וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה נדירה לכפר הספרדי הנטוש בו נערך אחד הקרבות העקובים מדם

21.7.2022 / 23:40

הרחובות ההרוסים של הכפר הספרדי בלצ'ייט כל כך מצמררים בשעות הלילה, עד שהם שימשו כתפאורה לסרט הפנטזיה של גיירמו דל טורו, "המבוך של פאן". רק לפני 85 שנים נערך שם קרב קטלני שהביא להריסת הכפר ולמותם של 400 מתושביו

הכפר הספרדי הנטוש בלצ'ייט/euronews

הכפר הספרדי הנטוש בלצ'ייט הוא אטרקציה תיירותית מפתיעה לכל מי שמגיע לאזור ׁהצפוני-מזרחי למדריד. שרידיו של הכפר הם סוג של מוזיאון המעניק חווייה של חיים בתוך מלחמה, לאלו שאינם רגילים לחוות זאת, בשל בתיו המפוגזים וההרוסים ששרידיהם נשמרו במשך מאה שנים.

כעת נטוש, הכפר הקטן שמתוארך לקיים משנת 75 לספירה, נמחק כמעט לחלוטין תוך 15 ימים במצור שנערך בשנת 1937 במהלך מלחמת האזרחים הספרדית. בתים נהרסו, תושבים רבים מתו ואחרים ברחו על נפשותיהם. המורדים פלשו אליו באוגוסט של אותה שנה לאחר שהוחזק בידי לאומנים שניסו להתנגד לניסיונות להפיל את הרפובליקה השנייה של ספרד. המצור הביא ל-5,000 פצועים ו-400 הרוגים.

כ-85 שנה לאחר מכן, תיירים כעת מסיירים בין החורבות כדי להיזכר בהשפעות ההרסניות של אלימות ומלחמה. אחד המבקרים כתב בגוגל שהאתר הזה צריך לשמש "אזהרה לאנשים שחושבים שיש דבר כזה צד מנצח במלחמה".

במקום בוצעו מספר חפירות, כשבאחרונות שנערכו בשנה שעברה נמצא קבר אחים ובו עצמות של עד 150 קורבנות.

במקום לבנותו מחדש, הדיקטטור פרנסיסקו פרנקו החליט לבנות עיירה חדשה ממש בסמוך, המאכלסת כעת כ-1,600 תושבים - למרות היותה באזור שנחשב לאחד הצחיחים ביותר בספרד.

השרידים המתפוררים של הכפר העתיק שימשו כאתרי צילום, כולל לסרט הפנטזיה "המבוך של פאן" של היוצר גיירמו דל טורו.

חוץ מהסתובבות בין ההריסות, אין הרבה מה לעשות בבלצ'ייט, כך שמי שמחפש יום גדוש בהרפתקאות במקום שופע חנויות מזכרות עלול להישאר מאוכזב. אולם, מי שאוהב לצאת ליעדים יוצאי דופן - יש כיום סיורים מודרכים במקום שבהחלט שווים כמה שעות מזמנכם.

סיפור הקרב הקטלני בבלצ'ייט:

וככה זה נראה היום:

למי שמעוניין לגלות יותר על העבר של הכפר ועל מלחמת האזרחים בספרד, מוזמן לבקר גם במוזיאון האתנולוגי של בלצ'ייט ובכנסיית סן מרטין הסמוכה - שהמגדל שלה נשאר בשלמותו.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד
  • כפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully