וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 לוקיישנים שלא כדאי לפספס בווייטנאם וקמבודיה

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:03

מקדשים, חופים, טרסות, טרקים, תרבות ייחודית ואוכל מגוון: מתכננים טיול לווייטנאם וקמבודיה? אלו המקומות שחובה לבקר בהם

קצב אחר; תרבות קסומה; נופים מרהיבים; אוכל ייחודי; אנשים מסבירי פנים; מחירים נוחים ועוד. מי שטייל במזרח כבר יודע שיש לו קסם משלו, שקשה למצוא במקומות אחרים בעולם, ונראה שאלו הן רק חלק מהסיבות שבמשך שנים ארוכות, מדינות מזרח אסיה נחשבות לכה פופולריות בקרב מטיילים ותיירים מכל העולם.

במזרח היבשת לא מעט יעדים ייחודיים ומרתקים ששווים לפחות ביקור אחד במהלך החיים, כמו למשל וייטנאם וקמבודיה - שתי מדינות שנהוג לשלב בטיול אחד. בשתי המדינות המרתקות האלו המון מה לעשות - מנופים עוצרי נשימה, דרך מקדשים עוצמתיים ועד לכפרים אותנטיים, שדומה שהזמן בהם עצר מלכת. מתכננים לבקר בווייטנאם וקמבודיה בקרוב? ריכזנו 10 אתרים שאסור לכם לפספס..

מפרץ הא לונג, וייטנאם. ShutterStock
אחד המקומות היפים בוויטנאם. מפרץ הא לונג/ShutterStock

וייטנאם

מפרץ הא לונג (Halong Bay)

אחד האתרים הכי מפורסמים לא רק בווייטנאם, אלא בכל אסיה, הוא ללא ספק מפרץ הא לונג - מהמקומות היפים והמתויירים במדינה, שמורכב מכ-2,000 איים שונים והוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית עוד בשנת 1994. סיור בין האיים של המפרץ הוא חוויה בלתי נשכחת, אז תעשו לעצמכם טובה ובפעם הבאה שתגיעו לווייטנאם בקרו במקום הקסום הזה.

בין האיים שבהם ניתן לבקר במפרץ נמצא גם אי ייחודי, בו און (Bo Hon), שבו שוכנת מערת ההפתעה המפורסמת; הכניסה למערה כוללת מדרגות רבות, שלא מסגירות את הפלא שמחכה למבקרים בפנים. לאחר טיפוס ממושך, נגלה לפתע מראה מדהים - מערת נטיפים עוצרת נשימה - מחזה מרהיב שפוגשים במקומות מעטים בעולם. מומלץ לבקר גם באי קאט בה (Cat Ba) - אי קסום במיוחד, עם עשרות מינים של בעלי חיים כולל קוף הלנגור שנמצא בסכנת הכחדה.

טרסות אורז בעיר סאפה, וייטנאם. ShutterStock
כשתגיעו לעיר סאפה, תרגישו שהזמן עוצר מלכת/ShutterStock

סאפה (Sapa)

כשתגיעו לעיר סאפה, תרגישו שהזמן עוצר מלכת. העיר הייחודית הזו שנמצאת במרחק של פחות מ-400 קילומטרים צפונית להאנוי, מכוסה בטרסות אורז ירוקות ועוצרות נשימה, שהפכו כבר מזמן למוקד עלייה לרגל הן בקרב תיירים והן בקרב צלמים, חובבים ומקצועיים כאחד. אותן טרסות מרשימות מעובדות עד לימים אלו כפי שהיו במשך מאות שנים, ומסביב ניתן למצוא כפרים קטנים ואותנטיים, עם תושבים חביבים ומסבירי פנים שיקבלו אתכם עם חיוך ענק.

העיר ידועה במסלולי ההליכה הארוכים והיפים שלה, במהלכם נגלים נופים שלא ניתן למצוא באף מקום אחר במדינה. חיים בה לא פחות משמונה מיעוטים אתניים, מה שמבטיח חוויה תרבותית יוצאת דופן. אז עשו לעצמכם טובה והקדישו לפחות מספר ימים לביקור בסאפה.

מערת סון דונג (Son Doong Cave)

בשנת 2013, קצת יותר מ-20 שנים לאחר שהתגלתה בטעות על ידי תושב מקומי, סון דונג - המערה הגדולה בעולם, נפתחה סוף סוף לקהל הרחב, ומאז היא נחשבת לאחד היעדים הכי פופולריים במדינה אחרי שהוכרזה על ידי ספר השיאים של גינס כמערה הגדולה בעולם, שש שנים לפני שחוקרים גילו שגודלה גדול הרבה יותר ממה שחשבו תחילה.

הסיור הייחודי במערה נחשב לחוויה יוצאת דופן. והוא כולל מפגש עם נופים שונים, ירידה של 80 מטרים אל לב לבה של המערה, הליכה בג'ונגלים, טרקים קצרים, חציית נהרות, טיפוס על מצוקים ועוד.

טיול מאורגן לווייטנאם וקמבודיה - פגסוס

מערת סון דונג וייטנאם. ShutterStock
סיור ייחודי שנערך במשך ארבעה ימים. מערת סון דונג/ShutterStock
צעירה עושה סלפי בשוק הצף שבדלתת נהר המקונג, וייטנאם. ShutterStock
יש גם שווקים צפים. נהר המקונג/ShutterStock

נהר המקונג (Mekong Delta)

כשאתם חושבים על וייטנאם, אילו דברים עולים לכם לראש? שדות אינסופיים, חקלאים עם כובעים מחודדים, עצי דקל בכל פינה, בתי עץ והרבה נהרות? סביר להניח שלפחות חלק מהדברים קפצו לכם לראש, לא? זה כנראה בזכות הפופולריות של נהר המקונג, אחד המקומות הכי יפים ואותנטיים בכל המדינה. שייט בנהר העצום הזה מאפשר לקבל הצצה נדירה לחיים הכפריים שמנהלים המקומיים, ולצפות בציפורים נדירות ואפילו בתאו מים.

תעלות הנהר מתפצלות לכיוונים שונים, כל אחד לכפר אחר, שם תוכלו למצוא הכול מהכול: מסעדות מאולתרות, מטעים, שווקים והמון מקומיים אדיבים וחייכנים שרק מחכים לתיירים. יש לציין שמטיילים ישראלים שיצאו לווייאטנם וקמבודיה במסגרת הטיול המאורגן של חברת פגסוס יזכו לסיור בלתי נשכח בדלתת המקונג - אחד המקומות הכי אייקונים שיש למדינה להציע.

מקדשי מיי סון (My Son)

מתחם ובו מקדשים הינדים רבים, המוקפים ברכסי הרים ירוקים ובהם קבורים בני מלוכה. במתחם כ-20 מבנים עוצרי נשימה, שנבנו עוד במאה הרביעית לספירה, כשמסביב ג'ונגלים ירוקים ובהם מינים רבים של בעלי חיים ובעלי כנף.

מקדשי מיי סון היו פעילים במשך שנים ארוכות, עד שבמאה ה-13 כל תושבי המקום נטשו והותירו אותו ריק לחלוטין. רק שנים רבות לאחר מכן גילו אותו המקומיים, ומאז הוא הפך למוקד עלייה לרגל בקרב תיירים ומקומיים כאחד.

מקדשי מיי סון וייטנאם. ShutterStock
כ-20 מבנים עוצרי נשימה שנבנו עוד במאה הרביעית לספירה. מקדשי מיי סון/ShutterStock
מקדש אנגקור ואט, קמבודיה. ShutterStock
היעד התיירותי הפופולרי ביותר בקמבודיה. מקדשי אנגקור/ShutterStock

קמבודיה

מקדשי אנגקור (Angkor Wat)

מקדשי אנגקור הם ללא ספק היעד התיירותי הפופולרי ביותר בקמבודיה, המושכים מבקרים ותיירים מכל קצוות העולם. המקדשים העתיקים האלו שנבנו עוד במאה התשיעית לספירה והוכרזו על יד אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, נחשבים להישג אדריכלי מרשים. הם ממוקמים בלב ג'ונגל פראי, והתגלו בשנית רק ב-1860, על ידי חוקר צרפתי שחשף אותם בפני כל העולם.

הפארק העצום שבו נמצאים המקדשים משתרע על שטח של כ-400 קמ"ר ומלבד מקדשים כולל גם מונומנטים מרשימים במיוחד. יופיים הייחודי של מקדשי אנגקור נשמר עד לימים אלו, ותהיו בטוחים שאם תבקרו במקום, תרגישו כאילו חזרתם אחורה בזמן.

מערת העטלפים בעיר בטאמבנג קמבודיה. ShutterStock
מיליוני עטלפים פורצים מהמערה וצובעים את השמיים בשחור. מערת העטלפים/ShutterStock

מערת העטלפים (Battambang Bat Cave)

במרחק של 12 ק"מ בלבד מהעיר בטאמבנג, למרגלות הר פנום סמפו, מתקיימת תופעת טבע יוצאת דופן, המושכת תיירים רבים בכל יום. רגע לפני 17:00, המקום מתחיל להתמלא באנשים, דוכני רחוב נפתחים בזה אחר זה וכולם מביטים בעיקר למקום אחד - לפתחה של מערת העטלפים, שלשמה התכנסו כל המבקרים.

באותה שעה, ברגע אחד, מיליוני עטלפים פורצים מהמערה וצובעים את השמיים בשחור. במשך כחצי שעה, שיירת העטלפים ממשיכה לזרום ולספק מחזה שקשה לתאר במילים. את המראה המהפנט הזה ניתן לראות מקרוב גם בפתח המערה, אך כדאי לקחת בחשבון ששם תמצאו גם את כמות המבקרים הגדולה ביותר.

סיהאנוקוויל (Sihanoukville)

כשחושבים על קמבודיה, חושבים בעיקר על מקדשי ענק, תרבות עתיקה ועשירה, נופים מרהיבים ותושבים מסבירי פנים, אלא שלקמבודיה יש הרבה מה להציע מעבר לכך, כמו למשל אחת הערים הכי מיוחדות במדינה - סיהאנוקוויל, עיירת חוף יוקרתית עם חופים קסומים, איים טרופים ואפילו ג'ונגלים.

בעבר, רק עשירי המדינה היו מגיעים לנפוש באחד הריזורטים המפנקים שבעיר, אך כיום מבקרים בה תיירים מכל העולם, חלק גדול מהם מהמרים סינים שפוקדים את אחד מעשרות בתי הקזינו בסיהאנוקוויל. בעיר, מלבד מספר חופים מדהימים, ניתן למצוא גם שלל אטרקציות, כמו סיור באיים, לא מעט מסעדות וגם חיי לילה.

סיהאנוקוויל קמבודיה. ShutterStock
בעבר, רק עשירי המדינה היו מגיעים לנפוש באחד הריזורטים המפנקים שבסיהאנוקוויל/ShutterStock
טונלה סאפ קמבודיה. ShutterStock
אגם המים המתוקים הגדול ביותר בדרום מזרח אסיה. טונלה סאפ/ShutterStock

טונלה סאפ (Tonle Sap)

באגם המים המתוקים הגדול ביותר בדרום מזרח אסיה ניתן למצוא את אחת המערכות האקולוגיות התוססות בעולם, הכוללת מגוון מינים רחב של חיות בר, שהיוותה חלק בלתי נפרד מצמיחתה של הציביליזציה המקומית. האגם שממוקם בסיאם ריפ משתרע על שטח עצום - אורכו כ-250 ק"מ ורוחבו כ-100 ק"מ בנקודה הרחבה ביותר שלו, מה שגורם לו להיראות יותר כמו אוקיינוס מאשר אגם מים מתוקים.

מסביב לאגם פזורים כפרים צפים, שבהם חיים המקומיים כבר שנים רבות. מומלץ לראות מקרוב את הכפרים הצפים, כדי לחזות בשגרת החיים הייחודית של תושבי המקום, שמתפרנסים בעיקר מדייג (האגם נחשב לאחד המקורות הגדולים ביותר של דגי מים מתוקים בכל העולם). ב-1997 הכריזה אונסק"ו על המקום כעל אתר מורשת עולמית וכיום מיליוני תיירים מבקרים בו מדי שנה.

קו רונג (Koh Rong Samloem)

קחו את האיים המדהימים של תאילנד, תורידו מהם את התיירים וההמולה ותקבלו את קו רונג - האי השני בגודלו בקמבודיה, שנחשב לאחד המקומות הכי יפים במדינה. בקו רונג, מלבד רצועות חוף מרהיבות הכוללות חופים בתוליים עם חול לבן ומים בצבע טורקיז, גם שלל אטרקציות שמיועדות לתיירים, אזורי צלילה מרהיבים ואפילו חיי לילה תוססים.

מומלץ לשלב ביקור באי במהלך הטיול לקמבודיה, שבדרך כלל כולל לא מעט טרקים ומסלולי הליכה שלעתים עלולים להיות קשים. בדרך זו תוכלו ליהנות משני העולמות: גם להתרשם מהמקדשים עוצרי הנשימה של המדינה וגם ליהנות מקצת בטן גב, במקום קסום במיוחד שזכה לכינוי "גן עדן אמיתי" על ידי אלו שביקרו בו.

חוף קו רונג (koh rong), קמבודיה. ShutterStock
קחו את האיים המדהימים של תאילנד, תורידו מהם את התיירים וההמולה ותקבלו את קו רונג/ShutterStock

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully