וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקראלה דרך גואה ועד לאנדמן: המקומות שאסור לפספס בדרום הודו

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:04

החופים המרהיבים של גואה, התרבות הייחודית של קראלה, הקסם של טאמיל נאדו והשלווה האינסופית באיי אנדמן וניקובר. מתכננים טיול לדרום הודו? למקומות האלו אתם פשוט חייבים להגיע

בחורה צעירה במהלך שייט באיי אנדמן וניקובר. ShutterStock
אחת המדינות הכי מיוחדות ומרתקות בעולם. שייט באיי אנדמן וניקובר/ShutterStock

הודו היא ללא ספק אחת המדינות הכי מיוחדות ומרתקות בעולם. התרבות הייחודית, האוכלוסייה המגוונת, ההיסטוריה העשירה, הארכיטקטורה המדהימה וכמובן האוכל המיוחד הופכים את תת היבשת לאחד היעדים הכי מבוקשים בקרב מטיילים מכל העולם כבר עשרות שנים. בהודו, אחת המדינות הכי גדולות בעולם, אינספור אתרים ויעדים שווים לביקור, אך הפעם בחרנו להתמקד דווקא באחד החלקים היותר קסומים שלה - הדרום, שמשלב נופים מרהיבים, חופים מרשימים, מקדשים עתיקים ושלל אטרקציות שהופכים את הביקור באזור ליוצא דופן. ריכזנו את המקומות שאסור לכם לפספס בביקור הבא שלכם בדרום המדינה.

גואה הודו. ShutterStock
אחד המקומות הכי יפים בכל הודו. גואה/ShutterStock

ממש לא רק סמים ומסיבות: הקסם המיוחד של גואה

חיי לילה מטורפים, מסיבות ולא מעט סמים. סביר להניח שאלו הדברים הראשונים שיעלו לכם לראש כשתחשבו על גואה, אחד המקומות הכי יפים בכל הודו. אלא שגואה היא הרבה מעבר לשם הפרוע שיצא לה; היא מתאימה למשפחות, זוגות בכל גיל, קבוצות מאורגנות ולא רק לצעירים, וניתן למצוא בה חלק מהמקומות הכי יפים ומיוחדים שיש להודו להציע - כמה מהחופים הכי יפים בכל אסיה, כפרים ועיירות משגעים, היסטוריה עשירה, שמורות טבע, אוכל טעים במיוחד ואפילו שווקים תוססים.

טיול מאורגן להודו - פגסוס טיולים מאורגנים

מה רואים בגואה?

גואה הישנה: אחד האזורים הכי קסומים באזור, בו ניתן למצוא כנסיות, קתדרות ומבנים מרשימים ועשירים בהיסטוריה כמו קתדרלת סה (Se Cathedral), טירת רייס מגוס (Reis Magos Fort) או הבזיליקה של בום חסוס (Basilica of Bom Jesus).
החופים של גואה: במדינה הדרומית נמצאים לא רק כמה מהחופים הכי יפים בהודו, אלא כמה מהחופים היפים בעולם, המושכים מדי שנה מאות אלפי תיירים ממדינות רבות בעולם. חוף פאלולם (Palolem), מורג'ים (Morjim), דונה פאולה (Dona Paula) וקולבה (Colva) נחשבים לפופולריים ביותר.
ארכיטקטורה ייחודית: במשך 450 שנה, מהמאה ה-16 ועד למאה ה-20, הייתה גואה בשליטה פורטוגזית שהשפיעה עליה רבות, בעיקר בכל הקשור לאדריכלות הקולוניאלית שמורגשת ברחובות. סיורים ברחובות של גואה ובסמטאות הצרים שלה מזמנים מפגשים עם מבנים יוצאי דופן וכנסיות רבות שמדגישים עד כמה ייחודית המדינה הזו.

מקדש במדינת טאמיל נאדו, דרום הודו. ShutterStock
הייתה סודם השמור של התושבים המקומיים. טאמיל נאדו/ShutterStock

טאמיל נאדו: בעקבות התרבות של הודו

בניגוד למקומות אחרים באזור דרום הודו, טאמיל נאדו המסקרנת הייתה סודם השמור של התושבים המקומיים, וכמעט ולא נחשפה להשפעות מצפון. התוצאה היא תרבות עשירה וייחודית, מבנים עתיקים ומסורת שלא ניתן למצוא באף מקום אחר בהודו. בטאמיל נאדו, מלבד מקדשים רבים ומורשת אדירה, גם שמורות טבע רבות וגנים לאומיים וכן מיצגים אומנותיים כמו גלריות שונות ומוזיאונים. בדומה לגואה, גם בטאמיל נאדו מגוון רחב של חופים מרהיבים וסצנת חיי לילה מרשימה, כך שלמבקרים בה לא יהיה משעמם לרגע.

מה רואים בטאמיל נאדו?

שווקים: בדומה למקומות רבים בהודו, גם בטאמיל נאדו לא מעט שווקים תוססים, כולל שוק החייטים המפורסם בעיר השנייה בגודלה בטמיל נאדו, מאדוראי.
מוזיאונים ומקדשים: כיאה למדינה עם היסטוריה ותרבות כה עשירות, בטמיל נאדו מקדשים ומוזיאונים רבים, כמו מקדש מינאקשי שמארח טקסים דתיים רבים ומוזיאון גנדי, המוקדש לזכרו של מהאטמה גנדי, אבי האומה.
חג הקציר: אחד האירועים הכי מיוחדים בכל הודו הוא חגיגות הפונגל (Pongal), או חג הקציר המקומי. במהלכן, תושבים רבים יוצאים לרחובות כדי להודות לאלים על פירות האדמה השונים ומתפללים במטרה לאפשר לכהני הדת לנוח.

שייט במדינת קראלה, דרום הודו. ShutterStock
לא סתם נחשבת קראלה לאחת המדינות הכי יפות בהודו/ShutterStock

קראלה: כשיופי ורוגע נפגשים

לא סתם נחשבת קראלה לאחת המדינות הכי יפות בהודו: הנופים בה עוצרי נשימה, התושבים חייכנים ונעימים, הרחובות נקיים ומסודרים, הפארקים והחופים מזמינים, חיי הלילה מזכירים את אירופה וזה עוד לפני שהזכרנו את האוכל המעולה. כל אלו הופכים את המדינה הדרומית לגן עדן אמיתי לתיירים מכל העולם, ואלו הן כנראה רק חלק מהסיבות לפריחתה הגדולה בשנים האחרונות.

מה רואים בקראלה?

בתוך הג'ונגלים של קראלה: אחת האטרקציות הכי מבוקשות בעיר הדרומית היא ביקור בג'ונגלים המקומיים ובתעלות העתיקות באמצעות סירה קטנה. מדובר בסיור יוצא דופן, הכולל הסברים מקיפים וארוחות על הסיפון.
אלפי (Alleppey): לא סתם זכה הכפר העתיק הזה לכינוי "ונציה של המזרח". באלפי תעלות רבות, בתי סירה עתיקים ותושבים מקומיים שממשיכים לנהל אורח חיים כפי שהיה נהוג גם לפני מאות שנים. מלבד מסעדות מקומיות וטעימות, באלפי כמה שווקים מרתקים ומקדשים שלא כדאי לפספס.
קוצ'ין: אחת הערים הכי מוכרות לישראלים בשל הקהילה היהודית הגדולה שלה. בקוצ'ין היסטוריה יהודית עשירה, כולל בית כנסת עתיק שפועל עד לימים אלו.

זוג צעיר מטייל בדרום הודו, איי אנדמן וניקובר. ShutterStock
גן עדן אמיתי. איי אנדמן וניקובר/ShutterStock

איי אנדמן וניקובר: גן עדן אמיתי

שקט, שלווה, חופים לבנים, מים בצבע טורקיז, בטן-גב, אגוזי קוקוס טעימים ובקיצור, כל מה שיש לאי אקזוטי להציע למבקרים בו. את כל אלו ועוד תוכלו למצוא באיי אנדמן וניקובר, קבוצת איים שנמצאת דרומית ליבשת הודו, הנחשבת לאחד המקומות הכי מבוקשים בקרב מבקרים במדינה.

מה רואים באיי אנדמן וניקובר?

החופים המרהיבים: המטרה העיקרית של התיירים שמבקרים באנדמן היא ללא ספק החופים המדהימים שיש לאיים להציע, שלא נופלים מחופים במדינות אקזוטיות אחרות. כל אחד ואחת יוכלו למצוא את מבוקשם באיים - אלו שמחפשים חיי לילה סוערים וגם אלו שמחפשים פינה שקטה ומבודדת.
בית הסוהר סלולר (Cellular Jail): בין רביצה לרביצה ובין קוקטייל לקוקטייל, מומלץ לשבור שגרה ולבקר בבית הסוהר הייחודי הזה, שנחשב לאחת האטרקציות המובילות בקרב תיירים שמבקרים באיים. הוא נבנה עוד ב-1906 במטרה לענות מורדים, והכול בתנאים מחרידים. כיום הוא משמש כסוג של מוזיאון שניתן לבקר בו וללמוד על ההיסטוריה המקומית.
מפלי וויט סרף (White Surf Waterfall): אחת הפנינים הנסתרות הכי מיוחדות באיי אנדמן, הנמצאים עמוק בתוך היער. המפלים הנסתרים זורמים לכל אורך השנה, ונחשבים לאחת הנקודות הכי אינסטגרמיות בכל הודו.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully