וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהקרנבל ועד ליום המתים: 5 אירועים יוצאי דופן בדרום אמריקה ב-2023

בשיתוף פגסוס

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 10:04

המסיבה הגדולה בעולם בברזיל, אינטי ריימי בפרו, פסטיבל הפרחים בקולומביה או בכלל גן העדן לפודיס במערב היבשת? אלפי אירועים צבעוניים ייערכו במדינות דרום אמריקה בשנה הבאה, אז איך יודעים באיזה הכי כדאי לבחור? ריכזנו עבורכם את 5 המובילים

התרבות הייחודית, הנופים המרהיבים, המאכלים הטעימים והמגוונים, התושבים הקסומים, הטראקים ועוד. לדרום אמריקה - היבשת היבשת הרביעית בגודלה בעולם - יש כל כך הרבה מה להציע למבקרים בה. למעשה, בכל מדינות היבשת נערכים לאורך השנה אינספור אירועים מיוחדים ופסטיבלים כל כך מיוחדים ושונים, שקשה למצוא במקומות אחרים בעולם. זו כנראה אחת הסיבות שמיליוני תיירים מכל רחבי היבשת פוקדים את מדינות דרום אמריקה, כולל כמובן מטיילים ישראלים.

גם אתם מתכננים טיול לדרום אמריקה אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל או באיזה יעד לבחור? אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. ריכזנו עבורכם את חמשת האירועים הכי מיוחדים בדרום אמריקה ב-2023, וכל מה שנותר לכם הוא לבחור.

הקרנבל בברזיל, ריו. ShutterStock
המסיבה הגדולה בעולם. הקרנבל בריו/ShutterStock

הקרנבל בריו, ברזיל (17-25 בפברואר)

החופים המרהיבים של קופקבנה, חיי הלילה המשובחים, התושבים הצבעוניים והאנרגיה הייחודית, הופכים את הקרנבל בברזיל, שמושך מדי שנה מיליוני מבקרים לריו דה ז'ניירו, לאחד האירועים הכי מיוחדים בכל העולם. במהלך ימי הקרנבל, שהשנה ייערך ב-17-25 בפברואר, העיר ריו הופכת למסיבה הגדולה בעולם - מוזיקה נשמעת כמעט בכל פינה, רקדני סמבה משתלטים על רחובות העיר ומסיבות רחוב מתקיימות לכל אורך היום.

פסטיבל אל השמש - אינטי ריימי פרו. ShutterStock
אחד הפסטיבלים הכי מיוחדים לא רק בדרום אמריקה, אלא בכל העולם. אינטי ריימי/ShutterStock

אינטי ריימי, פרו (24 ביוני)

אחד הפסטיבלים הכי מיוחדים לא רק בדרום אמריקה, אלא בכל העולם. אינטי ריימי מתקיים מדי שנה ב-24 ביוני בעיר קוסקו, ונחשב לפסטיבל החשוב ביותר עבור האנדים. מדי שנה, מאות אלפי תיירים, מכל העולם, מגיעים לבקר בעיר במהלך ימי הפסטיבל כדי לקחת חלק בחגיגות המיוחדות, המבוססות על טקסים דתיים עתיקים. מטרת הפסטיבל היא לחלוק כבוד ל"אינטי", אל השמש, שעל פי המסורת היה זה שנתן לבני שבט האינקה את הזכות לחיות. הפסטיבל המיוחד נערך במשך תשעה ימים, וכולל הופעות, תהלוכות והמון מסיבות רחוב.

פסטיבל יום המתים. ShutterStock
שירים, ריקודים ותחפושות מפחידות. יום המתים/ShutterStock

יום המתים, בוליביה (1-2 בנובמבר)

את "יום המתים" מציינים במדינות רבות בדרום ובמרכז אמריקה, אך נראה שלפחות בגזרה הזו - בוליביה נמצאת מעל כולן. מדובר באירוע יוצא דופן, אותו מציינים הנוצרים הקתולים לזכרם של יקיריהם שהלכו לעולמם. במהלך החג, תושבי המדינה צובעים ומקשטים את רחובות העיר, שרים ורוקדים, מתחפשים, צוהלים ומבקרים בבתי קברות ובכנסיות. על פי המסורת, יומו הראשון של החג מוקדש לילדים שהלכו לעולמם ואילו היום השני למבוגרים.

פסטיבל הפרחים קולומביה. ShutterStock
אווירה שקשה למצוא במקומות אחרים. פסטיבל הפרחים במדיין/ShutterStock

פסטיבל הפרחים, קולומביה (28.7-7.8)

פסטיבל הפרחים במדיין נחשב לאחד הפסטיבלים הכי צבעוניים (וריחניים) בכל העולם, אשר נערך לראשונה עוד בשנת 1957. במהלך ימי הפסטיבל נערכים מאות אירועים, לרבות קונצרטים, הופעות, פעילויות לילדים וכמובן תערוכת הפרחים המרכזית - Desfile de Silleteros, המושכת מדי שנה עשרות אלפי תיירים מכל העולם. מדובר למעשה בסוג של תחרות בין מגדלי פרחים מקומיים, שמציגים זרי ענק (יכולים להגיע עד למשקל של 120 ק"ג) שאותם הם סוחבים על הגב במשך שעות ארוכות. כל ימי הפסטיבל מלווים באווירה שקשה למצוא במקומות אחרים, מוזיקה טובה, אוכל מקומי טעים במיוחד והמון צהלה.

פסטיבל האוכל מיסטורה פרו. ShutterStock
פסטיבל האוכל הגדול ביותר בדרום אמריקה. מיסטורה בקוסקו/ShutterStock

פסטיבל האוכל מיסטורה, פרו (ספטמבר)

כן, שוב מדובר בפרו - אבל מה אפשר לעשות שלמדינה המופלאה הזו יש הרבה מה להציע מעבר למאצ'ו פיצ'ו ותרבות היסטורית עשירה? מלבד אינטי ריימי שנערך ביוני, במדינה הקסומה מתקיים בכל שנה בחודש ספטמבר בבירה לימה פסטיבל האוכל הגדול ביותר בדרום אמריקה, בו ניתן לחוות מקרוב את העולם הקולינרי המקומי, ליהנות מדוכני אוכל רחוב של שפים מקומיים, לא מעט אלכוהול ואפילו אוכל סיני ויפני. גן עדן אמיתי לפודיס.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים לחו"ל - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע

בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully