וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 איים חלומיים בתאילנד שישראלים עדיין לא גילו

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:04

חולמים על היופי הייחודי של האיים בתאילנד אך חוששים מהעומס וההמולה? הכירו את קו פיאם, קו מאק וקו פרה טונג, שמציעים חוויה יוצאת דופן ואחרת לגמרי

חופים מרהיבים, מים צלולים, ריזורטים מפנקים, קניות זולות, אוכל משגע ומלא בטעמים מיוחדים, חיי לילה תוססים, תיירים מכל העולם ואווירה שבאמת קשה למצוא במקומות אחרים בעולם. לתאילנד, אחד היעדים הכי מבוקשים בקרב תיירים מכל העולם, יש לא מעט יתרונות, שהופכים אותה לכה פופולרית, גם בקרב מטיילים ישראלים. אך למרות כל הטוב שיש לתאילנד להציע למבקרים בה, ישנם לא מעט מטיילים שמעדיפים להימנע מביקור במדינה, מחשש לעומס וצפיפות, בעיקר באיים הגדולים והפופולריים קופיפי, קו סמוי, קו פנגן ופוקט.

אלא שמלבד האיים הפופולריים והמוכרים, לתאילנד לא מעט איים שקטים, קטנים ופחות מוכרים להציע למיליוני התיירים שמגיעים לגבולותיה מדי שנה, וגם בהם, כמובן, ניתן למצוא רצועות חוף עוצרות נשימה ונופים מרהיבים, אך גם הרבה שקט ושלווה ולא מעט פינות מבודדות, שיגרמו לכם להרגיש שאתם על אי בודד.

האי קו פיאם תאילנד. ShutterStock
יש גם סיור קיאקים ייחודי. האי קו פיאם/ShutterStock

קו פיאם (Ko Phayam)

קחו את הקסם של קו סמוי, תורידו את העומס, תוסיפו שלווה ושקט ותקבלו את קו פיאם, אחד האיים הכי קסומים ונעימים בכל תאילנד, שרוב המטיילים עדיין לא גילו. בקו פיאם, שנמצא בים אנדמן, חיים מאות תושבים בלבד, רובם מתפרנסים מגידול אגוזי קשיו, שנחשבים לטעימים ביותר בכל תאילנד. יש באי כביש אחד בלבד, מספר מצומצם של חנויות ובתי מלון אחדים בלבד. ההתניידות באי מומלצת ברגל, בקטנוע או באופניים וניתן למצוא בו שני חופים בתוליים, למי שמחפש שקט אמיתי. ברחבי האי הקטן גם יערות גשם מרשימים, אתרי צלילה עם שוניות אלמוגים ייחודיות ויש גם מספר מסעדות שמציעות אוכל תאילנדי טעים וטרי במיוחד. לאלו שמחפשים חיי לילה תוססים מצפה אכזבה, שכן בכל רחבי ניתן למצוא ברים בודדים בלבד, כשהמומלץ שביניהם הוא היפי בר, ממנו נשקף נוף עוצר נשימה, בעיקר בזמן השקיעה.

אם הגעתם עד לקו פיאם, תעשו לעצמכם טובה ואל תפספסו את סיור הקיאקים הייחודי בתוך היערות המנגרובים שמקיפים את האי, המהווה את אחת האטרקציות הכי מיוחדות שניתן למצוא בתאילנד כולה.

למידע נוסף על טיולים מאורגנים לתאילנד לחצו כאן

איך מגיעים?

בסירה מהמזח שבעיר ראנונג (כשעתיים).

האי קו מאק תאילנד. ShutterStock
אחד מ-10 החופים הכי יפים בעולם. האי קו מאק/ShutterStock

קו מאק (Ko Mak)

עד לפני שנים לא רבות, מעטים התיירים שהכירו, ביקרו או שמעו על האי קו מאק. אלא שלפני מספר שנים, הכריז אחד העיתונים הבריטים גדולים ביותר - הסאנדיי טיימס, על החוף של האי כאחד מעשרת החופים הכי יפים בכל העולם. בעקבות הפרסום, יותר ויותר תיירים החלו לגלות את האי הסודי והקסום הזה, אך הוא עדיין נותר בתולי באופן יחסי, בטח בהשוואה לאחיו הגדולים והמוכרים יותר. האי קו מאק, המשמש כביתם של כ-1,500 תושבים בלבד, ממוקם במרחק של כ-35 ק"מ מחופי מחוז טראט, בצד המזרחי של מפרץ תאילנד, וניתן למצוא בו, מלבד את אחד מעשרת החופים הכי יפים בעולם, גם יערות גשם, מטעי קוקוס עצומים, מעט מסעדות וברים והרבה מאוד שקט ושלווה.

מלבד לא מעט ספוטים מבודדים והמון שקט, באי המהפנט הזה גם לא מעט אטרקציות למבקרים בו - משייט בקיאקים, דרך צלילות ושנורקלינג ועד לסיורים בכפרים מקומיים ובג'ונגלים, טיולי דייג, סיורי אופניים ועוד. בנוסף, בקו מאק גם מנזר בודהיסטי קדוש, מרפאה ומספר בתי קפה ומסעדות.

ברחבי האי לא מעט אפשרויות לינה - מבונגלוס הממוקמים על קו החוף, דרך גסט האוסים ועד למלונות בוטיק קטנים ונעימים, שמציעים חוויית אירוח יוצאת דופן.

איך מגיעים?

באמצעות סירה ממזח בנג באו שבאי קו צ'אנג או מטראט.

האי קו פרה טונג תאילנד. ShutterStock
זו לא הסוואנה באפריקה, אלא האי קו פרה טונג בתאילנד/ShutterStock

קו פרה טונג (Ko Phra Thong)

כשתגיעו לקו פה טונג ("אי הבודהה המוזהב" בתאית), לרגע תחשבו שבכלל הגעתם לסוואנה באפריקה. לרוחבו ולאורכו של קו פרה טונג שטחים פראיים רבים המזכירים את שדות הסוואנה באפריקה, כולל חיות הבר שמסתובבות חופשי, וביניהן גם אריות, זברות וג'ירפות. מלבד זאת, ניתן למצוא בו גם חופים מרהיבים כמובן, פעילויות ספורט ימי וכפרים מקומיים המלאים בהיסטוריה. בנוסף הוא ממוקם בקרבה לאחד מאתרי הצלילה הכי מוכרים בכל העולם - "סלע רישלייה", הידוע בשונית האלמוגים המדהימה שניתן למצוא בו והאפשרות לפגוש כריש לווייתני מקרוב.

בניגוד לרוב האיים בתאילנד, בקו פה טונג אפשרויות לינה מצומצמות, מה שאומר שאם אתם מתכננים להגיע לביקור, מומלץ לסגור חדר ללילה מספיק זמן מראש.

איך מגיעים?

בסירה מקורה בורי (כשעה).

תהנו,

בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully