וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה הכי גדולה באירופה: כל מה שצריך לדעת על הקרנבל הגדול של טנריף

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:04

הקרנבל של טנריף שנערך בפברואר בכל שנה מושך מאות אלפי מבקרים בכל שנה, שמגיעים לחזות מקרוב בכמה מהאירועים הכי מיוחדים/משונים בעולם. תהלוכות הרחוב, התחפושות המשוגעות, טקס בחירת המלכה, המורגות וקבורת הסרדין: כל הפרטים על הקרנבל הכי מיוחד באירופה

הקרנבל של טנריף. ShutterStock
הקרנבל של טנריף/ShutterStock

אי ספרדי, מסיבת תחפושות ענקית, שירים וריקודים, טקס חגיגי ויוצא דופן וקבורה של סרדין ענק. לא, לא מדובר בהתחלה של בדיחה או בסצנה הלקוחה מסרט מדע בדיוני, אלא באחד הפסטיבלים הכי גדולים ומיוחדים בעולם - הקרנבל של טנריף, הנחשב לשני בגודלו ובחשיבותו בעולם אחרי הקרנבל המפורסם של ריו דה ז'ניירו.

יש לא מעט סיבות לבקר בטנריף, האי המאוכלס ביותר בארכיפלג האיים הקנריים, כמו מזג האוויר המושלם, החופים עוצרי הנשימה, חיי הלילה התוססים, המסעדות המעולות והמלונות המפנקים, אך נראה שמעל כולם ניצבת ה-אטרקציה של האי - הקרנבל של טנריף, שנערך בבירה סנטה קרוס בכל שנה ב-12-21 בפברואר. חברת פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל מוציאה באופן קבוע טיולים לאי הפופולרי, במגוון תקופות בשנה, כולל בתקופת הקרנבל כמובן.

הקרנבל של טנריף. ShutterStock
הקרנבל של טנריף/ShutterStock
הקרנבל של טנריף. ShutterStock
הקרנבל של טנריף/ShutterStock

בכל שנה, מאות אלפי תיירים מכל העולם מגיעים לטנריף כדי לקחת חלק באחד האירועים הכי צבעוניים ומיוחדים בכל אירופה, הכולל מסיבת תחפושות ענקית, מסיבות ריקודים, הופעות רחוב, תהלוכות ומצעדים ועוד.

מידע נוסף על טיול מאורגן לטנריף - פגסוס

טקס בחירת המלכה

את תחילת החגיגות מוציא לדרך טקס מיוחד במינו, במהלכו בוחרים את מלכת הקרנבל מתוך עשרות מועמדות. המועמדות לתואר הנחשק מתכוננות למעמד חודשים ארוכים מראש; הן מכינות את התחפושות הכבדות (חלקן שוקלות כ-200 ק"ג) ועורכות אימונים גופניים כדי שיוכלו לעמוד בעומס ברגע האמת.

מיד לאחר בחירת המלכה, מאות אלפי המשתתפים בפסטיבל הופכים את הבירה סנטה קרוס למסיבה אחת גדולה, כשהמבקרים יכולים לבחור בין מסיבות ריקודים, הופעות, דוכני אוכל רחוב ועוד.

אלא שמלבד האירועים "הרגילים" שניתן למצוא כמעט בכל קרנבל בעולם, לקרנבל של טנריף, מלבד טקס בחירת המלכה, עוד שני אירועים יוצאי דופן שלא ניתן למצוא באף מקום אחר בעולם.

מתי בפעם האחרונה קברתם סרדין?

תחרות המורגות ("Murgas") נערכת בכל שנה מאז 1961 ונחשבת לאחד האירועים הבולטים בפסטיבל. המורגה היא למעשה סוג של להקה, המורכבת ממספר אנשים שמנגנים בכלי נגינה בסיסיים. במהלך תחרות המורגות, מופיעות הלהקות בפני הקהל עם שירים סאטיריים והומוריסטיים שנכתבו והולחנו על ידן, כשהמורגה הטובה ביותר זוכה בתחרות ובכבוד מלכים.

האירוע הייחודי השני הוא קבורת הסרדין - שסוגר באופן רשמי את הפסטיבל. מדובר באחת מחגיגות הקרנבל הסוריאליסטיות ביותר שמתרחשות בעולם, במהלכה קוברים סרדין ענק שעשוי מנייר, שמסמל שהעתיד יכול להיוולד שוב, רק בעוצמה גדולה יותר. את הסרדין מובילים ברחבי העיר גברים הלבושים ככוהנים ונשים מחופשות לאלמנות, כשכולם מעמידים פנים שהם מתאבלים על הסרדין. קבורתו של הסרדין מסתיימת עם מופע זיקוקים עוצר נשימה.

הקרנבל של טנריף. ShutterStock
הקרנבל של טנריף/ShutterStock

בגזרת האוכל, לאורך כל ימי הקרנבל תוכלו למצוא עשרות דוכני אוכל רחוב המגישים מאכלים מקומיים וטעימים, כמו צ'ורוס עסיסיים שמוגשים לצד שוקולד חם, פריטה ספרדית, פנקייקים מקומיים, ברד פודינג פריך במיוחד, תפוחי אדמה לוהטים בתיבולים שונים ואפילו Ropa Vieja al Estilo Canario - תבשיל קנרי המורכב מבשר, חומוס וירקות.

אז אם מתחשק לכם לגוון את הטיול הבא שלכם לאירופה, כדאי לכם לשקול לבקר באחד הפסטיבלים הכי מיוחדים בכל העולם, לחוויה יוצאת דופן שתישאר אתכם לכל החיים.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully