וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חביב הסלבס: האי היווני הסודי שכנראה לא הכרתם

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

3.8.2022 / 16:50

האי הדרמטי והפראי בצפון הים האגאי היה אבן שואבת לסלבס בעת העתיקה ומככב בסיפורי המיתולוגיה היוונית, ובצדק. סמותראקי הוא יעד מיוחד, משלב נופים וטבע מרשימים לצד יצירות נפלאות מעשה ידי אדם, והזמן כאן מקבל משמעות אחרת

סמותראקי. ShutterStock
סמותראקי/ShutterStock

רק מעט תיירים ישראלים ובכלל מגיעים לאי סמותראקי (Samothrace) הפראי והדרמטי השוכן בצפון הים האגאי. האי מוכר במיתולוגיה היוונית כאי של האלים הגדולים והוא אכן תפאורה מושלמת לסיפורים המיתיים, שכן האי נראה כמעין הר מרשים הבוקע מהים. הגורם הדומיננטי ביותר בנוף הוא הר סאוס (Saos) המתנשא לגובה של 1,611 מטרים ונחשב ההר הגבוה ביותר בים האגאי.

סמותראקי הוא מקום של יופי טבעי יוצא דופן עם טבע פראי בתולי, מדרונות סלעיים תלולים, חי וצומח עשירים, יערות עם עצי דולב המגיעים לרוב לחוף, אורנים, ערמונים, ארזים, זיתים, מפלים וחופים קסומים. המים של סמותראקי, בשל איכותם וניקיונם, דורגו בין ארבעת המשובחים ביותר באירופה.

סמותראקי. ShutterStock
סמותראקי/ShutterStock

סמותראקי, שפירוש שמו הוא "האדמה הגבוהה בים", הוא אי אחד הנחלק לשני אזורים שונים בנוף. הצפון והצפון-מזרח מוריקים ויש בהם מדרונות, יערות עם עצים עתיקים, גידולי פרי, שטחי שיחים צפופים, מפלים מרשימים וטבע פראי. ואילו בדרום האי ובדרום-מערב יש גבעות נמוכות ומצוקים תלולים המתנשאים מעל הים, צמחייה דלילה, שדות ומטעי זיתים. הטבע הייחודי של האי הוא בית גידול לצמחים אנדמיים ובית גידול לחיות מיוחדות בהן למשל היעל המקומי וכלב הים monachus (כלב ים נזירי מצוי) החי רק בצפון הים האגאי.

בין לבין משובצים באי אתרים ארכיאולוגיים טבולים בנוף ירוק, טירות ומגדלים, יישובים ציוריים ועוד אלמנטים מעשה ידי אדם המשתלבים בטבע בצורה הרמונית. האי מפורסם בעולם גם בזכות פסל הניצחון היווני העתיק Nike of Samothrace המתנשא לגובה של 2.75 מטרים, שנמצא בשנת 1863 באי ומוצג כיום במוזיאון הלובר בפריז. סמותראקי הוא בעל צורה אליפסה ולאורך כל ההיסטוריה משך האי תושבים ומבקרים כמו מגנט. הנוכחות של כל התרבויות שהשאירו פה חותם נותרה עדות עד היום.
הנמל הקטן שאליו מגיעות ההפלגות נמצא בעיירה הקטנה Kamariotissa, שבה גם מרוכזים חיי הלילה של האי. בירת האי, סמותראקי חורה (Samothraki Chora), היא עיירה קטנה, עתיקה ויפה עם מבצר ויש בה שלל מסעדות, טברנות, חנויות ועוד.

סמותראקי. ShutterStock
סמותראקי/ShutterStock

האי הוא גם יעד לחובבי מעיינות חמים (Therma) הנמצאים בבריכות מפוסלות באופן טבעי תחת כיפת השמיים. יש האומרים כי מנוחת הגוף במרחצאות תרמיים באוויר הפתוח תוך התבוננות בים היא תרופה אמיתית לנשמה, וכי כאן אובדת תחושת הזמן. באי יש כמובן חופים חוליים מעולים כמו Pachia Beach, הנמצא בדרום האי ומעליו מזדקרים צוקים דרמטיים. יש לא מעט חופים נסתרים ומבודדים שנחבאים שכיף לגלות אותם ולבלות בהם.

מעט מאתגר להגיע לסמותראקי: הגעה היא במעבורת מאלכסנדרופולי (Alexandroupolis) שבצפון יוון, שאליה מגיעים מסלוניקי ונוסעים כשלוש שעות באוטובוס או ברכב. אפשרות נוספת היא לטוס לאתונה וממנה לטוס בטיסה פנימית לאלכסנדרופולי. מאלכסנרופולי יוצאות מידי יום הפלגות ומשך ההפלגה הוא כשעתיים.

ללא ספק זהו אחד האיים הקסומים שבהם הזמן מקבל משמעות אחרת. הרגעים העשירים ביותר בחיים הם אלה שגורמים לזמן לעוף או לעמוד מלכת. בסמותראקי כל רגע הוא כזה.

למידע נוסף>>

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully