וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממגנטת התיירים: מה סוד הקסם של ברצלונה?

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 8:57

אדריכלות שומטת לסתות, סמטאות ציוריות, אירועי ספורט מרגשים, פסטיבלים ומסיבות רחוב הם רק חלק מהסיבות שגורמות לתיירים לנהור אל ברצלונה

שדרות הרמבלס ברצלונה. Shutterstock, ShutterStock
יעד אהוב במיוחד על תיירי העולם. שדרות הרמבלס ברצלונה/ShutterStock, Shutterstock

יותר מ-27 מיליון מבקרים - בהם גם ישראלים רבים - פוקדים מדי שנה את ברצלונה, העיר היפהפייה השוכנת לחופה הצפון-מזרחי של ספרד. הם מגיעים אליה במטרה ליהנות מהתרבות העשירה, מהאדריכלות המפוארת, מהחופים היפים ומאירועי ספורט הפופולריים המתקיימים בה. ברצלונה נחשבת ליעד אהוב במיוחד על תיירי העולם, והסיבות רבות - מהנופים המדהימים ועד למקומות הלינה הנוחים.
כל מי שהיה בה יודע כי מדובר בעיר מגוונת ומלאת חיים, אתר התיירות Travel Daily News
מציג כמה סיבות טובות לבקר בעיר, שנמצאת במרחק של כ-4.5 שעות טיסה מישראל.

אדריכלות נשגבת

רבים מגיעים אל העיר בזכות האדריכלות שבה היא משופעת. חלק מהמבנים בה מתוארכים לימי האימפריה הרומית, כך שניתן לפגוש בה מבנים שגילם כ-2,000 שנים ויותר. ואם אתם בעניין, מומלץ גם לבקר במוזיאון הארכיאולוגי של קטלוניה (Catalan Museum of Archaeology), השוכן בעיר.

הרובע הגותי - מסע אל ימי הביניים

הרובע הגותי רב-הקסם של העיר מציע מעין מסע אל ימי הביניים. ברובע ישנן סמטאות שבהן פועלים בין השאר ברים, מסעדות וחנויות מדליקות. וכך, בנוסף על האדריכלות הרומית, ברצלונה היא גם ביתם של מבנים מפורסמים מימי הביניים. כאן התגוררו לא מעט רוזנים מפורסמים, ששלטו על אזורים הסמוכים לעיר. בתיהם מצויים במיקומים מרכזיים, כך שקל ופשוט כיום להגיע אליהם ולבקר בהם. מבנים מפורסמים נוספים בברצלונה מימי הביניים כוללים קתדרלות, ארמונות, כנסיות ועוד. כך או אחרת, אל תוותרו על ביקור בקתדרלת אולליה הקדושה (Catedral de Santa Eulalia).

הרנסנס הקטלוני

חלק ניכר מהאדריכלות של ברצלונה הושפע ממה שקרוי "הרנסנס הקטלוני". מדובר בזרם רומנטי מהמאה ה-19, השזור בנטורליזם ובסמליות. בתקופה זו, ברצלונה ניצבה בפני צמיחה גדולה והתרחבות. על מנת לענות על הצרכים הדחופים של העיר, עוצב רובע חדש לחלוטין: אישמפלה (Eixample). אדריכלים מפורסמים, בהם לואיס דומנש אי מונטנר ואנטוני גאודי, זכו בתהילה בזכות מונומנטים שתכננו כגון אולם הקונצרטים פלאו דה לה מוזיקה קטלנה (Palau de la Música Catalana), כנסיית סגרדה פמיליה (Sagrada Familia) ועוד. מומלץ מאוד לטייל ברובע זה, ולהתענג על העושר האדריכלי שהוא מציג לראווה.

הגג של קאזה מילה, בניין אותו עיצב אנטוני גאודי בעיר ברצלונה. ShutterStock
"הרנסנס הקטלוני". הגג של קאזה מילה, בניין אותו עיצב אנטוני גאודי בעיר ברצלונה/ShutterStock

העיר של חובבי הספורט

מאז שנת 1899, מארח מועדון הכדורגל של ברצלונה (FC Barcelona) שחקנים רבים ואירועים מצליחים. באופן זה, ברצלונה מתהדרת ברקורד מדהים הכולל את ליגת האלופות וכוכבים רבים. במרוצת השנים, לברצלונה היתה ביתם של כמה מהשמות המפורסמים ביותר בכדורגל, כולל דייגו מרדונה, יוהאן קרויף, ז'וזפ גוארדיולה, גארי ליניקר וליונל מסי.

לאצטדיון קאמפ נואו (Camp Nou) יש קיבולת של למעלה מ-100,000 מקומות, ולמעשה מדובר באצטדיון הגדול ביותר באירופה כולה. ברחבי העיר נפוצים גם ברי ספורט רבים, כמו גם המון חולצות למכירה עם צבעי וסמל קבוצת הכדורגל.

פסטיבלים ומסיבות רחוב כל השנה

מלבד האדריכלות היפה ואירועי הכדורגל המרגשים שלה, ברצלונה ידועה גם בהיותה אחת הערים התוססות ביותר באירופה. כל השנה מתקיימים בעיר פסטיבלים רבים, מסיבות רחוב וקרנבלים למיניהם.
רבים מהפסטיבלים הם אירועים מסורתיים, שלהם שורשים תרבותיים קטלאניים ומקורם הוא דתי. באירועים אלו תמצאו פעמים רבות מוזיקה ואוכל קטלאני טיפוסי. ובכלל, כדאי לדעת כי העיר מארחת שפע נרחב של פסטיבלי מוזיקה, שרבים מהם נערכים בעיקר בחודשי הקיץ. כך למשל פסטיבל פרימוורה סאונד (Primavera Sound), פסטיבל סונאר (Sonar Festival), רוקפסט ברצלונה (Rockfest Barcelona) ואחרים. הפסטיבלים הללו מושכים תיירים רבים, בעיקר ברחבי אירופה.

שוק לה בוקריה, ברצלונה. ShutterStock
שוק לה בוקריה/ShutterStock

ים, חופים והפלגות

רצועות ארוכות של חופים חוליים הופכים את ברצלונה למקום שבו בילוי קיצי בים הוא תענוג של ממש. בכדי להימנע מהצפיפות הרבה של החוף המפורסם ביותר בעיר, ברצלונטה (Barceloneta), נוהגים מקומיים רבים להעביר שעות ארוכות על כלי שיט כאלו ואחרים. גם המבקרים מוזמנים לשכור לעצמם סירה ולשוט להנאתם.

ובכל מקרה, מומלץ לפקוד את חוף הים, הממוקם בסמוך למרכז העיר, וליהנות ממשקה קר או סתם מהשמש הנעימה. קו החוף הזה נמתח לאורך של יותר מארבעה ק"מ, ובו מזחים ושוברי גלים. מוגדרים בו תשעה חופים שונים, וטיילת החוף עצמה משובצת במסעדות, ברים ובתי מלון.

שפע של אפשרויות לינה

ברצלונה כאמור מושכת אליה מבקרים מרחבי העולם, ובזכות העובדה שמדובר במרחב עירוני תוסס וגדוש בפעילויות, הרי שרבים מהמבקרים מחליטים להאריך את שהותם. פשוט כי יש כאן הרבה מה לראות ומה לעשות, לצד היסטוריה מרתקת ואדריכלות שומטת לסתות.

מעבר למקומות הלינה השגרתיים, לא מעט תיירים בוחרים לשכור בעיר דירות, כולל פנטהאוזים ודירות יוקרה מעוצבות להפליא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully