וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה במים: אליגטורים רעבים החלו לתקוף חותרים בסירות ללא הסבר

15.9.2022 / 23:56

אחרי למעלה מ-20 שנים ללא תיעוד של תקיפות אליגטורים בטקסס, תועדו שתי תקיפות שונות שגרמו לבהלה. בעוד שהתושבים הוזהרו, טוען מנהל פרויקט האליגטורים המקומי כי הכל הגיוני ויש הסבר מוצדק לכך

אישה שצעדה עם שני כלביה ליד אגם בפארק סמוך למיאמי נהרגה על ידי אליגטור/צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: ניב מעוז

דייגים וחותרים בטקסס הוזהרו בשבוע האחרון מהתנהגות אגרסיבית חריגה של אליגטורים שהחלו לתקוף סירות בפתאומיות ובצורה אלימה. בתקושרת המקומית של שוגר לנד שבטקסס .דווח שזו הפעם הראשונה אי פעם שחיות הנהר החלו לתקוף "ללא סיבה". שתי סירות חתירה הותקפו בשבועות האחרונים וכתוצאה מכך אליגטור אחד נלכד.

די קונורס, נשיאת מועדון החותרים של גרייטר יוסטון, סיפרה שהכל החל כשחותר מבוגר פגע בטעות באליגטור עם משוט והאליגטור חיפש נקמה: "ביום לאחר מכן, הוא כירסם חתיכה מהסירה שלו שהחלה לטבוע, אבל הוא הצליח להגיע לחוף". לגבי התקיפה השנייה סיפרה קונורס: "חותר נוסף חתר מאחוריי ואליגטור אחר פשוט נתן ביס בקצה הספינה שלו, הוא לא תקף חזק כמו הראשון, והחותר הצליח להגיע לחוף מבטחים די בקלות".

לטענתה של קונורס, התקיפות הללו נדירות והיא לא שמעה על תקיפות דומות ב-20 השנים שבהן היא חותרת באויסטר קריק, מקום בו יש בתים רבים לצד החוף. בינתיים, ג'ונתן וורנר, מנהל תוכנית התנינים של הפארקים וחיי הטבע בטקסס , יצא להגנת זוחלי הענק. הוא סיפר שכנראה מדובר בטעויות ושהאליגטורים רק חיפשו אוכל. "נראה שהם נשכו את הסירה וישר שחררו אותה. אנחנו מתקרבים לסתיו, סוף החודשים החמים, זו עונת הייחום וסוף עונת הדגירה, והם נעים כדי לחפש אוכל בתקופה זו, כדי לאגור מזון לעונה הקרה". הוא מאמין כי: "האליגטורים חשבו שמדובר באוכל, ניסו את מזלם, וגילו שלא מדובר באוכל. הסיטואציה תחת שליטה, אנחנו עוקבים אחריה, הוצאנו אליגטור אחד מהמים והזהרנו את האנשים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ג'ונתן הסביר שתקיפות של אליגטורים על סירות הן נדירות מאוד, אבל הוא לא היה מופתע בכלל בתקופה הזאת של השנה, והעובדה שהאנשים מסתובבים סביב אזורי המחייה שלהם.

על פי מחקרים הארצות הברית יש בממוצע מקרה מוות אחד בשנה של אדם ע"י אליגטור בין 1999 ל-2019, אליגטורים הרגו 10 אנשים בדרום מזרח ארה"ב. באותה תקופה ובאותו אזור, כמעט פי חמישה אנשים נהרגו על ידי כלבים, וכמעט פי 12 אנשים נהרגו מפגיעת ברק.

אליגטור ענק מטייל במגרש גולף בפלורידה. TWITTER, Giphy
אליגטור ענק מטייל במגרש גולף בפלורידה/Giphy, TWITTER

אז מה צריך לעשות אם פוגשים אליגטור?

אם האליגטור אינו מתקרב לאנשים או לא מהווה איום ברור, יש להמתין מספר ימים במידת האפשר - אפילו עד שבוע - לפני יצירת קשר עם הרשויות. באביב ובקיץ, אליגטורים נוהגים לעבור סביבת מחייה כדי להתרבות ולמצוא בית גידול חדש. רוב האליגטורים שמסתובבים הם קטנים יותר, שנדחקו מבית הגידול הרגיל שלהם על ידי האליגטורים הגדולים יותר. בדרך כלל, הקטנים ימשיכו הלאה בתוך שבוע או שבועיים.

אם אתה שומע קול של אליגטור - זו אזהרה שאתה קרוב מדי.

לאליגטורים יש פחד טבעי מבני אדם ובדרך כלל הם מתחילים בנסיגה מהירה כאשר אנשים מתקרבים אליהם. אם יצא לך לפגוש מקרוב אליגטור במרחק כמה מטרים, חזור אחורה לאט לאט. זה נדיר ביותר שאליגטורים בטבע רודפים אחרי אנשים, אבל הם יכולים לרוץ עד מהירות של כ-55 קמ"ש למרחקים קצרים ביבשה. לעולם אל תעשה את הטעות לחשוב שאליגטור הוא איטי וישנוני - למעשה הם הם מהירים וזריזים במיוחד ויגנו על עצמם כאשר ידחקו לפינה. נקבה המגנה על הקן שלה ועל צאצאיה עשויה לתקוף אדם שמתקרב יותר מדי, אבל היא תחזור במהירות לקן לאחר שהפולש עזב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully