וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות עוצרות נשימה של המקומות המרוחקים בעולם

עודכן לאחרונה: 17.5.2022 / 9:27

החוקר והצלם השוויצרי סטפן פורסט צילם במהלך 10 שנים את כל המקומות שאתם חולמים להגיע אליהם - מהזוהר הצפוני ועד להרי געש, דיונות ונהרות. כעת בספר חדש הוא מפרסם יותר מ-150 תצלומים שישאירו אתכם עם פה פעור

הוא התחמק מתנינים וטייל במשך שבועות ארוכים במרדף אחר התמונה המושלמת. כעת, נראה שהמאמצים שלו לא היו לשווא. בימים אלו הוציא לאור החוקר והצלם השוויצרי סטפן פורסטר, ספר תצלומי טבע מרשים. התצלומים המאכלסים את הספר צולמו במשך עשר שנים, בכ-60 סיורים ומסעות צילום.

הספר, ששמו Chasing Light, יצא לאור בהוצאת teNeues, והוא מציג כמה מצילומיו הטובים ביותר של פורסטר, שצולמו בכמה מהמקומות המרוחקים והמאתגרים ביותר בעולם. הספר כולל יותר מ-150 תצלומים עוצרי נשימה, המציגים לראווה אירועי מזג אוויר נדירים במקומות אקזוטיים, סצנות מרהיבות של בעלי חיים ועוד - מאיסלנד ועד אפריקה.

בהקדמה לספרו כותב פורסטר: "חתרתי בקיאק לאורך החוף המערבי של גרינלנד, שהיתי ביערות אלסקה וקנדה, טיפסתי על הרי געש ללא רשות, המתנתי במשך חודשים כדי לראות את זוהר הקוטב בעודי רועד מקור. הכוכב שלנו גדוש ברגעי קסם". הנה כמה מתצלומיו הבולטים של פורסטר.

תמונה דרמטית זו מציגה את הר הגעש פאגרדארספיאטל (Fagradalsfjall) שבאיסלנד. לדברי פורסטר: "ההוד והעוצמה האמיתיים של הר געש זה מתגלים רק במבט מן האוויר. פנורמה זו הורכבה בסוף יוני 2021 מ-22 צילומים בודדים, במטרה להראות את אחת מההתפרצויות האלימות ביותר של הר הגעש מאז שהפך לפעיל לראשונה, בחודש מרץ של אותה שנה. במשך יותר מ-16 שעות, זרמו לעמקים סביב ההר כמויות גדולות של לבה".

התמונה המדהימה הזו של הזוהר הצפוני החמקמק צולמה בנרסארסואק (Narsarsuaq) שבגרינלנד. "למעשה, הכל היה מושלם בלילה המסוים הזה", נזכר פורסטר. "השפל יצר גישה אל הקרחונים, פני הים נראו כמו מראה באוויר הצלול, והזוהר הצפוני בקע ישירות מאחורי הקרחון השקוף הזה. זהו כנראה הזוהר היפה ביותר בחיי".

בספרו, פורסטר מודה שהצילום הזה הוא כנראה התמונה הנדירה ביותר שהוא יצלם אי פעם בחייו. הוא מסביר כי "הנה מגיעים הגשמים הכבדים ביותר מזה עשרות שנים, מעל דיונות וולוודנס (Wolwedans) בפארק הלאומי נמיב- נאוקלופט (Namib-Naukluft), ואני במרכז האקשן עם המצלמה שלי. בסך הכל נדרשו לי שמונה נסיעות לנמיביה עד שהשגתי סוף סוף את הגשם".

"הנקודה הזו בלאנגישיור (Langisjor), אגם על הרמה ההררית של איסלנד, היא מפלט אישי עבורי", כותב פורסטר בספרו. "הלכתי על חופיו במשך שבועות, שהיתי על הפסגה לבדי והבטתי למרחקים. תצלום אוויר זה מורכב מ-16 חשיפות בודדות שצולמו בקיץ 2016 וחוברו יחדיו לתמונה פנורמית אחת".

תמונה זוהרת זו צולמה בכיפת הקרח ואטניוקול (Vatnajokull) שבאיסלנד. פורסטר כותב כי "בזכות שימוש בחצובה וזמני חשיפה ארוכים, ניתן לצלם גם באור יום נצנוצים דרך הקרחונים".

בתמונה נראה קניון סטודלגיל (Studlagil) שבצפון-מזרח איסלנד. פורסטר מסביר כי "התמונות הראשונות של הקניון הזה, שנוצר על ידי עמודי בזלת, עלו לאינטרנט לפני כמה שנים. צלמים הוקסמו מהצורות הסוריאליסטיות שלהם, ולכן אין זה מפתיע שמספר שנים לאחר מכן, קניון סטודלגיל הפך לאחד המקומות המצולמים ביותר בצפון-מזרח איסלנד.

"אילו תכננתי את התמונה הזו, של כבשי המושק על משטח הקרח של גרינלנד, יכול להיות שהייתי מבלה שנים בהמתנה לרגע הזה", מסביר פורסטר. "התמונה הזו צולמה הרחק מהציוויליזציה, ונדשרו מספר שעות כדי לצלם אותה. כנראה שהתקרבתי מדי, כי כבשי המושק יצרו מעין חומת מגן סביב העגלים. הסימטריה של ה'קיר' הזה לא יכלה להיות טובה יותר".

seperator

קרחון ענק בגובה 44 מטרים בצפון-מזרח גרינלנד

ה-wave באריזונה. רק בודדים מורשים לטייל בו בכל יום

לגונת סלאר דה סווירי, צ'ילה

קרחון באיסלנד. האור פשוט מהמם

קרחון "סוס ים" בגרינלנד

הפארק הלאומי Namib-Naukluft, נמיביה

פטריות זוהרות באי הלורד האו, אוסטרליה

לצילומים נוספים של סטפן פורסטר היכנסו לחשבון האינסטגרם שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully