וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק פירמידות: 10 אתרים מרתקים במצרים שלא הכרתם

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:04

פירמידות? נסו את גני אל אנדלוס הקסומים. הים האדום? הכירו את החופים של הורגאדה. וגם: גלישת חולות, אובליסק לא גמור, כפר נובי והיין הטוב במצרים. 10 מקומות קצת אחרים במצרים

הפירמידות במצרים. ShutterStock
הרבה מעבר לפירמידות/ShutterStock

הפירמידות, מקדש לוקסור, הנילוס, מקדשי אבו סימבל, הים האדום, אלכסנדריה, השווקים ועוד. בכל שנה מיליוני תיירים מגיעים למצרים, כדי לחזות מקרוב באתרים המפורסמים של המדינה. אלא שפרט לאתרים התיירותיים הכל כך ידועים שלה, למצרים יש עוד הרבה מה להציע למבקרים בה, כולל כמה אטרקציות מהנות במיוחד. ריכזנו 10 אתרים ופעילויות שלא כדאי לכם לפספס בביקור הבא שלכם אצל שכנתנו מדרום.

הנוף ממלון קטרקט במצרים. ShutterStock
הנוף ממלון קטרקט במצרים/ShutterStock
פארק במצרים. ShutterStock
קחו אתכם תה או קפה, כמה נשנושים טעימים וצאו לבילוי של כמה שעות בגנים הקסומים האלו/ShutterStock

בין וינסטון צ'רצ'יל לנסיכה דיאנה: הנוף של מלון קטרקט

אחד המלונות המפורסמים והעתיקים במצרים (נפתח עוד ב-1899), מלון "אולד קטרקט" בעיר אסואן (Old Cataract), בו התארחו בעבר וינסטון צ'רצ'יל, אגתה כריסטי, הנסיכה דיאנה ועוד, ממוקם על צוק שבמדבר הנובי, מה שהופך את הנוף שנשקף ממנו ליוצא דופן; כמעט מכל מרפסת שבמלון (כן, כולל אלו שבחדרים), תחזו במראה שלא פוגשים באף מדינה בעולם: שילוב מהפנט של הנילוס, ביחד עם איים סלעיים, הרים מבצבצים וסירות ששטות באין מפריע בנהר האינסופי. מומלץ לשבת מול הנוף וללגום תה מקומי, וכמובן לא לשכוח לצלם כמה תמונות למזכרת ולסטורי.

למידע נוסף על טיול מאורגן למצרים באתר פגסוס לחצו כאן>>

קצת שקט בתוך העומס של קהיר: גני אל אנדלוס

ביקור בקהיר יכול להיות לעתים קצת אינטנסיבי; העיר העצומה בגודלה שוקקת חיים ועמוסה מאוד, ולמבקרים בה לעתים מתחשק לשנות קצת את הנוף והאווירה, וליהנות מקצת שקט ושלווה. גני אל אנדלוס יתאימו לכך בצורה מושלמת; הם ממוקמים במרחק דקות בודדות בלבד ממרכז העיר וכוללים טיילת קסומה, ממנה נשקף נוף מרשים לנילוס. קחו אתכם תה או קפה, כמה נשנושים טעימים וצאו לבילוי של כמה שעות בגנים הקסומים האלו.

גלישת חולות. ShutterStock
גלישת חולות בקהיר/ShutterStock
הורגאדה מצרים. ShutterStock
הורגאדה/ShutterStock

גלישת חולות בקהיר

לתושבי קהיר כמעט ולא חסר כלום, אולי פרט לשלג, שאמנם ירד במשך לילה אחד בדצמבר 2013 - אך היה זה יותר מ-100 שנים אחרי השלג האחרון שירד בעיר, אי שם ב-1901. זו כנראה אחת הסיבות שבמצרים אימצו את הספורט האקסטרימי גלישת חולות, שהפך לפופולרי בדיונות השונות הפזורות במדינה. גלישת חולות מתבצעת באמצעות סנובורד, וכוללת גלישה במדברות מצרים, אל מול נופים יוצאי דופן. ניתן למצוא לא מעט חברות המציעות פעילות של גלישת חולות בערים רבות במצרים, כולל בבירה קהיר.

בטן גב וחיי לילה תוססים בהורגאדה

קהיר היא עיר יוצאת דופן; גם אם תסתובבו בסמטאות ורחובות העיר במשך כמה חודשים רצופים, עדיין לא תראו את כולה ותבינו את עוצמתה וגודלה. זו כנראה אחת הסיבות שתיירים רבים שמבקרים בעיר מחפשים אתנחתא קלה, אותה ניתן למצוא בעיר הורגאדה, שנמצאת במרחק של שעת טיסה מעיר הבירה. הורגאדה שונה לגמרי מקהיר; היא ידועה באתרי הנופש הקסומים שבה, בחופים השקטים, בספורט הימי ובחיי הלילה והמועדונים התוססים.

מגדל קהיר. ShutterStock
מגדל קהיר/ShutterStock
בחריה אואזיס מצרים. ShutterStock
בחריה אואזיס/ShutterStock

הנוף הפנורמי ממגדל קהיר

מאחד הסמלים הבולטים והמוכרים של קהיר, במסעדה יוקרתית שנמצאת במגדל קהיר שמתנשא לגובה של 187 מטרים ונמצא באי ג'זירה, נשקף נוף פנורמי ועוצר נשימה על עיר הבירה כולה, מה שאומר שבזמן שאתם מנשנשים מטעמים מקומיים טעימים במיוחד, תוכלו להשקיף על קהיר מלמעלה, ולצלם עוד כמה תמונות יוצאות דופן לאינסטגרם.

מומיות מוזהבות והיין הטוב במצרים

מצרים עשירה בהיסטוריה, ועם השנים נחשפים עוד ועוד פרטים על העבר העשיר של המדינה, כמו למשל בחריה אואזיס - אתר קבורה שהתגלה ממש לא מזמן, בשנת 1996, ובו לא פחות מ-30 קברים ו-250 מומיות מוזהבות, שמתוארכות לתקופות שונות לאורך ההיסטוריה. מלבד מומיות וקברים, באתר ההיסטורי נמצאות גם חורבות מקדש אלכסנדר וניתן למצוא באזור גם כרמים שמגישים את היינות הטובים ביותר בכל מצרים.

הכפר הנובי מצרים. ShutterStock
הכפר הנובי/ShutterStock
האובליסק הלא גמור באסואן. ShutterStock
האובליסק הלא גמור באסואן/ShutterStock

ביקור בכפר הנובי

לאורכה ולרוחבה של מצרים לא מעט כפרים אותנטיים מיוחדים, אך נראה שהכפר הנובי שנמצא בעיר אסואן הוא המיוחד מכולם. בכפר מתגוררים הנובים - קבוצה אתנית ייחודית במינה, המורכבת מצאצאים של התושבים המקוריים של עמק הנילוס, כשחלקם מתגוררים בכפר הנובי במצרים ורובם נמצאים בסודן. יש להם שפה, דת ותרבות משלהם, וביקור בכפר הנובי הוא חוויה יוצאת דופן, הכוללת מפגש מסקרן עם תושבי המקום. במהלך הביקור נחשפים למנהגים המיוחדים של הנובים, מבתי המגורים השונים שלהם ונהנים גם מארוחה יוצאת דופן, המבוססת על מטעמים מקומיים.

האובליסק הלא גמור באסואן

העיר אסואן נחשבת לאחת הערים הכי מיוחדות בכל מצרים, מהרבה בחינות. אחת מהן טמונה במבנים, מונומנטים והאובליסקים הרבים שניתן למצוא בה, וביניהם האובליסק הבלתי גמור, שננטש לפני אלפי שנים במחצבות אסואן. מדובר באובליסק ענק מימדים - שמגיע לגובה של 42 מטרים ושוקל כ-1,200 טון ונחשב לאובליסק הכבד ביותר שנוצר במצרים אי פעם, אך הוא מעולם לא הושלם. יוצריו השלימו את בנייתם של שלושה צירים מתוך ארבעה לפני שגילו סדק עצום באבן הגרניט שבעקבותיו הם זנחו את הבנייה.

המדבר הלבן מצרים. ShutterStock
המדבר הלבן/ShutterStock
פארק אל אזהר מצרים. ShutterStock
פארק אל אזהר/ShutterStock

קמפינג במדבר הלבן

כ-400 ק"מ דרומית לבירה קהיר, נמצא אחד המקומות הכי מיוחדים לא רק במצרים, אלא באפריקה כולה - המדבר הלבן, פארק לאומי המשתרע על שטח עצום של 300 קמ"ר. המקום המיוחד הזה הוא חלק ממדבר סהרה, והוא ידוע בחולות הלבנים שלו, בסלעיו המיוחדים ובפעילויות ואטרקציות מדבריות בלתי נשכחות, לרבות קמפינג וטיול אתגרי, לינה בשטח ועוד. בנוסף, בשטח הענק מגוון רחב של חיות בר, כולל כבשים מזנים שונים, שועלים, תנים, חתולי חול ועוד.

לצפות בשקיעה בפארק אל אזהר

טיולי יום בקהיר יכול להיות סוג של מרוץ נגד הזמן; עיר הבירה המצרית מלאה באטרקציות ובמקומות מיוחדים שלא כדאי לפספס, מה שאומר שבמהלך הימים סביר להניח שתרוצו ממקום למקום, כדי להספיק כמה שיותר. לכן, מומלץ להגיע לפחות פעם אחת במהלך הביקור בקהיר לפארק אל אזהר, מקום יפהפה ושקט שמתאים לסיום יום עמוס בטיולים והליכות. בפארק השקט שמציע שטחים ירוקים נרחבים גם תצפית מרהיבה, ממנה ניתן לראות את השקיעה ואת נופי העיר, כשביד כוס תה או משקה קר.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully