וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס התרסק כשנוסעיו הזהירו גולש מכריש עצום - ודולפינים הצילו את חייו

5.10.2022 / 19:00

הגולש היה אסיר תודה לדולפינים שדחפו אותו לחוף לפני שהכריש הגיע אליו, אבל מומחה טען שייתכן שהם לא פעלו מתוך רצון טוב, אלא פשוט הרחיקו אותו מלהקות הדגים שהם אכלו ולא רצו לשתף אותו

הגולש האוסטרלי מיק פנינג הותקף על ידי כריש במהלך תחרות בדרום אפריקה, יולי 2015/רויטרס

מטוס קל התרסק לים בזמן ששני נוסעיו ניסו להזהיר גולש כי הוא בסכנת תקיפת כריש באורך 6 מטרים. באותו זמן, הגולש האוסטרלי, ביל באלארד, טען שהוא ניצל מהכריש על ידי דולפינים ש"דחפו" אותו בחזרה לחוף בוולגוט ביץ שבניו סאות' ויילס,.

הדולפינים ניזונו מדגי סלמון באזור כשבלארד הבחין לפתע שהתנהגותם שונה מהרגיל. "קשה לתאר את זה, אבל הם כל הזמן עלו אל מעל המים כדי להסתכל עלי וגם התחילו לשחות קדימה ואחורה, התקרבו וניסו לדחוף אותי לכיוון החוף", אמר באלארד לעיתון האוסטרלי The Courier. לאחר מכן צרחו לעברו הנוסעים במטוס שהנמיך טוס: "כריש, כריש!" תוך שהם מצביעים על צל גדול של משהו ששוחה קרוב אליו.

הדרמה הזו התגברה כשהמטוס התרסק אז במרחק של כמה מטרים מהחוף. באלארד מיהר לבדוק את מצבם של שני הנוסעים ונזכר בשיחתו עם אחת מהם: "היא כל הזמן אמרה, 'הכריש הזה היה כל כך קרוב אליך, כל כך קרוב, וזה היה הכריש הכי גדול שראיתי אי פעם. זה בטח היה בסביבות 6 מטר".

אף אחד מהנוסעים לא נפגע בהתרסקות, ומין הכריש נותר לא ידוע, אם כי באזור זה של אוסטרליה חיים כמה מינים, כולל שלושת הגדולים - עמלץ לבן, טיגריסי וכרישי שור.

ביל בלארד. Facebook, צילום מסך
"אסיר תודה לדולפינים. הם היו כמו מלאכים שומרים שבאו להציל אותי". ביל בלארד/צילום מסך, Facebook

"אני כל כך אסיר תודה לדולפינים. הם היו כמו מלאכים שומרים שבאו להציל אותי. בהתחלה חשבתי שהנוסעים בטח טעו וראו דולפין, וכל הזמן שאלתי אם הם בטוחים, אבל הטייס אמר: 'לא , אני טס כבר שנים ואני יודע בדיוק איך נראה כריש'".

אוסטרליה היא אחד המקומות הסבירים ביותר בעולם להתרחשות התקפות כרישים. בשנת 2021 דווח על 12 תקיפות של בני אדם כרישים ללא התגרות. לרוב כרישים אינם מחפשים לצוד בני אדם, אך מפגשים מסוכנים עלולים להתרחש, כאשר כריש עלול להתקרב לגולש לאחר שטעה בו כמשהו שאולי יהוא רצה לאכול או מתוך סקרנות.

לאונרדו גוידה, מדען חוקר כרישים בחברה האוסטרלית לשימור ימי, אמר לניוזוויק: "דולפינים וכרישים ששוחים באותו אזור אינו מחזה נדיר בכלל, מכיוון שהם נוטים לרדוף אחרי אותו מזון או לצוד באזורים דומים".

הוא גם מיהר לצנן את ההתלהבות מהמעשה הטוב של הדולפינים ואמר: "אני לא מומחה לדולפינים וגם לא יודע מה דולפין חושב, אבל אולי הדולפינים ראו את הגולש כמתחרה אפשרי על אוכל, ו'לדחוף' אותו לחוף יכול היה להיות הדרך שלהם להפחיד אותו ולהרחיק אותו מהאוכל שלהם - וכוונתם לא הייתה להגן עליו מפני הכריש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully