וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים נותרו בהלם כשגילו איך נראות באמת ביצי כריש

7.10.2022 / 0:02

דייג אחד מצא על החוף ביצה של כריש והחליט להציל אותו ולגדל אותו עד שהוא יבקע. הצופים לא האמינו כיצד נראית הביצה, כשההשוואות היו לפרסומת לחנות תכשיטים או מחזיק מפתחות

לידת כרישים יוצאת דופן/רויטרס

למרות העובדה שכרישים הם מהדגים היותר נפוצים באוקיינוס, מסתבר שלא כולם יודעים איך יצורי הים הללו מתחילים את חייהם, ואיך הם נראים בתור ביצים. התגלית הזאת התבררה אחרי שדייג השאיר 34 מיליון צופים המומים עם סירטון בו הוא מתעד כיצד נתקל בביצה של כריש שנסחפה לחוף. הדייג לקח על עצמו לתעד את התהליך בו הוא מציל את הביצה מהתייבשות באור השמש.

בכיתוב של הפוסט הוא רשם: "מצאתי את הייצור הקטן הזה בביצה על החוף! הבאתי אותו הביתה לשים אותו באקווריום בתקווה שכשהוא יגדל וייצא אוכל לשחרר אותו שוב לטבע. הוא היה מתייבש ומת אם לא הייתי מוצא אותו".

תודו שלא ידעתם שככה נראית ביצה של כריש!

@zoo_look_fishing Found this little fella in his egg on the beach! Brought it home to put in in a tank with the hopes of it hatching and to release it again. He would've dried out and died on the beach! #babyshark #sharkegg #grow #save #savethesea #savethesharks ♬ Get You The Moon - Kina

באופן מפתיע, רק 25 אחוזים מהכרישים מטילים ביצים וכפי שהסירטון מתעד, חלק מהתהליך כולל שחרור של הביצה בתוך "נרתיק של בת ים". התהליך הזה נועד להגן על הכריש התינוק בזמן ההתפתחות שלו. שאר מני הכרישים נושאים בבטנם ולדות חיים, כשהאם משריצה כשהם מפותחים לחלוטין ומוכנים לחיים עצמאיים ובמקרים מסוימים הם אםילו טורפים את אחיהם בבטן.

הצופים נותרו בהלם מהגילוי ורובם סיפרו שלא ידעו כלל כיצד ביצה של כריש נראית. "חשבתי שזה אחד ממחזיקי המפתחות הללו שמוכרים עם חיות ים בפנים", צחק אחד המגיבים, שני הוסיף: "חשבתי שזה סוכרית גומי בצורת בקבוק קולה". שלישי אמר: "באמת חשבתי שמדובר במודעה לחברה של תכשיטים או משהו בסגנון בהתחלה". רביעי סיכם: "לא היה לי שום מושג שביצה של כריש נראית ככה. חיפשתי את זה בגוגל, אני בן 30 ומעולם לא ידעתי את זה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
@zoo_look_fishing Our little friend is still alive and well! Really hope this little sharks survives and we can see it hatch to safely return it to the ocean. #ocean #sharkegg #babyshark #hatch #grow #saveouroceans #savethesharks ♬ Get You The Moon - Kina

אחרי שהקליפ המקורי הגיע ליותר מ-2 מיליון צפיות, הדייג הוסיף עדכון בסרטון נוסף. "החבר שלנו עדיין חי ומרגיש טוב. אני מקווה מאוד שהוא ישרוד ושאוכל להחזיר אותו לאוקיינוס", הבטיח לצופים. הוא הכניס את הביצה לתוך אקווריום, שמשמשת כביתו החדש. "הרבה שאלו אותי למה לא החזרתי אותו לאוקיינוס, פחדתי שהוא ייסחף שוב ויתייבש. עברו רק כמה ימים אבל הוא גודל יפה והופך לחזק יותר ובסדר גמור. אני מקווה שהוא ישרוד ושאוכל לשתף בתהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully