וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדג המקריפ הזה נמצא במעמקי האוקיינוס - והוא לא לבד

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:21

רומן פדורסטוב מציג בעמוד האינסטגרם שלו את הדגים המוזרים ביותר שהצליח לתפוס ברשתו, כשהאחרון זכה לכינוי "דג פרנקנשטיין" לאור דמיונו ל"מפלצת" המפורסמת

דגים מוזרים שנמצאו בקרקעית האוקיינוס/rfedortsov_official_account

רומן פדורסטוב הקדיש את חייו לחשיפת יצורים לא מזוהים ממעמקי הים, בעת שהוא עובד כדייג על ספינת מכמורתן (כלי שיט לדיג מסחרי) במורמנסק, צפון מערב רוסיה. הוא מבלה חודשים רבים מחייו בים, לשמחתם של 654 אלף העוקבים שלו באינסטגרם - שם הוא משתף אותם לעיתים קרובות בתמונות של היצורים הקריפיים שהוא מוצא במעמקים. שניים ממצאיו האחרונים הצליחו להותיר את העוקבים שלו בהלם.

הראשון הוא דג מפחיד מאוד למראה עם עיניים צהובות שנראות כאילו יצאו ממקומן ולשון ענקית מכוסה קשקשים. התמונה צברה יותר מ-12 אלף לייקים, כשרבים נחרדו מהמסכן: "אני לעולם לא אכנס שוב למים", כתב אחד ואחר הוסיף: "אני תוהה אם העיניים שלו נראות נורמליות בלחץ המים הנכון, אבל נהיות מוזרות ובולטות כשמוציאים אותו אל פני השטח". משתמש נוסף סיכם: "זה החומר ממנו עשויים סיוטים".

הממצא המפחיד הנוסף של רומן כונה בשם "דג פרנקנשטיין" עקב צבעו האפרפר, עיניו הירוקות, סנפיריו השקופים מעט וזנבו דמוי הגורן. "הוא נראה כמו כל גבר בריטי ממוצע בן 40", כתב אחד בצחוק ואחרת הסיקה שמדובר בכריש רפאים: "הקווים בגופו הם קולטנים תחושתיים שעוזרים לו להשיג מזון ולנוע סביב". כרשי הרפאים נקראים גם כימראים והם דגי סחוס עתיקים החיים בעומק הים והם בין הדגים הפרימיטיביים ביותר החיים היום. הם מכונים כרישי רפאים, אם כי אינם כרישיים בכלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עמוד האינסטגרם של רומן מלא במגוון של יצורים ימיים שונים ומשונים כולל זאב ים, נחש ים ו"ארנק בת ים", שזה למעשה כיסונים המשמשים להגנה של ביצי כרישים. הוא כתב בנושא: "אולי בעבר אנשים האמינו שהם אכן ארנקים או תיקים של אוצרות השייכים לבנות ים, אבל עכשיו אנחנו יודעים שהם מחזיקים בתוכם סוגים שונים מאוד של אוצר⁣⁣".

הנה עוד כמה ממצאיו המרהיבים:

והוא מצא גם נעל ישנה:

למרות שפדורטסוב למד באוניברסיטה הימית שבמורמנסק והוא מומחה לענייני דגים, לרוב הוא לא מצליח לזהות את המינים של כל היצורים הימיים המוזרים שעלו בחכתו וכמה מהם הם עדיין תעלומות. הוא מזהיר שעל אף שליצורים האלה יש מראה "חייזרי", ידוע גם ששינויי לחץ יכולים להשפיע על המראה של כמה מהם כשהם עולים על פני הקרקע. בעוד הם רגילים ללחצים גבוהים מאוד של אלפי מטרים מתחת לפני הים, מעל הקרקע הם חשופים לבעיות מטבוליות ויכולים אף לשנות את צורתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully