וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן אמיתי במרחק נגיעה: האי היווני שעדיין לא הכרתם

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

12.7.2022 / 16:50

לסבוס, האי השלישי בגודלו ביוון, הוא תמצית החיים הטובים: יערות, מעיינות חמים, גן עדן לחובבי צפרות והליכה וגם יעד גסטרונומי נפלא בזכות יותר מ-40 מותגי אוזו ושמן זית משובח

האי לסבוס יוון. ShutterStock
לסבוס/ShutterStock

באי לסבוס (Lesvos) יש הכל מהכל: תעשיית אוזו משגשגת, עצי זית בשפע שמהם מפיקים שמן זית מעולה, מעיינות חמים, חופי קסומים, חיי לילה שוקקים, טבע עשיר, נופים, אוכל יווני משובח ושלל אטרקציות לכל סגנון וחשק.

לסבוס הוא האי השלישי בגודלו ביוון, וחבר ברשת הגיאופארק העולמית של אונסק"ו. המגוון הטבעי הרב של האי - מהחלק המזרחי המוריק עם מטעי הזיתים, יערות האורנים והערמונים ועד לחלק המערבי הוולקני - הופך אותו למתאים לפעילויות בטבע כמו טיולי הליכה, רכיבה על סוסים, צפרות, שיט, צלילה ועוד. יש באי מקומות בסגנון קוסמופוליטי כמו היישוב היפה מוליבוס (Molyvos) ובירת האי מיטיליני (Mytilini); מקומות בסגנון אלטרנטיבי ומרגיע כמו ארסוס (Eresos); יישובים מסורתיים כמו פלומרי (Plomari) ואגיאסוס (Agiasos); מקומות מלאי חיים וצעירים כמו ואטרה (Vatera) ועוד רבים ומגוונים.

האי לסבוס יוון. ShutterStock
האי לסבוס יוון/ShutterStock

לסבוס היא גם גן עדן גסטרונומי. בטברנות ובמסעדות ברחבי האי תטעמו מתכונים מסורתיים שנעשו על בסיס שמן הזית המקומי המפורסם של האי, הנחשב בין המשובחים בכל יוון.

ואם לא השתכנעתם עד עכשיו - הנה שש סיבות (ויש עוד הרבה) למה כדאי לבקר דווקא בלסבוס בחופשה הבאה:

1. יש באי שלוש טירות מרשימות - הטירה של מיטיליני (Mytilini), אחת הגדולות בים התיכון; טירת מוליבוס (Molyvos) עם ההתיישבות המסורתית בחלק הצפוני של האי; והטירה של סיגרי (Sigri) בחלק המערבי של לסבוס. לכל טירה יש את ההיסטוריה שלה ואת הקסם הייחודי לה.

2. לגלות פלא טבע - היער המאובן בחלק הוולקני המערבי של האי נכלל ברשת הגיאופארק העולמית של אונסק"ו. זהו אחד המונומנטים המיוחדים והנדירים ביותר של מורשת גיאולוגית ברחבי העולם. היער המאובן ממוקם באזור סיגרי ונוצר לפני 20 מיליון שנה, לאחר התפרצויות געשיות דרמטיות. ביער תמצאו גם את המוזיאון Natural History Museum of the Lesvos Petrified Forest המפעיל גם תוכניות חינוכיות רבות ופעולות לקידום האוצר הגיאולוגי הזה.

האי לסבוס יוון. ShutterStock
האי לסבוס יוון/ShutterStock

3. גן עדן לחובבי צפרות - זה המקום לצפות במיני ציפורים ובבעלי כנף נדירים, שכן לסבוס הוא אחד מיעדי הצפרות הפופולריים ביותר באירופה. יותר מ-300 מיני ציפורים תועדו מוצאים מחסה בשטחי הביצות והמלחיות של האי, כמו אלו של קלוני (Kalloni) ופוליצ'ניטוס (Polichnitos). כולם חלק מרשתNATURA 2000 , והעונות הטובות ביותר לצפייה בציפורים היא באביב ובסתיו.

4. אוזו - בלסבוס אפשר לטעום יותר מ-40 מותגי אוזו, המשקה המקומי של לסבוס, בעל טעם האניס האופייני. באי קיימות גם מזקקות הפתוחות לציבור ורבות מהן נמצאות ביישוב החוף פלומרי, כפר האוזו. אגב, אוזו הולך יד ביד עם המוצרים המקומיים האיכותיים והטעימים של האי, כמו לאדוטירי, סוג של גבינה מקומית, וסרדינים מלוחים הנקראים פפלינה.

5. אי ידידותי לנשים שאוהבות נשים - כפי שמשתמע משמו, לסבוס הוא יעד ידידותי ללסביות, בדגש על ארסוס, מקום הולדתה של המשוררת הלירית סאפו (Sappho), אישה דינמית מימי קדם, ראש בית ספר לריקוד ומוזיקה באי ששיבחה את היופי של נשים ושל אהבת הנשים.

6. יעד מושלם ללכת בו לאיבוד בסמטאות היפות בעולם - כיף ללכת ביישוב המסורתי מוליבוס המשובץ בתים בנויים מאבן, אמפיתיאטרון שבנוי סביב הטירה המרשימה ואתרים נוספים המהווים ביחד יעד ייחודי בעל עניין. האמפיתיאטרון גם מארח בקיץ כמה מאירועי התרבות הגדולים ביותר של האי.
יש כמובן שורה ארוכה של סיבות להגיע ולבקר באי לסבוס, ואותן תצטרכו לגלות בעצמכם. ללסבוס בצפון-מזרח הים האגאי, אפשר להגיע בטיסה או בהפלגה מאתונה. ההפלגה אורכת כ-12 שעות.

למידע נוסף>>

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully