וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין תרבות לקולינריה: דובאי ואבו דאבי מזווית קצת אחרת

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:04

בורג' ח'ליפה, קניון דובאי והגלגל הענק Out, הלובר, מילקשייקים ובוליווד In: לדובאי ואבו דאבי עוד הרבה מה להציע מעבר לאטרקציות המוכרות. ריכזנו 10 מקומות מיוחדים במינם שאסור לכם לפספס, כולל ארוחה באוויר (מה ששמעתם), קברים נסתרים ואפילו מפעל שוקולד

רוב התיירים שמגיעים לאיחוד האמירויות הערביות, ובעיקר לדובאי ואבו דאבי, עושים את אותו מסלול קבוע - ביקור בבורג' ח'ליפה עוצר הנשימה, שופינג בקניון דובאי, סיבוב בגלגל הענק, בילוי במזרקות המפורסמות, ארוחות במסעדות יוקרה ובטן גב בחוף. אלא שמלבד כל אלו, לדובאי ולאבו דאבי עוד הרבה מה להציע למבקרים בה, משמורות טבע, דרך ארוחה ייחודית באוויר ועד למוזיאון הלובר. ריכזנו את 10 האטרקציות הכי מיוחדות.

הקברים הנסתרים של ג'בל חפית. ShutterStock
הקברים הנסתרים של ג'בל חפית/ShutterStock

הקברים הנסתרים בלב המדבר

אחד האתרים הארכיאולוגים היפים ביותר בכל איחוד האמירויות נמצא בלב המדבר בדובאי - קברי ג'בל חפית, שהוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. הקברים המרשימים האלו נבנו לפני למעלה מ-5,000 שנה וחלקם נותרו במקומם עד לימים אלו. עד היום, חוקרים מקומיים מגלים עוד ועוד חפצים שנקברו לצד הקברים, לרבות כלי חרס שונים, כלי נשק, חרוזים, חפצי ברונזה ועוד. ביקור במקום הוא חוויה מיוחדת במינה, הכולל מעבר בין הקברים השונים והסברים מפורטים. מדובר בחוויה תרבותית יוצאת דופן, שתשאיר אתכם עם טעם של עוד.

גלריה לאומנות. ShutterStock
חוויה תרבותית אמיתית. הגלריות של דובאי/ShutterStock

בין גלריות למפעל שוקולד: סיור בשדרת אלסרקל

שדרת אלסרקל בדובאי היא חוויה תרבותית אמיתית; במתחם המרשים מיצגים אומנותיים, בתי קפה קטנים ומזמינים, מסעדות מעולות, גלריות רבות ואפילו מפעל שוקולד המתמחה בייצור שוקולדים בשילוב תבלינים אמירתיים מיוחדים במינם. בנוסף, במתחם גם בית קולנוע, אפשרות לקיים סדנאות שונות, דוכני אוכל רחוב ואפילו פארק טרמפולינות לילדים ולילדים ברוחם.

טיול מאורגן לדובאי - פגסוס טיולים מאורגנים

אל סיף דובאי. ShutterStock
ממוקמת באחד האזורים הכי יפים בדובאי. שכונת אל סיף/ShutterStock

הקסם של שכונת אל סיף

באחד האזורים הכי יפים בדובאי, על גדת נחל דובאי, נחנכה בסוף שנת 2017 אחת השכונות הכי מיוחדות במפרץ כולו - שכונת אל סיף, שהפכה לאחד מאזורי הבילוי הכי חמים באמירות, שם, מלבד מסעדות ובתי קפה ניתן למצוא גם גלריות, אזורי שופינג, פינות ישיבה ובתי מלון. האזור הקסום מתחלק לשניים, והוא למעשה שילוב של חדשנות והיסטוריה; מצד אחד מבנים עתיקים ותרבות אמירתית מסורתית ומצד שני בתי מלון יוקרתיים ומסעדות ברמה עולמית. בנוסף, באל סיף גם שוק קטן ואפשרות לקיים ארוחת ערב מיוחדת במינה על גבי סיפון של סירת עץ מסורתית.

נוף מטריף, קוקטיילים טעימים. מי צריך יותר? Eve Penthouse & Lounge

עם קוקטייל ביד: לוקיישן עם נוף עוצר נשימה

מגדל בורג' ח'ליפה שהוקם בעלות מטורפת של 1.5 מיליארד דולר נחשב לאטרקציה התיירותית הכי מוכרת בדובאי. מדובר במגדל הגבוה בעולם (מתנשא לגובה של כ-850 מטרים) והנוף שנשקף ממנו עוצר נשימה. זו כנראה אחת הסיבות שכמעט כל מי שמגיע לבקר בדובאי לא מפספס ביקור במגדל. אבל עם כל הכבוד למגדל המפואר, ישנו לוקיישן קסום לא פחות, שגם ממנו ניתן לראות נופים ייחודיים, ועוד עם קוקטייל ביד. במלון היאט המפורסם נמצא אחד הברים הכי מפורסמים ומבוקשים באמירות - Eve Penthouse & Lounge שממוקם בגג המלון. הכניסה חינם ומומלץ לשבת במרפסת החיצונית עם קוקטייל מזמין, וליהנות מנוף פנורמי שלא ניתן למצוא במקומות אחרים במדינה.

פלמינגואים בשמורת ראס אל חור. ShutterStock
פלמינגואים בשמורת ראס אל חור/ShutterStock

שמורת ראס אל חור

במרכז דובאי לא חסר מה לעשות, החל מקניות, דרך מסעדות מעולות ועד לחוף הים הפופולרי. אבל האם ידעתם שמלבד כל זה, במרכז העיר ישנה גם שמורת טבע ענקית, המשמשת כביתם של למעלה מ-450 מינים שונים של חיות בר? בשמורת ראס אל חור ניתן לבלות יום שלם; מדובר בשמורת טבע מיוחדת במינה, עם מגוון רחב של ציפורים נדירות, ובעיקר פלמינגו ורודים שמככבים בחשבונות אינסטגרם רבים.

מוזיאון הלובר של אבו דאבי. ShutterStock
מוזיאון הלובר של אבו דאבי/ShutterStock

הלובר של אבו דאבי

הידעתם שמוזיאון הלובר לא נמצא רק בפריז? גם באבו דאבי ניתן למצוא את מוזיאון הלובר, שלמרבה ההפתעה לא מוגדר כסניף של המוזיאון המקורי בבירת צרפת. אז איך בכל זאת קיבל המוזיאון באבו דאבי את שמו? הודות להסכם שנערך מול הלובר שבצרפת, במסגרתו קיבל המוזיאון באבו דאבי את הזכויות על השם למשך 30 שנה. הלובר של אבו דאבי ממוקם במבנה יוצא דופן וכולל 600 פריטים שונים, חלקם הגיעו מהלובר המקורי שבפריז. ניתן למצוא בו גם יצירות של פיקאסו, ואן גוך ואומנים מובילים אחרים.

מוזיאון העתיד דובאי. ShutterStock
מוזיאון העתיד דובאי/ShutterStock

מוזיאון העתיד

מוזיאון העתיד של דובאי ממוקם באחד המבנים הכי מיוחדים בכל העולם, לא פחות, שמעוצב בצורה שקשה להסביר במילים. המבנה עוצר הנשימה הזה שנחשב לפלא הנדסי מארח בשנים האחרונות את מוזיאון העתיד, הכולל תערוכות מיוחדות במינן שמציגות חידושים טכנולוגיים מרשימים, לרבות ההתיישבות על הירח, ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים, רובוטים ובינה מלאכותית ועוד. כדאי לדעת שביקור במוזיאון נכלל במסגרת חלק מהטיולים המאורגנים של פגסוס לאיחוד האמירויות.

ארוחה באוויר

ברחבי העולם ניתן למצוא אינספור חוויות קולינריות ייחודיות, אך נראה ש-Dinner in the Sky בדובאי מתעלה מעל כולן. Dinner in the Sky כשמה כן היא - ארוחת ערב בשמיים. אם זה נשמע לכם הזוי, כנראה שעדיין לא ביקרתם בדובאי, שם הכול אפשרי. מדובר בחוויה יוצאת דופן, במסגרתה הסועדים שיושבים מסביב לשולחן ענק מורמים לגובה של 50 מטרים באוויר על ידי מנוף, ושם עורכים את הסעודה. שילוב של אוכל יוקרתי עם נוף חלומי.

פארק בוליווד דובאי. ShutterStock
פארק בוליווד דובאי/ShutterStock

בוליווד בדובאי

מה הדבר הראשון שעולה לכם לראש כשאתם נתקלים במילה "בוליווד"? סביר להניח שאתם מדמיינים את הודו, או לפחות סרטים הודים. מסתבר שבוליווד הגיעה גם לדובאי, אחרי שפארק ענק המוקדש כולו לבוליווד נפתח בעיר, ובו ניתן למצוא בית מחזות זמר, אולמות קולנוע, מופעים מוזיקליים, מתקנים לילדים ואפילו שוק קטן עם אוכל הודי טעים במיוחד.

בעקבות המילקשייקים של דובאי

ברוב ימות השנה, חם מאוד בדובאי, וזו כנראה אחת הסיבות שהמקומיים אימצו לעצמם תרבות של שתיית מילקשייק. ברחבי דובאי מאות בתי קפה המגישים מילקשייקים מסוגים שונים - חלקם הפכו לכוכבי אינסטגרם בשנים האחרונות. אז עשו לעצמכם טובה ובקרו מאחד מבתי הקפה שמגישים מילקשייקים מוגזמים וטעימים כאחד. רק אל תשכחו לצלם תמונה למזכרת.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully