וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלילה נדירה בסנוטה היפה בעולם שבני האדם מתכננים להרוס

18.8.2022 / 23:37

הצוללן והצלם התת ימי פרנסיס פרז תיעד צלילה בסנוטה שבחצי האי יוקטן שבמקסיקו הנחשב ליפה ביותר בעולם. הוא סיפר שיש תכנית לבנות מסילות רכבת שיהרסו את היופי של הבולען שנפער בסלע והוצף בחלקו במי תהום.

צלילה בסנוטה בחצי האי יוקטן שבמקסיקו/thewrightsights

הצלם התת ימי בן ה-52, פרנסיס פרז, צלל לתוך סנוטה מסתורית - בולען עמוק - שנקרא "אל פיט" ביוקטן, מקסיקו - והביא תיעוד יוצא דופן שלו. הוא תיאר את המקום כ"עולם אחר".

הסנוטים הם בולענים שנפערים בסלע ומוצפים בחלקם במי תהום. הם נחשבו לקדושים בעיני בני המאיה הקדומים, שם הם הקריבו קורבנות וערכו טקסי פולחן דתיים. פרנסיס סבור שהסנוטים נמצאים תחת איום קיומי מבני האדם, כשמסביב לעולם שוקדים על בניית מסלולי רכבת מעל סונטות כדי להנגיש אותן לתיירים.

הצוללן שחקר מערות במקסיקו שיתף תמונות של הסנוטה, היוצרת אשליה של נהר מתחת למים. אחת התמונות מציגה פתח צר של הבולען המאפשר לקרני השמש לחדור פנימה כך שהם משתקפים דרך המים הצלולים.

דפדפו בתמונות

פרנסיס, שצילם את התמונות במצלמת Canon 5D MKiii, שואף לשמר את האתרים המדהימים הללו. הוא תיאר את החווייה: "זה כמו לעוף מעל נהר. נהר בתוך המים. זה עולם אחר, מקום מסתורי. הסנוטים הם אחד המקומות היפים שבהם צללתי בחיי. המים כל כך צלולים ונראים כמו ענן מבחוץ אם לא נכנסים פנימה. אני חושב שהמדע גילה כמעט 5,000 סנוטים וכל שנה מתגלים חדשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

צלילה לתוך הסנוטה היא משימה לא פשוטה - במשך 20 המטרים הראשונים המים צלולים, אך הם הופכים עכורים יותר ככל שצוללים פנימה. המערה בה ביקר פרנסיס משתרעת לאורך 55 מטרים מתחת לפני השטח, מה שהופך את הצלילה בה למיועדת עבור צוללנים מנוסים בלבד.

"זה עצוב שפלא הטבע הזה מאוים שוב בידי בני אדם שרוצים לבנות פסי רכבת מעל הסנוטים האלה, בנייה שתהרוס רבים מהם למען הסעות המוני אנשים ממקום תיירות אחד למשנהו", אמר פרנסיס, "הרכבת, כפי שתוכננה כעת, תעבור ישירות מעל מערכת המערות Sacactun, המערה השנייה באורכה בעולם. בתוכה נמצאים כמה משרידי בני האדם העתיקים ביותר שנמצאו עד כה בחצי הכדור המערבי, שלא לדבר על חפצי אמנות יקרי ערך מתרבות המאיה העתיקה. עד מתי כדור הארץ יהיה בעדיפות שנייה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully