וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגי נופש פופולריים בחצי האי סיני

בשיתוף הפניקס smart

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 14:28

מתכננים נופש משפחתי, טיול זוגי או חופשת בטן-גב עם החבר'ה? כנראה שתמצאו את כל מה שחיפשתם בחצי האי סיני, הכי קרוב לבית ובמחירים שאפשר רק לחלום עליהם כאן בארץ. ריכזנו עבורכם את ההמלצות השוות ביותר למלונות ואטרקציות בסיני, וגם: מה אסור לפספס?

סיני. ShutterStock
חצי האי סיני/ShutterStock

לאחרונה חזרה סיני לכותרות עם השקת קו הטיסות החדש בין ישראל לשארם א-שייח' במרץ 2022. ישראלים רבים, שנמנעו בעבר מנופש בחצי האי השכן, גילו את הפנינה התיירותית שעונה (כמעט) על כל הצרכים שלנו, הישראלים. בסיני תמצאו היצע של מקומות לינה ואטרקציות שיתאים לסוגי נופש שונים, בהתאם להרכב הנופשים, לתקציב ולהעדפות האישיות שלכם.

איפה נופשים?

חצי האי סיני מכיל מגוון אפשרות מעניינות. שארם א-שייח', שזכתה לפופולריות גדולה בעקבות הוספת הטיסות הישירות מישראל, היא יעד עירוני ומודרני, מעט שונה ממרבית העיירות באזורי החוף בסיני. היא רחוקה כשלוש שעות נסיעה מהגבול עם ישראל. טאבה

היא העיירה הקרובה ביותר לגבול והיא מציעה מגוון בתי מלון וקזינו לצד טיולים וספורט ימי, כולל צלילה ושנירקול כמובן. גם העיירה דהב היא אופציה נהדרת לחופשת צלילה ושנירקול: זוהי עיר צעירה ותוססת עם ברים ומסעדות, ומבחר גדול של בתי מלון. בעיר הנמל נואיבה תמצאו אווירה קצת יותר "זרוקה", חופי ים מרהיבים, שקיעות מהפנטות וגם קצת שופינג בשוק ובאזורי המסחר בעיר עצמה.

מלון בשארם א שייח'. ShutterStock
מלון בשארם א שייח'/ShutterStock

איפה ישנים?

האמת היא שלא מדובר רק במקומות לינה, אלא בחוויה של ממש. בכל אחת מעיירות הנופש תוכלו לבחור בסגנון האירוח שמתאים לכם - דירות נופש, חושות על החוף, בתי מלון מפוארים בסגנון הכול כלול ועוד. משפחות עם ילדים למשל יעדיפו ריזורטים המציעים מגוון גדול של פינוקים ואטרקציות בטווח מחירים גדול שיכול להתאים כמעט לכל כיס: חוף פרטי, מספר בריכות, מגלשות מים, מסעדות שונות בשטח המלון ומחוצה לו, מופעים, הפעלות ועוד.

"טאבה הייטס" למשל הוא כפר נופש ברמה גבוהה הסמוך לגבול עם ישראל, שכולל מגוון אטרקציות עבורכם ועבור הילדים. בשארם א-שייח' תמצאו היצע גדול של מלונות וכפרי נופש מפנקים עם מלא פעילויות ופינוקים, כולל פארקי מים בשטחי המלון. סאנרייז ארביאן ביץ', טרופיטל מפרץ נעמה והיאט רייג'נסי שארם הם רק כמה מהדוגמאות הרבות.

אך סוג הנופש הפופולרי ביותר בסיני הוא כמובן ה"בטן-גב" בחושות שעל החוף. צעירים רבים בוחרים בסוג הנופש הזה, בין היתר בשל העלויות הזולות. החושות יכולות להיות בקתות דקלים קלאסיות או מעין חדרים קטנים מודרניים (וממוזגים) בסגנון חושה על החוף. העיקר הוא החוויה עצמה: אווירת ה"היזרקות" על מחצלת, מזרונים וכריות על החוף, באווירה כיפית ומהנה.

מחפשים נופש זוגי ולא בא לכם להיזרק בחושה על החוף, אבל גם פחות מלהיב אתכם לנפוש במלון הכול כלול לכל המשפחה עם מלא ילדים מתרוצצים ליד הבריכה? בסיני תוכלו למצוא לא מעט מלונות שיכולים להתאים לכם. חפשו מלונות מומלצים ללא ילדים כמו רויאל מונטה קארלו, איברוטל פאלאס, ברון פלמס ריזורט, סאנרייז מונטמארה ריזורט ועוד.

איפה מבלים?

בסיני תמצאו מגוון גדול של אטרקציות, כאשר עיקר הבילוי הוא סביב המים - שיט, צלילה, שנורקל, ספורט ימי, בילוי בחופים מרהיבים, מסעדות חוף, קניונים ועוד. כמו כן, בכל עיירה תמצאו אטרקציות מקומיות כמו טיול גמלים, טיול ג'יפים או טרקטורונים, מסלולי טיול

במדבר, טיילת חוף, ברים מומלצים, שווקים ועוד. אם בחרתם לנפוש בשארם א-שייח' אל תוותרו על ביקור בפארק דולפינה, בו תוכלו לצפות במופע דולפינים ולשחות איתם. גם הבר "פארשה קפה" מאוד מומלץ. בטאבה כדאי לבקר באי האלמוגים ובסמוך לדהב תמצאו את חופי ראס אבו גלום והלגונה הכחולה, בהם ניתן לבלות יום שלם בכיף.

חבר'ה יושבים בחוף הים עם גיטרה ומנגנים. ShutterStock
סתלבט עם החבר'ה/ShutterStock

עד כמה זה בטוח?

אי אפשר להתעלם מהעובדה שקיימת אזהרת מסע לגבי נסיעת ישראלים לסיני. זו אולי הסיבה העיקרית לכך שבמשך שנים רבות נמנעו ישראלים רבים מבחירה בחצי האי השכן כיעד לחופשה הקרובה. עם זאת, לאורך השנים רבים המשיכו לנפוש בסיני, על אף אזהרת המסע, ודיווחו כי ברמה האישית חשו בטוחים. לכן בחרו לחזור שוב ושוב. חשוב לציין שבמהלך שנת 2021 הפחית המטה לביטחון לאומי את דרגתה של אזהרת המסע מ- 5 ל- 3, אם כי האזהרה לא הוסרה לחלוטין. יש אזורים בסיני שנחשבים לפחות יציבים מבחינה ביטחונית. מצד שני, אזורי התיירות (דרום סיני) נחשבים לבטוחים יותר וידידותיים לתיירים מכל רחבי העולם. על כך הרי מבוססת עיקר פרנסתם.

איזה ביטוח נסיעות צריך לעשות?

ואם דיברנו על הרגשת הביטחון, אל תשכחו לדאוג לביטוח נסיעות לסיני כחלק מהתכנון וההיערכות לחופשה. הקרבה של חצי האי סיני לישראל יכולה להטעות, ולגרום לכם לחשוב שאין צורך בביטוח נסיעות לחו"ל כאשר נופשים כל כך קרוב. זה אמנם מרגיש כמעט כמו בבית, אך ברגע שיצאתם מגבולות ישראל בלי כיסוי רפואי מתאים - אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מכיסכם במידה שתצרכו סיוע רפואי. לא משנה כמה היעד בחו"ל מרגיש קרוב.

בנוסף, מערכת הבריאות בחצי האי סיני לוקה בחוסר ומזכירה מערכות בריאות במדינות עולם שלישי יותר מאשר המקבילות במדינות מודרניות. ולכן, חשוב לרכוש מראש ביטוח נסיעות שיכסה הוצאות רפואיות ברגע האמת. לשם המחשה, רק לאחרונה דווח בתקשורת על משפחה ישראלית שנפשה בשארם א-שייח' כאשר הילדה בת ה- 12 חשה ברע. מצבה של הילדה התדרדר במהירות והטיפול האיטי שניתן בבית החולים המקומי הצריך התערבות מיידית. למרבה המזל, למשפחה היה ביטוח נסיעות של הפניקס, שלקחה את המושכות וארגנה במהירות טיסת חילוץ שהחזירה את המשפחה לישראל, שם ייצבו את מצבה. מקרה זה ממחיש עד כמה חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מראש, גם כאשר מדובר ביעד קרוב.

שארם א שייח'. ShutterStock
שארם א-שייח'/ShutterStock

איך מתמודדים עם תרחישי קורונה בסיני?

הקורונה עדיין כאן, ואנחנו לומדים לחיות איתה ולצידה. לעומת השנתיים הראשונות של המגפה, היום השמיים ברובם פתוחים, ואנחנו יכולים לטוס לחו"ל עם פחות ופחות מגבלות. כמובן שלפני נסיעה לסיני חשוב לבדוק את היקף התחלואה ואת ההנחיות המקומיות הקשורות לקורונה. רכשתם ביטוח נסיעות לפני החופשה? הביטוח אמור לכסות הוצאות רפואיות, גם אם הן קשורות לתחלואת קורונה.

אך לקורונה יש השלכות כלכליות שעלולות להכביד על הכיס, ללא קשר לטיפול הרפואי. כך למשל אתם עלולים לבטל את הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה, או להאריך את החופשה בחו"ל בעקבות כניסה לבידוד. הרחבת קורונה נועדה לכסות תרחישים מהסוג הזה, ותרחישים נוספים הקשורים להידבקות בקורונה או כניסה לבידוד.

כך למשל ביטוח הפניקס smart travel כולל את הרחבת מגן קורונה, הכוללת מגוון כיסויים ייעודיים. אם למשל תאלצו לבטל את נסיעתכם בשל הידבקות בקורונה בשבוע שקדם לטיסה, הרחבת מגן קורונה תאפשר לכם לקבל החזר הפסד הוצאות בגובה עד $6,000, מתוכם עד $2,000 עבור כרטיסי טיסה במחלקת תיירים. חליתם בקורונה או נכנסתם לבידוד במהלך החופשה? הרחבת מגן קורונה כוללת החזר הוצאות לינה בגובה עד $200 ללילה למשך עד 15 לילות, במקרה שנאלצתם להאריך את השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית.

חצי האי סיני הוא יעד מפתה לחופשה מהחלומות, בין אם אתם מחפשים חופשה משפחתית שהילדים לא ישכחו לזמן רב, או שבא לכם להתנתק מההמולה ולבלות עם חברים על חופי הים הזהובים של סיני השכנה. עם זאת, לא כדאי לתת לקרבה הגאוגרפית לתעתע. מומלץ להיערך לחופשה ולרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל, שיוכל להעניק מענה רפואי ברגעים שהכי תצטרכו אותו.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה

מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

בשיתוף הפניקס smart

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully