וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן עדן במרחק נגיעה: אי שהוא כוכב בסרט הוליוודי

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

25.7.2022 / 16:50

באי סקופלוס שבו צולם רוב הסרט מאמא-מיה אפשר להמשיך את הרוח הרומנטית ולחגוג חתונה, יום נישואים או סוף שבוע רומנטי. ביתר החופשה תוכלו לשוט, לצלול, לטייל, לרבוץ על החופים הנושקים ליערות וליהנות מקולינריה משובחת

האי סקופלוס. ShutterStock
האי סקופלוס/ShutterStock

האי סקופלוס (Skopelos) כיכב בסרט האייקוני מאמא-מיה המבוסס על השירים העל זמניים של להקת אבבא. רוב הסרט צולם ברחבי האי ותיירים רבים מגיעים לחופשה או לסיור של יום כדי לבקר בלוקיישנים הפוטוגניים. אך יש לאי הרבה מה להציע לכל סוג של חופשה.

סקופלוס שייך לאזור האיים הספוראדיים הצפוניים וממוקם בין סקיאתוס (Skiathos) לאלוניסוס (Alonisos). האי משובץ בעשרות חופים מאורגנים או מבודדים; עם חול, חלוקי נחל או סלעים; המתאימים למשפחות או לזוגות ולצעירים; בתוליים או עם טברנות או בתי קפה וברים על החוף. יש ברחבי האי סקופלוס חופים אידיאליים עבור ספורט מים, צלילה, נודיזם, רגיעה, כיף ורומנטיקה.

האי סקופלוס יוון. ShutterStock
האי סקופלוס/ShutterStock

הכפרים של סקופלוס משאירים רושם על המבקרים עם הרחובות הציוריים הקטנים ומלאי האופי. רוב שבילי ההליכה ברחבי סקופלוס מסומנים היטב, מצוידים בקיוסקים ומשתרעים על פני כמה עשרות קילומטרים. אוהבי ים ושיט מחבבים במיוחד את האי בשל משטר הרוחות הניחוח שבו: בשל מיקומו הגיאוגרפי של האי, הרוחות מתונות ומשלושת הנמלים (סקופלוס, אגנונטאס, לוטראקי) וממוקדי התיירים אפשר לצאת לשיט, פעילות אידיאלית בסקופלוס לאוהבי ים.

אפשר לצאת ליותר מ-15 נקודות צלילה ברחבי האי וליהנות ממגוון ביולוגי תת מימי, נופים תת ימיים מרשימים ושירותים של אנשי מקצוע מוסמכים המעניקים חוויה בטוחה. אחת האטרקציות התת ימיות היא צלילה לאתר הספינה הטרופה "כריסטופורוס" באורך 85 מטר, שטבעה ב-1983 והשתמרה בצורה טובה מאוד.

האי סקופולוס נהנה מהשילוב של יערות ירוקים וים צלול בגוון טורקיז הנושקים זה לזה. יש באי כמה חופים אהובים, בהם Stfylos, Valanio, Millia, Kastani, Ftelia ואחרים. העיירה הגדולה באי, חורה סקופלוס, היא מוקד תיירותי מרשים על שלל הטברנות, הנמל, הסמטאות, החנויות, הבתים והאווירה הרגועה. האי נחשב פחות תיירותי מסקיאתוס ולכן הוא פחות עמוס ויותר אותנטי.

האי סקופלוס. ShutterStock
האי סקופלוס/ShutterStock

זה האי שללא ספק יככב בכל התמונות השוות שכן בו צולם הסרט Mamma Mia והמבקרים יכולים לחיות מחדש את הסצנות הרומנטיות של הסרט הפופולרי. האי הרומנטי הוא יעד לחתונות, חידושי נדרים, ימי נישואים, חופשות ירח דבש וסופי שבוע רומנטיים. העיקר שיש סיבה לחגוג, האי כבר יספק את התפאורה ואת האווירה. אגב, תוכלו למצוא ברחבי האי נותני שירותים מאורגנים בתחום האירועים שיתכננו ויפיקו את החגיגה שלכם.

מבחינה קולינרית מדובר בגן עדן של ממש. הקולינריה בסקופלוס מורכבת ממוצרים מקומיים ועונתיים וממתכונים מסורתיים המספקים טעמים ייחודיים לכל מטייל. ברחבי האי פזורות מסעדות וטברנות עם אוכל מקומי משובח וטרי. זה המקום לטעום, בין היתר, שזיפים, שקדים, ערמונים, תאנים, פירות הדר, זיתים ושמן זית, ענבים, עלי גפן ועוד. הודות לצמחייה המדהימה שלו, האי מתהדר במסורת גידול דבורים נהדרת ומייצרים בו דבש מעולה. עוד אפשר לאכול מגוון עשבי הבר ועשבי תבלין, אספרגוס, פטריות ובשר מקומי איכותי. הגסטרונומיה של סקופלוס לא מתמקדת רק באדמה, אלא גם בים: המקומיים והמבקרים לא יכולים לעמוד בפני פירות הים הטריים והדגים המעולים. אל תוותרו על פשטידת הגבינה הסקופליטיאנית המפורסמת, עם צורתה הספירלית והטכניקה המיוחדת שבה מכינים אותה. מיזיתרה (myzithra) היא גבינת עיזים מקומית המשולבת במנות רבות ואפשר לקנות ממנה הביתה.

שדות התעופה הבינלאומיים הקרובים ביותר נמצאים בסקיאתוס ובוולוס (Volos) בפיליון ומשם אפשר להגיע בהפלגה דרך הים. מסקיאתוס לסקופלוס מפליגים במשך שעה ומסלוניקי לסקופלוס במשך כ-4.5 שעות.

למידע נוסף>>

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully