וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדום המתוק הזה: קטיף הדובדבנים הראשון לעונה מתחיל

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 9:09

קטיף דובדבנים הוא פעילות מאוד אהובה על משפחות עם ילדים, אבל לא רק. בשבוע הבא יחל פסטיבל בחבל יתיר שיכלול קטיף דובדבנים, אבל לא רק, ומאוחר יותר "יצטרף" גם הגולן לחגיגה האדומה. הנה כל כל הפרטים

דובדבנים/צילום: זווית

עונת קטיף התותים מאחורינו והגיע זמן הדובדבנים. שני אירועים מרכזיים סביב הפרי המתוק יתקיימו השנה בחבל יתיר בדרום וברמת הגולן בצפון.

חבל יתיר

עונת הדובדבנים הקצרה כבר התחילה והיא תגיע לשיאה בסוף חודש מאי, אז יתמלאו העצים באלפי דובדבנים אדומים, מתוקים ועסיסיים. עצי הדובדבן בחבל יתיר מניבים מדי שנה כ-50 טון של דובדבנים, אשר בזכות תנאי השטח האידיאליים לגידול, ידועים בטעמם הנפלא ועסיסיותם.

בין התאריכים 25 במאי ועד 3 ביוני, יתקיים ביער יתיר קטיף עצמי של דובדבנים אדומים ומתוקים ובסיומם - פסטיבל הדובדבן במטע הדובדבנים במושב מעון עם נגנים, שחקנים, מופע קרקס, סדנאות יצירה, שוק אמנים ואיכרים וכמובן - קטיף דובדבנים ואכול כפי יכולתך.

קטיף דובדבנים ביער בחבל יתיר. מרים אמיתי,
מתוק ועסיסי. ילדה אוכלת דובדבנים בפסטיבל/מרים אמיתי

שיא חגיגת הדובדבנים יגיע ביום שישי, 10 ביוני, עם פסטיבל הדובדבן בחבל יתיר, שיתקיים במושב מעון. במהלך היום המבקרים יוכלו לקטוף ולאכול כמה דובדבנים מתוקים שיוכלו, ואף לרכוש הביתה דובדבנים נוספים.

לצד הקטיף יחכו ברחבי המטע שחקנים ונגנים, מופע קרקס עם "הקרקס של תום", שוק אומנים ואיכרים עם תוצרת מקומית, מתחם יצירה וסדנאות מן הטבע, סדנאות אומנות בהנחיית האמנית רות ונטורה, מספרת סיפורים בנושא חקלאות, מתחם מזון, צילומי מגנטים, פינות ישיבה בין עצי הדובדבן ועוד.

דובדבן ביער: פסטיבל הדובדבן בחבל יתיר, 10.6 במושב מעון.
מחיר: 35 שקלים. המחיר כולל כניסה למתחם, הפעילויות וקטיף עצמי.

קטיף דובדבנים ביער יתיר, ימים א'-ה' 25.5-2.6 ויום שישי 3.6.
מחיר: 30 שקלים לאדם מגיל 3.
סלסלות דובדבנים הביתה בתשלום נפרד.

לפרטים והרשמה כאן, או באתר תיירות חבל יתיר

בוסתן בראשית עין זיוון. רעות סהר, רעות סהר
דובדבנים בבוסתן בראשית, עין זיוון/רעות סהר, רעות סהר

רמת הגולן

מהדרום - לצפון. קטיף הדובדבנים הינו חלק מאירועי פסטיבל "ארץ הגולן" המתקיים מסוף מאי
בגולן (31 במאי עד 7 ביולי) ומשלב בתוכו עשרות אירועי תרבות, מופעי מוזיקה חיה, סיורים מודרכים, אטרקציות, קטיף עצמי, קולינריה וטבע.

השנה, החל מתחילת יוני, יפעלו אתרי הקטיף העצמי בצפון הגולן המציעים פעילות מהנה לכל המשפחה וביניהם: בוסתן בראשית בגולן, חוות הסוס והדובדבן, קטיף עצמי אודם, קטיף עצמי אל רום, הבוסתן של מוטי, קטיף עצמי משק לוי, קטיף הדובדבן שבגולן, קטיף עצמי נווה אטי"ב וקטיף עצמי משק מלול.

יש להתעדכן מול אתרי הקטיף על מועד פתיחה מדוייק של הקטיף התלוי בהבשלת הפרי ועל כמויות הפרי בשטח. מידע נוסף על אתרי הקטיף ניתן למצוא באתר תיירות גולן בכתובת: www.tourgolan.org.il או בפייסבוק\אינסטגרם: "תיירות גולן".

seperator

אבל לפני שתבחרו היכן אתם קוטפים, הנה טיפ חשוב לקוטפי הדובדבנים:
שעות הבוקר עדיפות לקטיף, שכן אז הפרי טרי על העץ/שיח לאחר מנוחת לילה וחידוש כוחות וגם יותר נעים לטייל במטע כשעוד קריר, לפני החום של הצוהריים, מומלץ להגיע לאתרי הקטיף באמצע השבוע כאשר אין עומס ומרחבי הקטיפים פנויים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully