וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפתרה תעלומת ביגפוט": הגולגולת הענקית שיצרה סערה ברשת

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 0:18

קויט פטרסון שיתף בפייסבוק תמונה של גולגולת עצומה שלטענתו מצא ביער בקנדה והסתיר אותה במקום בטוח מחשש שהרשויות ינסו להסתיר את הממצא: "בהתחלה חשבנו שזו גולגולת של דוב, אבל היא לא". האם מדובר בשלד של היצור המיתולוגי ביגפוט? האמת נחשפת

צילום של "ביגפוט" בקנדה/NVTV

ביגפוט הוא יצור מיתולוגי המתואר כיצור דמוי אדם גדול ממדים בעל טביעות רגל ענקיות החי לו בחשאיות עמוק ביערות במערב ארצות הברית. רוב כמעט מוחלט של המדענים וחוקרי הטבע מתייחסים לסיפורים על ביגפוט כשילוב של פולקלור, זיהוי שגוי של בעלי חיים ומתיחות - ועד היום אין שום ראיות לכך שיצור זה אכן קיים.

ואולי כעת זה השתנה? היוטיובר והמומחה לחיות הבר, קיוטי פטרסון, יצר טירוף גדול ברשת סביב השאלה האם הצליח למצוא הוכחה שביגפוט אמיתי - וזאת על סמך תיעוד מדהים שחשף.

פטרסון העלה לפייסבוק ולאינסטגרם תמונה שמציגה גולגולת ענקית שנמצאה על ידי משלחת שחזרה מקנדה. הוא גם הציג את הסרטון של מציאת הגולגולת בערוץ היוטיוב שלו, Brave Wilderness,, זאת למרות מה שהוא מכנה "התנגדות הממשלה שמנסה להסתיר מהציבור את התמונות".

"אני שומר על הסוד הזה כמה שבועות", הוא כתב, "כן יש לי את הגולגולת. היא נמצאת במקום מאובטח, מחכה לסקירה של פרימטולוג (אדם שעוסק במחקר של פרימטים, הכוללים את קופי האדם, קופים וקיפופים החיים כיום וכן קרוביהם שנכחדו). זה נראה לא אמיתי, חשבנו שזו גולגולת של דוב כשמצאנו אותה, אבל אני יכול להבטיח לכם במאה אחוז שהיא לא של דוב".

לדבריו הגולגולת נמצאה קבורה חלקית באדמה במעמקי היער לאחר סערה גדולה ולכן היה ניתן לראות ערימה של עצים שנעקרו ממקומם. "אני בטוח שהתמונות האלו יוסרו. כמו גם הסרטון על ידי הממשלה או פקידי הפארק, אבל הגולגולת במקום בטוח". אמר פטרסון, "אני לא יודע אם זה מה שכולכם חושבים שזה אמור להיות, אבל אני לא יכול להסביר את הממצא הזה בלי לתהות מה הוא".

הרבה מהאנשים משוכנעים שהגולגולת הזו שייכת לביגפוט. אחרים רק מקווים שזה כך. אחד המגיבים לפוסט שלו כתב: "אני חושב שתעלומות ביגפוט סוף סוף נפתרה". אלא שחלק אחר של המגיבים היו סקפטיים הרבה יותר. אחד מהם כתב: "ראינו אלפי גולגולות במשך השנים. זו לא גולגולת אמיתית ולכן השיניים שלה לא נפלו. הניחוש שלי הוא שלמישהו באזור הזה היתה גורילת מחמד באופן לא חוקי והוא החליט להיפטר ממנה"

לא פעם ראשונה

גבר טוען שהוא מצא את הגולגולת המאובנת של ביגפוט

לכתבה המלאה

צפו ברגעי החשיפה של הגולגולת

גם שורת מדענים הגיבו לגילוי לכאורה שלו בטוויטר, והטילו ספק באמינותה ואפילו הציעו כי מעשיו של פיטרסון - כפי שתוארו בפוסטים שלו - עלולים לחצות קווים אתיים ומשפטיים.

ג'ונתן קולבי, יועץ מדעי ועורך בנשיונל ג'יאוגרפיק שמומחה בסחר בחיות בר, כתב כי "הברחת של דגימות פרימטים לארצות הברית, גם אם הן 'נמצאות' בטבע היא בלתי חוקית - גם אם אתה חושב שמצאת את ביגפוט".

ינאן וואנג, סטודנט לתואר שני בתכנית לאינטליגנציה גיאו-מרחבית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שהוא גיאולוג ומחבר הספר "50 מאובני המדינה: ספר מדריך לפליאונטולוגים" ציין כי הגולגולת שהציג פיטרסון דומה מאוד לתבנית גבס של גולגולת גורילה שזמינה לרכישה באליאקספרס. בציוץ שפרסם, וואנג שם זו לצד זו את המוצר של אליאקספרס מול התמונות ששיתף פיטרסון.

"זו ללא ספק גולגולת של גורילה, וניתן לראות את זה בפרטים אנטומיים רבים, שאומתו על ידי רשימה של מומחים," אמר דארן נאיש, פליאונטולוג ל- Live Science. "כמו כן, נראה שזה זהה לתבנית גבס הזמינה לקנייה מסחרית של גולגולת גורילה ספציפית.

"אנחנו יכולים מיד לרדת מהרעיון שזו עשויה להיות גולגולת אמיתית של פרימט לא ידוע. לא. זה גבס ממין ידוע", אמר נאיש. בפוסטים שלו, פיטרסון אמר שהוא עדיין ברשותו של הגולגולת. שהדגימה בטוחה ומחכה לבדיקת פרימטולוג. "המיקום המאובטח" של הגולגולת לא מצוין, אבל אם זה בארה"ב, הפוסטים של פיטרסון יצביעו על כך שהוא הבריח איכשהו את הדגימה מעבר לגבול ארה"ב-קנדה.

אם הגולגולת אכן הייתה אמיתית, מעשה כזה יהיה בלתי חוקי, מכיוון שהובלת "דגימות ביולוגיות" ומוצרי חיות בר או חלקים - כמו עצמות - לארה"ב דורשת בדרך כלל אישורים ממשרד החקלאות של ארה"ב, המרכזים לבקרת ומניעת מחלות ו/ או שירות הדגים וחיות הבר של ארה"ב, לפי חוקי המכס והגנת הגבולות של ארה"ב. אומרים לי שפטרסון עושה דברים כאלה לעתים קרובות למדי כקליקבייט, ושזה תרגיל שנעשה כדי לקדם את הסרטון שלו", אמר נאיש. "אולי זה ניתפס בעיניו ככיף לא מזיק. אבל בעידן שבו יש רגשות אנטי-מדעיים חזקים ותרבות של עידוד תיאוריות קונספירציה - זו בעיה רצינית וזה באמת לא נראה טוב".

ואז הוא חשף את האמת

אולי בעקבות הביקורות עליו ואולי כיוון שכך תכנן מההתחלה, אתמול (ראשון) פרסם פטרסון סרטון נוסף בו חשף את האמת: המדענים צדקו וזו לא הייתה גולגולת של ביגפוט. בכיתוב שצירף לסרטון הוא טען שזו הייתה בסך הכל "סצינה היפותטית" ואישר שלא מצא שום שריד של ביגפוט ושה"ממצא" שלו היה בסך הכל אביזר מסרט. הוא אף פנה לציבור צופיו ואמר שאם מישהו מהם בר מזל ומוצא עצמות של ביגפוט בטבע עליו לעזוב אותן במקום שבו הן נמצאו וליצור קשר עם הרשויות באיזור.

"רצינו לעשות סרט עם זווית סיפור שונה לגמרי והחלטנו להראות איך זה יהיה למצוא עדויות לקיומו של ביגפוט? מה היה קורה אם היינו מוצאים גולגולת גדולה? אני כן מקווה שביגפוט קיים במציאות ואם מישהו כן ימצא עדות לחברנו השעיר, חשוב שקהילת אנשי המדע וחוקרי חיות הבר יהיו הראשונים לבדוק את הממצאים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully