וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות את פסל החירות בחג החירות: טיסה לארה"ב בפסח הקרוב

בשיתוף הפניקס

19.4.2022 / 15:45

לסגור את מסלול הטיול זה חשוב, אך הפעולות הבאות יסייעו לכם לצלוח אותו במינימום הפתעות (גם עם חלילה תזדקקו לסיוע רפואי במרחק של אלפי קילומטרים מהבית)

לקראת חג החירות הקרוב, הצימאון שלנו הישראלים לצאת לחופשי נוגע בשמיים. אחרי שנתיים שבהם חלקנו היססנו לצאת לחו"ל, בשבועות האחרונים חל זינוק של מאות אחוזים בהזמנת חופשות לחו"ל. אחד היעדים הפופולריים לטיולים משפחתיים הוא ארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שבה הדרכים ליהנות מחופשה הן באמת אינסופיות.

מה מצב התחלואה בארצות הברית?

בארצות הברית, כמו בישראל וביתר מדינות העולם, לומדים לחיות לצד גלים הולכים ובאים של מגפת הקורונה. אחרי שגל האומיקרון דעך ובפברואר 2022 הכריזו שורה של מושלים אמריקאים על הסרת חובת עטית המסכות במקומות סגורים, נראה שהנגיף שוב מרים את

ראשו. אחת האינדיקציות למגמת ההתפשטות המחודשת של הקורונה, הן דגימות חיוביות לקורונה של מי הביוב. המרכז האמריקאי למניעת מחלות (ה- CDC) דיווח על עלייה של למעלה מ- 100% בדגימות שנמצאו חיוביות לקורונה, במדינות רבות ברחבי ארצות הברית. ההתעוררות המחודשת של מגפת הקורונה בארה"ב ובחלקים נוספים בעולם, נובעת עפ"י ההערכות בין היתר בשל יכולת ההדבקה הגבוהה של הווריאנט BA.2.

נכון לכתיבת שורות אלו, ארצות הברית מסווגת באתר משרד הבריאות כמדינה כתומה. איך מצב התחלואה בארצות הברית משפיע על היכולת לטוס לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - ואיזה פעולות צריך לבצע?

גשר הזהב, סן פרנסיסקו. ShutterStock
גשר הזהב, סן פרנסיסקו/ShutterStock

טיסה לארצות הבית בפסח הקרוב - מה אומרות ההנחיות?

על מנת לוודא שהכניסה לארצות הברית והחזרה לישראל עוברות בצורה חלקה, חשוב להקפיד על ביצוע ההנחיות:

כניסה לארצות הברית

החל מה- 6.12.2021, הנוסעים לארה"ב מחויבים להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה בטווח של עד יום אחד לפני הטיסה, לעומת טווח של עד שלושה ימים שהיו נהוגים לפני כן. ההחמרה בנהלים בוצעה לאור גל האומיקרון, ונכון לכתיבת שורות אלה היא עדיין תקפה. ניתן להציג תוצאות של בדיקת PCR או אנטיגן שבוצעה במקום מוסמך. על תוצאות הבדיקה להיות כתובות באנגלית, ולציין את מפר הדרכון של הנבדק.

הדרישה להציג בדיקת קורונה שלילית חלה על מחוסנים ולא מחוסנים כאחד. מהצורך להציג בדיקת קורונה שלילית פטורים ילדים עד גיל שנתיים, או מחלימים מקורונה במהלך 90 הימים שקדמו למועד הנסיעה. קבלת פטור מבדיקת קורונה במקרה של החלמה מקורונה בשלושת החודשים האחרונים, מצריך הצטיידות בתוצאות הבדיקה החיובית ובמסמך המאשר את החלמתכם מקורונה במהלך 90 הימים שקדמו לנסיעה.

בנוסף לבדיקת קורונה שלילית, נוסעים שאינם אזרחי או תושבי ארצות הברית נדרשים להציג תעודת מתחסן. הכניסה לארה"ב מותרת גם לילדים עד גיל 18 המתלווים להוריהם המחוסנים. מהי ההגדרה האמריקאית למחוסנים? אנשים שקיבלו שתי מנות של חיסון נגד קורונה, לפחות 14 יום לפני מועד הנסיעה.

חזרה לישראל

בהתאם להנחיות, החזרה מארצות הברית לישראל כרוכה בכניסה לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR או למשך 24 שעות - המוקדם מבניהם. אנשים שהוכרו כמחלימים וחלפו על 60 ימים ממועד ההחלמה, פטורים מהבידוד. ואם החלמתם מקורונה במהלך הנסיעה לארצות הברית? נכון לכתיבת שורות אלו ישראל לא מכירה במי שחלה בארה"ב בקורונה כמחלים (ארה"ב אינה כלולה ברשימת המדינות שתעודות ההחלמה הדיגיטליות שלהן ניתנות לאימות בישראל).

חשוב לדעת: הנחיות הקורונה בישראל ובארצות הברית הן דינאמיות, ועשויות להשתנות בהתאם לתחלואת הקורונה העולמית. לכן חשוב לעקוב אחר ההנחיות העדכניות בסמוך למועד הנסיעה, ולפעול בהתאם.

טיסה לארצות הברית בתקופת הקורונה - כללי אצבע חשובים

בשנים האחרונות למדנו לחיות לצד הקורונה, ועדיין: נסיעה לחו"ל בעידן של מגיפה עולמית מגדילה את הסיכוי לכך שנזדקק לסיוע רפואי במהלך הנסיעה. החדשות הטובות הן שהטיפול הרפואי במעצמת העל הוא אחד המתקדמים בעולם. אך באותה נשימה, עלויות הטיפול הרפואי בארצות הברית נחשבות לגבוהות, מה שמגדיל את הצורך בביטוח שיכסה אתכם במקרים שבהם יהיה צורך בסיוע רפואי.

מכאן חשיבותו הגדולה של ביטוח נסיעות לחול: חלקו המרכזי כולל ביטוח רפואי לחו"ל, שאמור לכסות מגוון הוצאות רפואיות במהלך הנסיעה לחו"ל, לרבות ביקור רופא, תרופות, אשפוזים וניתוחים בחו"ל. גם ההוצאות הרפואיות בעקבות הידבקות בקורונה מכוסות במסגרת אותו הרובד הבסיסי של ביטוח רפואי לחו"ל.

טיימס סקוור, ניו יורק - ארה"ב. ShutterStock
טיימס סקוור, ניו יורק - ארה"ב/ShutterStock

איך בוחרים ביטוח נסיעות שמתאים לשהייה בארצות הברית?

כמו שכבר הבנו, עלות הטיפול הרפואי בארצות הברית נחשבת לגבוהה. ולכן, ככל שהטיפול הרפואי מורכב וממושך יותר, כולל אשפוזים ממושכים או טיפולים וניתוחים מורכבים, כך העלויות עשויות לזנק. במצבים מסוג זה, תקרת הכיסוי המוצעת בחלק מביטוחי הנסיעות לחו"ל עלולה שלא להספיק, גם אם למראית עין היא נראית גבוהה. והתוצאה? הגעה לתקרת הכיסוי תיאלץ אתכם בעת הצורך לממן את יתרת הוצאות הטיפול הרפואי מכיסכם.

ולכן, בעת בחירת ביטוח נסיעות לארה"ב כדאי לבחור בביטוח שאינו כולל תקרה: כך למשל ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel מכסה הוצאות רפואיות ללא הגבלה (למעט כתוצאה של מצב רפואי קיים). באופן הזה אפשר לטוס לארצות הברית בידיעה שאתם מכוסים, גם כאשר עלויות הטיפול הרפואי יהיו גבוהות.

הסרת תקרת הכיסוי מההוצאות הרפואיות במסגרת ביטוח נסיעות לחול תאפשר לכם לטוס בראש שקט, במיוחד לאור העלויות הגבוהות של הטיפול הרפואי בארצות הברית.

פסל החירות. ShutterStock
פסל החירות/ShutterStock

ההגנה המורחבת ששומרת על הכיס במקרה של הידבקות בקורונה

לצד הכיסוי הרפואי שמעניק ביטוח נסיעות לחול במקרה של הידבקות בקורונה, המפגש עם המגפה יכול לכאוב בכיס. כך למשל כניסה לבידוד או הידבקות בקורונה לפני הנסיעה, עשויים להצריך הזזה של מועד הנסיעה או אפילו ביטולה. במקרים מסוג זה, תהיו נתונים לחסדיהם של ספקי הנסיעה השונים ולמדיניות הנהוגה בכל אחד מהם. במקרה של ביטול הנסיעה, במקרים רבים ההחזר שתקבלו יהיה חלקי, מה שיאלץ אתכם להוציא מהכיס סכומי כסף משמעותיים על חופשה שלא מימשתם. ואם תידבקו בקורונה או תיכנסו לבידוד במהלך הנסיעה לארצות הברית? גם אם לא תזדקקו לסיוע רפואי, במקרים רבים הוצאות הלינה יגדלו כתוצאה מהארכת השהייה מעבר למועד המקורי.

על מנת להגן על הכיס במקרים מסוג זה, שאינם כלולים בכיסוי הבסיסי בביטוח נסיעות לחו"ל (מכיוון שהם לא קשורים ישירות לסיוע הרפואי), ניתן לרכוש הרחבת קורונה. הרחבה זו מעניקה הגנה נרחבת מעבר לרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחול, למגוון תרחישי קורונה.

כך למשל הרחבת "מגן קורונה" של הפניקס smart travel מעניקה החזרי הוצאות במגוון מצבים של הידבקות בקורונה, לפני הנסיעה ובמהלכה. הרחבה זו מעניקה בין היתר החזר הוצאות עבור כרטיס הטיסה במקרה של כניסה לבידוד בשבוע שקדם לנסיעה, במידה שהצטרפתם לביטוח 3 ימים לפחות לפני הכניסה לבידוד. במקרה של ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה בשבוע שקדם לנסיעה, הרחבת מגן קורונה מעניקה החזר עבור הפסד הוצאות של עד $6,000 (מתוכם עד $2,000 עבור כרטיסי הטיסה), עבור ההוצאות שלא הוחזרו מספקי הנסיעה השונים.

נדבקתם בקורונה או נכנסתם לבידוד במהלך הנסיעה לארצות הברית? גם במקרים אלו, ביטוח נסיעות לחול עם הרחבת "מגן קורונה" יכול להגן על הכיס שלכם. כך למשל במקרה

של כניסה לבידוד עקב הידבקות בקורונה, תוכלו לקבל החזר הפסד הוצאות בגובה עד $200 ללילה עבור לינה למשך עד 10 לילות, במהלך תקופת השהות המקורית. הרחבת "מגן קורונה" כוללת גם החזר הוצאות לינה בגובה עד $200 ללילה למשך עד 15 לילות עבור הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית, במקרה של הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד. וזה לא הכול: במקרה של הידבקות בקורונה תוכלו לקבל פיצוי בגובה $50 ליום למשך עד 10 ימים עבור הארכת השהות מעבר לתקופת הביטוח המקורית - בלי שתצטרכו להוכיח הוצאות.

כל זאת עוד לפני שהזכרנו החזר הוצאות תחבורה במקרה של הידבקות בקורונה, כיסוי הוצאות עבור שינוי כרטיס הטיסה לצורך יציאה בהולה במקרה של סגר מתקרב והחזר הוצאות לינה עבור הארכת השהות מעבר לתקופה המקורית, במקרה של סגר פתאומי שלא מאפשר לטוס חזרה לישראל במועד המקורי. כל ההחזרים המפורטים הם עד התקרות הנקובות בפוליסה.

לבני ישראל לקח 40 שנה כדי להגיע לארץ המובטחת. אתם יכולים להגיע לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות תוך פחות מיממה. על מנת שאתם לא תזדקקו לאותות, מופתים וניסים - חשוב לרכוש לפני הנסיעה ביטוח נסיעות לחול, שבמידת הצורך יכסה אתכם ויאפשר לכם לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר, במרחק של אלפי קילומטרים מהבית. חג שמח ונסיעה מהנה!

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL.

החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

בשיתוף הפניקס
  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully