד לכל אורך ינואר ופברואר ובשבת הראשונה של חודש מרץ.

הוא מזכיר במעט את הקרנבל של ריו בעוצמה הרבה שלו והצבעוניות, והוא מורכב מחמש תחרויות שבהן לוקחות חלק קבוצות מקומיות שונות. אותן קבוצות מופיעות במהלך ימי הקרנבל עם שירים, ריקודים ותלבושות צבעוניות, במטרה לזכות בתואר הנכסף - מלכת הקרנבל ולא פחות חשוב - פרס כספי בגובה של 30 אחוז ממכירת הכרטיסים לאירוע. בדומה לקרנבלים נוספים בדרום אמריקה, גם הקרנבל של גואלגואיצ'ו מלווה באווירה שמחה וצבעונית; אלו המבקרים בו ייהנו מהופעות רחוב, מסיבות ולא מעט דוכני אוכל רחוב מקומיים שישאירו לכם טעם של עוד.

הקרנבל באורו, בוליביה. ShutterStock
הקרנבל באורו, בוליביה/ShutterStock

הקרנבל באורו, בוליביה (Oruro Carnival)

קרנבל אורורו, המכונה גם "קרנבל השטן", הוא אחד האירועים החשובים ביותר ביבשת דרום אמריקה בכלל ובבוליביה בפרט. הוא מתקיים בעיר אורורו באמצע פברואר, ונערך עוד מימי הקולוניאליזם, מה שהופך אותו לאחד הקרנבלים העתיקים בעולם. מדובר בחגיגה אמיתית, המשלבת היבטים דתיים קתוליים ומסורות מקומיות. בכל שנה, כ-25,000 רקדנים ו-10,000 מוזיקאים מכל רחבי בוליביה מגיעים להופיע בקרנבל, שנחשב לאטרקציה התיירותית הגדולה ביותר של בוליביה.

הוא קיבל את כינויו הודות לדמותו המיוחדת של "שטן הקרנבל" - רקדן מקומי שעוטה מסכת שטן ומבצע את ריקוד השטן ה"דיאבלדה" (La Diablada) המפורסם. מלבד ריקודים, שירים והופעות, במהלך ימי הקרנבל נערכים בעיר אינספור אירועי תרבות, ממופעי תיאטרון ועד להצגות רחוב - כולם מבוצעים על ידי אמנים מקומיים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully