וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעתיקות ועד אוכל רחוב: 5 השווקים הכי מיוחדים בקהיר

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:05

לא רק אתרים היסטוריים עוצרי נשימה: בבירת מצרים שנמצאת במרחק טיסה של כשעה וחצי מישראל, כמה שווקים תוססים וצבעוניים במיוחד, שביקור בהם הוא בגדר חובה

במרחק נגיעה מישראל (קצת פחות משעה וחצי בטיסה), נמצאת אחת הערים הכי מיוחדות בעולם - קהיר, בירת מצרים, שנחשבת לפנינה אמיתית, מכל כך הרבה בחינות - תרבותית, קולינרית, היסטורית ועוד. בקהיר מתגוררים כ-10 מיליון תושבים וניתן למצוא בה אינספור אתרים תיירותיים, מונומנטים, מבנים היסטוריים, פירמידות, מומיות וכמובן גם שווקים תוססים, עליהם אסור לוותר כשמבקרים בבירת מצרים. אבל איך יודעים איזה שוק כדאי לראות ומה ניתן למצוא בהם? קבלו את 5 השווקים הכי מיוחדים בקהיר.

שוק חאן אל חלילי במצרים. ShutterStock
אחד השווקים הכי עתיקים ומפורסמים לא רק במצרים, אלא באפריקה כולה. חאן אל חלילי/ShutterStock

חאן אל חלילי

אחד השווקים הכי עתיקים ומפורסמים לא רק במצרים, אלא באפריקה כולה. ראשיתו של השוק התוסס הזה במאה ה-14, עת שימש כמקום מפגש לשיירות מקומיות. הוא נמצא בצד הפנימי של העיר העתיקה, ונחשב לביקור חובה בבירת מצרים, ולא רק עבור חובבי העתיקות או האמנות. מלבד עתיקות שונות, בשוק מגוון רחב של דוכנים שמציעים מזכרות שונות, תכשיטים, כלי נחושת, בגדים ואפילו רהיטים. מלבד זאת, ניתן למצוא בו עשרות דוכני אוכל רחוב המציעים מטעמים מקומיים וכן בית קפה מפורסם במיוחד שבו נהג לשבת נגיב מחפוז, שזכה בעבר בפרס נובל לספרות. למקרה שתהיתם, ניתן ואף מומלץ להתווכח עם הרוכלים השונים.

למידע על טיול מאורגן למצרים - לחצו כאן

שוק אטאבה במצרים. ShutterStock
פופולרי בעיקר בקרב מקומיים. שוק אטאבה/ShutterStock

אטאבה

בקרבה לגן אזבקיה המפורסם, המשמש אטרקציה תיירותית מובילה בפני עצמו, נמצא שוק מידן אטאבה, בסמיכות לכיכר אטאבה המפורסמת. שוק אטאבה פופולרי בעיקר בקרב מקומיים ופחות בקרב תיירים, מה שהופך אותו לעוד יותר מיוחד. תוכלו למצוא בו עשרות דוכני מזון מחד וחנויות בגדים ובדים מחד. האזור הצפוני של השוק מוקדש לאמנות וספרים, וניתן למצוא בו, מלבד ספרים ישנים, חומרי נייר ליצירה ועוד מגוון רחב של פריטים מיוחדים.

שוק אל ג'ומעה במצרים. ShutterStock
אחד השווקים הכי גדולים במצרים. אל ג'ומעה/ShutterStock

אל ג'ומעה

שוק אל ג'ומעה (שוק יום שישי בעברית) - אחד השווקים הכי גדולים במצרים - פועל, באופן לא מפתיע, בימי שישי בלבד. הוא נמצא מתחת לגשר אל-טונסי, בלב לבה של עיר המתים, ונחשב לשוק עמוס במיוחד ולכן חשוב לשים לב היטב לדברים שלכם, ולשמור אותם קרוב אליכם. המקומיים טוענים שהמחירים בו זולים יותר מכל שוק אחר, וגם בו ניתן למצוא הכול מהכול: מביגוד, דרך עתיקות ועד לריהוט ואוכל רחוב.

שוק ווקאלת אל באלאח במצרים. ShutterStock
הוקם עוד במאה ה-19. שוק ווקאלת אל באלאח/ShutterStock

ווקאלת אל באלאח

שוק שהוקם עוד במאה ה-19, בו ניתן למצוא בעיקר בגדים ישנים ופריטים יד שנייה, כמו נעליים, חולצות, תיקים, בדים ואפילו רהיטים. הסחורה הנמכרת בשוק מיוצרת בעיקרה במצרים, אך חלקם מיובאים ממדינות אחרות כמו סין וטורקיה. הביקור בווקאלת אל באלאח נחשב לחוויה יוצאת דופן, זאת בשל העומס הרב, הדוכנים הרבים והאפשרות להתמקח עם הסוחרים המקומיים.

שוק זמאלק במצרים. ShutterStock
מבט מלמעלה על שוק זמאלק/ShutterStock

זמאלק

באחת השכונות הכי יפות בכל קהיר, זמאלק, נמצא לו השוק המקומי, שביקור בו מרגיש קצת אחרת לעומת השווקים האחרים בעיר. הוא מודרני יותר, מזמין יותר וניתן למצוא בו, מלבד פירות וירקות, פריטי אומנות וביגוד, גם מוצרי קרמיקה בעבודת יד, גרניט ותכשיטים יקרים. בנוסף, ברחבי השוק לא מעט גלריות קטנות, המציגות יצירות אמנות עוצרות נשימה של אמנים מקומיים וכן בתי קפה ואפילו מלונות בוטיק.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully