וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס "רפאים" נצפה בגוגל מפות נעלם בלב יער הגשם האוסטרלי

עודכן לאחרונה: 4.9.2022 / 0:28

מטוס נראה נוחת ונעלם ביער הגשם שבצפון קווינסלנד. יתכן שהוא טס בגובה נמוך מאוד, אך הוא לא נמצא בנתיבי הטיסה הרגילים באזור. רשות התעופה האזרחית טוענת שלא נרשמו מטוסים חסרים וכי יתכן שמדובר בתקלה של "גוגל מפות"

גוגל מפות חשף אתר נחיתת חייזרים?/secureteam10 - YouTube

תמונה שצולמה ב"גוגל מפות" מציגה מטוס נוסעים שנראה כאילו הוא מבצע נחיתת חירום בצפון יערות הגשם של קווינסלנד - ונעלם. התמונה הותירה את משתמשי Google Maps בחיפוש אחר תשובות.

נראה שהתמונה מציגה מטוס סילון עצום שמבצע נחיתה בקרחת עצים ברכס קארדוול, הנמצא סמוך לחוף בין טאונסוויל לקיירנס - או מטוס הטס בגובה נמוך באופן בלתי סביר מעל האזור. בתמונה מוגדלת המטוס נראה כמו איירבוס A320 או בואינג 737 סטנדרטי, שניהם דגמים פופולריים הנמצאים בשימוש חברות תעופה רבות. נראה שצבעו של המטוס אפור מתכתי ושהוא פונה דרומה בכיוון מזרח טאונסוויל.

@catchupnews Aviation experts were quick to suggest that the picture was likely to be a so-called 'ghost image', a composite of several photos created as a result of a technical error. Google is yet to confirm this theory #catchupnews #mystery #airplane #googlemaps #aviation ♬ Stranger Things - Kyle Dixon & Michael Stein

המטוס הדו-מנועי, הלא מסומן, מוצג ממערב לנתיבי טיסה ידועים לאורך החוף הצפוני של קווינסלנד. דוברת מטעם הלשכה האוסטרלית לבטיחות התחבורה האווירית (CASA) אמרה ל-Cairns Post כי לא ידוע לה על מטוסי נוסעים נעדרים. "נראה שיש תופעה שנקראת תמונות רפאים ויכול להיות שזה מה שקרה שם", נמסר מ-CASA בהצהרה. גוגל עדיין לא אישרה את הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטוס רפאים נצפה בגוגל מפות. Google Maps, צילום מסך
מטוס רפאים נצפה בגוגל מפות/צילום מסך, Google Maps
מטוס רפאים נצפה בגוגל מפות. Google Maps, צילום מסך
אולי הוא יופיע בעוד עשור כשכל נוסעיו לא התבגרו ביום/צילום מסך, Google Maps

תמונות "רפאים" מופיעות בגוגל מפות מפעם לפעם. משתמשי המפות חדי העין חשבו שראו בתמונה אחרת מטוס שקוע בתחתית אגם הארייט במינסוטה, ארה"ב ב-2016. עם זאת, גוגל הודיעה מאוחר יותר כי מדובר בתמונת "רפאים", שנוצרת מאחר שתמונת הלוויין של "גוגל מפות" מורכבת ממספר תמונות. הפתרון נעוץ באופן בו מעבדת גוגל את תמונות הלווין, ובכך שברגע בו נלכדה תמונת האזור, מעליו חלף לו מטוס. במילים אחרות, המנוע של גוגל חיבר את האגם והמטוס שמעליו לכדי תמונה אחת, ממש כמו בשיטוח של שכבות בתוכנת עריכה גרפית. דוברת שירות המפות של גוגל, סוזן קדרצ'ה, מסרה אז בתגובה לעיתון מקומי כי "בקצרה, כל תמונת לווין שאתם רואים מורכבת למעשה מאוסף של כמה תמונות".

לדברי נציגת גוגל, חפצים שנעים במהירות כמו מטוסים מופיעים לעתים קרובות בתמונות של אזור אגם הרייט, הנמצא בדיוק מתחת למסלול תעופה, עם מעל 400 אלף כלי תעופה שנוחתים וממריאים בשדה התעופה סנט פול במיניאפוליס מדי שנה.

יש אפילו אי פנטום מסתורי לכאורה שניתן לראות מול חופי אוסטרליה. האמינו שאורכו של האי 24 ק"מ ורוחבו 5 ק"מ, אך אין שם שום שטח יבשתי ומה שניתן לראות ב"גוגל מפות" הוא קו מתאר מנוקד.

בעבר "גוגל מפות" סייעה בפתירת תעלומת רצח. בשנת 2019 משתמשי האפליקציה הפנו את משטרת פלורידה למכונית שקועה, שם נמצאה גופת אדם שנעדר במשך יותר מ-20 שנה. ב-1997 ויליאם מולדט בן ה-40 נעלם בכפר וולינגטון שבפלורידה לאחר שנראה חוזר הביתה מהבר. עם זאת, משתמשי "גוגל מפות" הבחינו בתמונה העכורה של מכוניתו במים, לשם הוא כנראה הגיע לאחר שנהג שיכור ואיבד שליטה על רכבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully