וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילת שהחליקה ונפצעה במהלך טרק בגיאורגיה, חולצה במסוק

עודכן לאחרונה: 14.6.2022 / 19:29

ישראלית בשנות ה-30 לחייה החליקה אתמול והידרדרה כ-300 מטרים במהלך טרק בגיאורגיה באזור ללא קליטה סלולרית וללא אפשרות להזעיק עזרה. בן זוגה הזעיק עזרה למחרת ומסוק הגיע לחלצה במבצע מורכב, ועתה היא בבית חולים ומצבה טוב

חילוץ מטיילת שהחליקה בטרק בגיאורגיה על ידי מסוק/צילום: Ucha Tsiklauri

אתמול (שני) בצהריים התקבל בחברת הביטוח הראל דיווח על מטיילת ישראלית שזקוקה לחילוץ רפואי בגיאורגיה, לאחר שהחליקה במדרון מושלג ונפצעה במהלך טרק באזור ג'וטה בגובה 3,200 מטר.

המטיילת, בשנות ה-30 לחייה, החליקה והידרדרה כ-300 מטר יום קודם לכן, אולם מכיוון שמדובר באזור ללא קליטה סלולרית ולא היתה כל אפשרות להזעיק עזרה, היא העבירה את הלילה במקום יחד עם בן זוגה. בשעות הבוקר בן הזוג יצא לכיוון הכפר הסמוך ולאחר כהליכה שנמשכה כשעתיים הצליח להזעיק עזרה.

מיד עם קבלת העדכון, צוות החילוץ של הראל RESCUE ONE ביצע הערכת מצב והחליט לשגר למקום מסוק, ועליו מדריך שטח שמכיר היטב את מקום האירוע. הצוות הגיע למקום תוך זמן קצר אולם במקום שררו תנאי מזג אוויר מורכבים - לרבות שלג, ערפל ורוחות - ועל כן נדרש חילוץ מורכב. המסוק הצליח להנחית את צוות החילוץ בסמוך למקום והאירוע הסתיים בהצלחה, המבוטחת פונתה לבית החולים המקומי ומצבה כעת טוב.

חילוץ מטיילת שהחליקה בטרק בגיאורגיה על ידי מסוק. Ucha Tsiklauri,
האזור שבו המטיילת החליקה ונפצעה במהלך הטרק בגיאורגיה/Ucha Tsiklauri

"בן הזוג סיפר שהמטיילת נפגעה בראשה"

גלעד תלם מצוות החילוץ של חברת הביטוח הראל RESCUE ONE מספר כי "מדובר בישראלית שנתקעה באזור הררי ובגובה רב, לאחר שהחליקה בשלג, הידרדרה ונפצעה בראשה. בן זוגה ירד אחריה אך מכיוון שהשמש החלה לשקוע הם קיבלו החלטה נכונה לחכות במקום לבוקר. מהרגע שהוא יצר איתנו קשר ההחלטה להזעיק מסוק חילוץ היתה מהירה מאוד".

תלם מוסיף: "האירוע כלל מספר גורמים שהדאיגו אותנו. ראשית, ידענו שיחידת החילוץ המקומית נמצאת במרחק נסיעה של שעתיים מהאזור, ובנוסף יהיה עליהם לבצע הליכה של 5 קילומטרים מהכפר עד למטיילת וכל זאת עם ציוד - כך שהמשמעות היא שהם יגיעו למקום לקראת החשיכה. בנוסף, אנחנו יודעים שמזג האוויר במקום מאוד הפכפך ועשוי להקשות על החילוץ. והכי חשוב: בן הזוג סיפר כי המטיילת נפגעה בראשה, וזו פגיעה שאנחנו לא לוקחים לגביה סיכונים. מהיכרותנו עם המקום ועם תנאי מזג האוויר, במקביל להזעקת המסוק דאגנו שיתווסף אליו גם אוצ'ה - מדריך שטח מקומי, שגם מתגורר באזור וישר זיהה מהתמונות היכן המטיילת נמצאת".

"אוצ'ה מכיר כל סנטימטר באזור, אך מכיוון שמזג האוויר במקום משתנה במהירות, דאגנו שהמסוק ימריא בהקדם", מספרת נזי ספיאשווילי, מנהלת צוות החילוץ המקומי בגיאורגיה. "המסוק אסף את בן הזוג אך בינתיים מזג האוויר כבר השתנה ועל ההר שרר לפתע ערפל. היה רגע של חוסר וודאות אבל לכולם היה ברור, כמו תמיד, שלא משאירים את המטיילת בשטח. הטייס הפעיל שיקול דעת והנחית את אוצ'ה ובן הזוג של המטיילת במיקום הגבוה ביותר כדי שיוכלו להתקרב אליה, ומיד הביא למקום את צוות המחלצים המקומי מהכפר. אחרי שהמסוק חילץ את המטיילת, נסעתי איתה לבית החולים והיא מרגישה טוב. לאורך השנים חווינו לא מעט מקרים, ולצאת מסיטואציה כזאת בהכרה ובמצב גופני יחסית טוב זה באמת לא ייאמן".

  • עוד באותו נושא:
  • חילוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully