וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוויר, במונית או עם הרכב הפרטי: באיזו דרך הכי כדאי להיכנס לסיני?

בשיתוף הפניקס סמארט

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 8:32

רבות נאמר ונכתב על סיני: המקום האהוב עלינו הישראלים לחופשה רגועה שמאפשרת מנוחה, טיולים, נופים מדבריים, ים, אווירת שאנטי והרבה שקט. מתלבטים איך להגיע ובאיזו דרך הכי כדאי להיכנס לסיני? הכתבה הבאה יכולה לעזור

שארם א שייח' סיני. ShutterStock
איך מגיעים לגן העדן הזה? טוב ששאלתם/ShutterStock

אם גם אתם בוחרים לנפוש בסיני, סביר להניח שמעסיקות אתכם לא מעט שאלות: האם בטוח בסיני? איפה כדאי ללון - בבית מלון, חושה או אוהל? מה צריך לדעת על מעבר הגבול? מה מצב הקורונה בסיני? לשאלות האלו מתווספת שאלת השאלות: מהן דרכי ההגעה לסיני, ואיזו הכי מתאימה עבורכם?

בשונה מחופשות אחרות מחוץ לגבולות מדינת ישראל, אליהן ניתן להגיע רק דרך הים או האוויר, לחופשה בסיני ניתן להגיע אפילו ברגל (אחרי שחוצים את מעבר הגבול כמובן). דרכי ההגעה לסיני מגוונות ואפילו נוחות ולא יקרות. לרוב יש להגיע עד אילת באוטובוס ציבורי, בטיסה עד לשדה תעופה רמון ואפילו בטרמפ. משם ממשיכים למעבר הגבול ולתוך סיני.

כל הדרכים מובילות לחופשה בסיני ולכל אחת יתרונות וחסרונות. בשורות הבאות נסקור את הדרכים השונות על שלל היתרונות והחסרונות, כדי לאפשר לכם לבחור את הדרך הכי מתאימה עבורכם.

הגעה לסיני ברכב הפרטי

אחת הדרכים הנוחות ביותר להגיע לסיני היא עם הרכב הפרטי. אתם שולטים על הנסיעה, בוחרים את הקצב ומגדירים מתי ואיפה לעשות עצירות להתרעננות. אפשר להגיע עד למעבר הגבול ולהמשיך עם הרכב גם לתוך סיני, ואפשר להגיע עם הרכב הפרטי עד אילת, להשאיר שם את הרכב ולהמשיך בתחבורה ציבורית או מונית עד למעבר הגבול.

מתכוונים לרדת לאילת עם הרכב הפרטי ולהשאירו בגבולות ישראל? תצטרכו להחנות אותו בחניון מסודר ולשלם עבור חניה יומית. אמנם יש חניון קטן בצמוד למעבר הגבול, אך הוא קטן וצפוף ולרוב תתקשו למצוא בו מקום. גם החניון הקרוב למסוף הגבול לא חף מבעיות, ועלול "לזכות" אתכם בקנסות מצד הפקחים.

מה אפשר לעשות? לחפש חניון ציבורי גדול או לחנות בחניה מסודרת וחינמית בעיר עצמה (רק שימו לב לשילוט, להנחיות החניה במקום ועוד). מאז פונה שדה התעופה של אילת, פתחו במקום חניון ענק שמיועד לכל מי שמדרים עד אליה ורוצה לעבור לסיני. חניתם בחניון מסודר וחינמי ברחבי העיר? קחו אוטובוס או מונית למעבר הגבול ותגיעו אליו בנוחות ומהירות.

קו החוף ובתי מלון באילת. משה שי, פלאש 90
אפשר, כמובן, גם להשאיר את הרכב באילת/פלאש 90, משה שי

כניסה עם הרכב לסיני

יתרונות מרכזיים

  • הדרך הנוחה והגמישה ביותר להגיע לסיני.
  • הפרוצדורה הבירוקרטית במעבר הגבול לא מסובכת (גם אם מעט ארוכה).
  • אפשר לסחוב את כל הבית על הגג - אין הגבלה על הכבודה שלכם.
  • אפשר לצרף טרמפיסטים ולהתחלק בעלות הדלק והנסיעה.
  • כשנוסעים בנוחות של הרכב הפרטי אפשר להביא יותר מתנות ומזכרות, עבורכם ועבור האנשים שאתם אוהבים.

חסרונות מרכזיים

  • לפני הנסיעה צריך לוודא שלא נשאר ברכב בטעות שום כדור או אמצעי לחימה: הבידוק המצרי מאד קפדן.
  • יש לשלם אגרה, לתרגם את הרישיון של הרכב ושלכם, להחליף את לוחיות הרישוי ללוחיות מצריות - מה שכרוך בעלויות נוספות.
  • ביטוח הרכב הישראלי לא תקף בסיני, ולכן צריך לרכוש ביטוח חובה בצד המצרי. כדאי להוסיף ביטוח מקיף שעלותו מתחילה מכמה מאות שקלים ועולה בהתאם למספר הימים.
  • הנסיעה לאילת וממנה לתוך סיני ארוכה, ויכולה להסתכם בחצי יום ויותר.
  • הכבישים בסיני צרים, משובשים ולא ממש נוחים. לכן, צריך להיות ערניים ולהקפיד על זהירות מרבית.
seperator

הגעה בטיסה מנתב"ג לשדה תעופה "רמון"

יתרונות מרכזיים

  • חיסכון בזמן ואפשרות להגיע רעננים יותר לאילת.
  • בחופשה עם ילדים, הם ייהנו מהטיסה ואתם יכולים ליהנות מהם בלי עשרות שאלות של "מתי מגיעים?" ומריבות בלתי פוסקות במושב האחורי.
  • חוויה נעימה והזדמנות להביט על ארצנו המדהימה ממעוף ציפור.

חסרונות מרכזיים

  • עלות הטיסה הופכת את החופשה ליקרה יותר, במיוחד בתקופות החגים.
  • למרות החיסכון בזמן על הנייר, עדיין צריך להגיע שעתיים וחצי לפני הטיסה לנתב"ג.
  • נמל התעופה החדש "רמון" מרוחק מאילת, ונדרשת נסיעה ממנו עד אילת ומשם למעבר הגבול.
seperator

הגעה לסיני בתחבורה ציבורית

למרות שעדיין אין אוטובוס ישיר מישראל לסיני, תוכלו לקחת אוטובוס של אגד מחיפה, ירושלים או תל-אביב ולהגיע עד אילת (צריך להזמין כרטיס נסיעה לאילת באתר של אגד או במוקד הטלפוני). בתחנה המרכזית באילת תעלו על אוטובוס או מונית למעבר הגבול, ומשם תמשיכו עם הסעה שהזמנתם מראש או עם מונית מצרית.

יתרונות מרכזיים

  • מחירים נוחים לכל כיס.
  • אפשר לבחור נסיעת לילה ולהעביר את הזמן בשינה.
  • תדירות האוטובוסים גבוהה, ואפשר לבחור בזמן המתאים לכם.
  • אפשר להעביר את הזמן בדרכים עם הטלפון או המחשב הנייד.

חסרונות מרכזיים

  • הנסיעה ארוכה יותר.
  • אין אפשרות לבחור מי ישב לידכם באוטובוס.
  • בעונות החמות קשה להשיג כרטיסים.
שארם א שייח' סיני. ShutterStock
קצת נסיעה, ותוכלו להגיע לשם. שארם א שייח'/ShutterStock

איך הופכים את החופשה בסיני למרגיעה במיוחד?

אנשים שנוסעים לחופשה בסיני רוצים לרוב ליהנות מחופשה רגועה: להתנתק מהמולת השגרה, להתמסר לחולות הזהובים, לרבוץ על הערסלים, לטבול במי הים האדום הצוננים, ליהנות מאוכל טוב ולהסתנכרן עם הקצב הייחודי של סיני. אך לפעמים לחיים יש תוכניות משלהם. מה עושים כאשר בשיא הרוגע פתאום צריך סיוע רפואי? במקרה הזה, הקצב האיטי של סיני שכל-כך חיוני להטענת המצברים, עלול להפוך לפתע מיתרון לחיסרון.

ולכן, במיוחד כאשר מתכננים חופשה בסיני, חשוב לרכוש מראש ביטוח נסיעות שיעניק לכם מענה מקיף ומהיר ברגע האמת. כדי לבחור את הביטוח המתאים ביותר לצרכים שלכם, חשוב לבצע השוואת ביטוח נסיעות. בדיוק כמו שאנחנו משווים מחירי טיסות, בתי מלון וחבילות נופש - כך חשוב להשוות את המחירים, הכיסויים ורמת השירות של ביטוח נסיעות לחו"ל.

השוואת ביטוח נסיעות: מה חשוב לבדוק לקראת הנסיעה לסיני?

בעת השוואת פוליסת ביטוח נסיעות חשוב לוודא שהביטוח מותאם לצרכים שלכם: הרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות כולל כיסוי ביטוחי למגוון הוצאות רפואיות כמו אשפוזים, ניתוחים, טיפולי חירום, תרופות ועוד.

לצד הרובד הבסיסי של ביטוח הנסיעות, ניתן לרכוש הרחבות נוספות בתשלום בהתאם לצרכים שלכם ולאופי הנסיעה. מתכננים להשתתף בפעילויות כמו ספורט אתגרי או ספורט ימי? יש לרכוש הרחבת ספורט אתגרי, שתכסה את הטיפול הרפואי במקרה של פציעה או פגיעה במהלך הפעילות. אם ידועה מראש סוג הפעילות האתגרית, חשוב לוודא שהיא כלולה בהרחבת הספורט האתגרי.

מתכננים לקחת מחשב נייד או טלפון חכם? במידה שהשווי הכספי שלהם גבוה, כדאי להוסיף הרחבה ייעודית שתכסה גניבה שלהם - ולבדוק מראש את גובה הכיסוי וההשתתפות העצמית.

סובלים מבעיה רפואית? הדבר האחרון שתרצו הוא לסבול מסיבוך שלה במהלך החופשה בסיני, ולגלות ברגע הכי פחות מתאים שהיא לא מכוסה. כדי להימנע ממצבים לא נעימים מסוג זה, חשוב להצהיר על בעיות רפואיות כאשר ממלאים הצהרת הבריאות בעת ההצטרפות לביטוח. במידת הצורך ובהתאם להנחיות חברת הביטוח, יתכן שיהיה צורך לרכוש הרחבה ייעודית לכיסוי מצב רפואי קיים, שתאפשר לכם לטוס בראש שקט ובידיעה שאתם מכוסים.

הדרך להנאה מהחופשה בסיני עוברת בתכנון דרכי ההגעה, וגם בבחירת ביטוח הנסיעות המתאים עבורכם. לא משנה איך תבחרו להגיע לסיני - השוואת ביטוח נסיעות תאפשר לכם לנסוע בראש שקט וליהנות מחופשה רגועה.

שארם א שייח' סיני. ShutterStock
קצת הכנה מראש, ותוכלו לנפוש בראש שקט/ShutterStock

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

בשיתוף הפניקס סמארט
  • עוד באותו נושא:
  • סיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully