וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחינם: מעל 100 אתרי מורשת, מוזיאונים וסיורים ייפתחו בפסח

בשיתוף בנק הפועלים

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 7:29

עם ישראל יוצא לטייל: בחול המועד פסח ייפתחו מאות אתרים, מוזיאונים ועסקי תיירות קטנים לכל הציבור בישראל, זאת בחסות בנק הפועלים

בווידאו: מטיילים בישראל/עריכה: יח"צ

פרויקט פסח בחסות בנק הפועלים, שיתקיים זו השנה ה-17, נולד מתוך הרצון לתמוך במוזיאונים, אתרי מורשת וטבע שלקחו חלק בו לאורך השנים והשנה לקראת 40 שנות פעילות בקהילה הבנק החליט להרחיב משמעותית את אפשרויות הבילוי ולסייע גם למורי הדרך שנפגעו קשות ממשבר הקורונה.

פרויקט פסח של בנק הפועלים יציע השנה 60 סיורי יום וערב עם מורי דרך מוסמכים בחינם ברחבי הארץ של עמותת "אשכולות" פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית, לצד כניסה בחינם למגוון עסקי תיירות קטנים מהדרום שיציעו מגוון פעילויות ואטרקציות.

כל המוזיאונים, אתרי המורשת והטבע, העסקים הקטנים שיציעו פעילויות ואטרקציות והסיורים המודרכים ברחבי הארץ הלוקחים חלק בפרויקט פסח יקפידו להתנהל על פי כל ההנחיות של משרד הבריאות, משרד התרבות והספורט, על פי המתווה שאושר לפתיחת המוזיאונים ואתרי התיירות.

הכניסה לכל האתרים והמוזיאונים, הפעילויות והאטרקציות והסיורים המודרכים תותנה בהרשמה מראש בלבד.

רכס לבן ועין לבן, 16 ביוני 2020. ראובן קסטרו
לפרויקט השנה התווספו אטרקציות ומוזיאונים אטרקטיביים/ראובן קסטרו

לפרויקט השנה התווספו אטרקציות ומוזיאונים אטרקטיביים ביניהם: "אנו" - מוזיאון העם היהודי, פארק תמנע, המשכן לאמנות עין חרוד, צריף בן גוריון בשדה בוקר, מוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין, המוזיאון לאמנות האסלאם ומוזיאון הפלמ"ח.

בנוסף השנה יוקם לשבוע בלבד בלב יער בן שמן פופ אפ חברתי של בנק הפועלים שיציע חוויות, משחקים והתנסויות לכל המשפחה בעולמות של חברה, סיוע לאחר, התנהלות נכונה עם הכסף ועוד חוויות מלמדות ומרגשות כאחד.

האתרים החדשים יצטרפו למגוון המוזיאונים והאתרים שלוקחים חלק בפרויקט בשנים האחרונות: מוזיאון העיצוב חולון, יער האיילים, טיילת החומות בירושלים העתיקה, הפלנתניה מרכז מדע וחלל, יד לשריון לטרון, המוזיאון הישראלי במרכז רבין, מוזיאון ארצות המקרא ירושלים, מוזיאון ינקו דאדא עין הוד, מוזיאון חיפה לאמנות, מוזיאון אוצרות בחומה, מוזיאון ג'ו אלון בנגב, כפר ביתא ישראל, מוזיאון אשדוד לאמנות ועוד.

יער בן שמן. יח"צ,
יער בן שמן/יח"צ

פרויקט פסח הפך למסורת שבמסגרתה מאות אלפי משפחות בישראל נהנות במהלך חופשת הפסח מביקורים ללא תשלום במוזיאונים ואתרים בכל רחבי הארץ.

פרויקט פסח בחסות בנק הפועלים יציע השנה 60 סיורי יום וערב עם מורי דרך מוסמכים בחינם ברחבי הארץ של עמותת 'אשכולות' פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית. בין הסיורים שיוצעו: בצפון פארק המעיינות (נגיש), רמת הנדיב, נחל השופט (נגיש) ועיר על הר - סיור בעיר חיפה סיור לילה. במרכז כרמילה "ההר הירוק", סיור עירוני ירושלמי - בעקבות התחנה הישנה (נגיש), סיור למזכרת בתיה (נגיש) ואל מושבת הברון - סיור בזכרון יעקב ובדרום סיור אל סודות הקניון האדום.

בנוסף, פרויקט פסח השנה יציע כניסה ללא עלות לכל הציבור במגוון אתרים ופעילויות של עסקי תיירות קטנים בדרום הארץ של העמותה לקידום התיירות במרחב שקמה בשור, כגון: משק 77 קטיף תות, מצפה גבולות, חוות הדקלים במרחבים, מרכז המבקרים של קיבוץ נחל עוז, תיירות כפרית בקיבוץ עלומים, סדנאות ניפוח זכוכית של רון ארט יודאיקה, מטעי החוחובה של חצרים, חוות אל היען, סיור בצמחי תבלינים בחמדת שדות.

האתרים והמוזיאונים לצד הסיורים עם מורי דרך מוסמכים ועסקים מהדרום שיציעו מגוון פעילויות ואטרקציות הנכללים בפרויקט מאפשרים לציבור הישראלי כולו ליהנות מחופשת החג תוך העשרת הידע של הילדים וההורים על יופיה ותרבותה של ישראל, בחיסכון כספי משמעותי של מאות ₪ למשפחה לצד תמיכה וחיזוק במוזיאונים ואתרים מרחבי הארץ, עסקים קטנים מדרום הארץ ומדריכי טיולים אשר נפגעו קשות ממשבר הקורונה בשנה האחרונה והפרויקט מאפשר להם חשיפה משמעותית ותמיכה כלכלית הכרחית להמשך השנה.

בין הפרויקטים הרבים שבנק הפועלים יוזם למען הקהילה והחברה בישראל, פרויקט פסח בולט בייחודו, בכך שהוא מייצר את הפסיפס האנושי המגוון של עם ישראל וארץ ישראל ומטפח את הקשר של העם בישראל למורשתה ההיסטורית, לנופיה ולתרבותה של ארצו.

גם בפרויקט השנה בנק הפועלים דאג לשלב בצוות הדיילים המופזרים באתרים המשתתפים בפרויקט אנשים עם מוגבלויות כחלק מהאג'נדה של הבנק שמוביל את נושא הנגישות במשק הישראלי.

האתרים ייפתחו חינם בכל ימי חול המועד בין התאריכים: 17 עד ה-21 באפריל 2022. ימים א'-ד' ה-17-20/4/22, הם ימי פעילות מלאים ויום ה' ה-21/4 הוא חצי יום פעילות.

לפרטים נוספים>>

רכס לבן ועין לבן, 16 ביוני 2020. ראובן קסטרו
פרויקט פסח הפך למסורת שבמסגרתה מאות אלפי משפחות בישראל נהנות/ראובן קסטרו

רשימת האתרים והמוזיאונים המלאה לפי חלוקה גאוגרפית

ת"א והמרכז
1. "אנו" - מוזיאון העם היהודי
2. המוזיאון הישראלי במרכז יצחק רבין
3. מוזיאון העיצוב חולון
4. מוזיאון נחום גוטמן
5. המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס
6. מוזיאון הפלמ"ח

השרון והסביבה
1. הפלנתניה מרכז מדע וחלל
2. מוזיאון אום אל פחם
3. החוויה המתגלגלת - בית הגלגלים הרצליה

צפון
1. מוזיאון ימי לאומי חיפה
2. מוזיאון ינקו דאדא עין הוד
3. יער האיילים
4. משכן לאמנות עין חרוד
5. מוזיאון חיפה לאמנות
6. מוזיאון לוחמי הגטאות
7. מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה
8. מוזיאון עתיקות הגולן
9. מוזיאון העיר חיפה
10. מוזיאון אוצרות בחומה
11. מוזיאון הרמן שטרוק חיפה

ירושלים והסביבה
1. טיילת החומות בעיר העתיקה ירושלים
2. מוזיאון ארצות המקרא
3. יד לשריון לטרון
4. מוזיאון מורשת החשמונאים במודיעין
5. המוזיאון לאמנות האסלאם
6. אמת המים בארמון הנציב - עיר דוד

השפלה והדרום
1. פארק תמנע
2. צריף בן גוריון בשדה בוקר
3. מוזיאון אשדוד לאמנות
4. כפר ביתא ישראל
5. מוזיאון ג'ו אלון בנגב
6. הגדת חבל ימית
7. מוזיאון לתרבות הפלשתים באשדוד

מטיילים פוקדים את יער חדרה 15 באפריל 2021. שלומי גבאי
האתרים ייפתחו חינם בכל ימי חול המועד/שלומי גבאי

פירוט הסיורים המודרכים ברחבי הארץ של אשכולות פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית

צפון:
• פארק המעיינות (נגיש)
• רמת הנדיב
• נחל השופט (נגיש)
• עיר על הר - סיור בעיר חיפה סיור לילה

מרכז:
• כרמילה "ההר הירוק"
• סיור עירוני ירושלמי - בעקבות התחנה הישנה (נגיש)
• סיור למזכרת בתיה (נגיש)
• אל מושבת הברון - סיור בזכרון יעקב

דרום:
• אל סודות הקניון האדום

פירוט האתרים והאטרקציות בדרום הארץ של העמותה לקידום התיירות במרחב שקמה בשור

1. משק 77 קטיף תות - מציע בפסח פעילות לכל המשפחה. קטיף עצמי וטעימות מהתות התלוי הגדל בחממה. בנוסף יוצאים סיורי טרקטור עם קרונות ובסיור נעבור בין חממות האננס והבננות.
2. מצפה גבולות - מצפה גבולות אתר ראשית ההתיישבות בנגב והמצפה הראשון פותח את שעריו לביקור והפעלה במכלול ייחודי, משוחזר ופעיל של מערכת איסוף מי גשם ואגירתם - המטרת מים, נגר ושאיבה.
3. חוות הדקלים במרחבים - חווה שמציעה פינות חי והמון אטרקציות ופעילויות בסביבה. בפינת החי הילדים יפגשו בעיזים, כבשים, אפרוחים, תרנגולים, ברווזים ואווזים.
4. מרכז המבקרים של נחל עוז - מרכז שמציע 4 תערוכות שמספרות את סיפור הקיבוץ.
5. תיירות כפרית בקיבוץ עלומים - "קיבוץ של פעם" חוויה ייחודית בקיבוץ עלומים. סיור מרתק ברחבי הקיבוץ, סיפורי עצים ואנשים, התיישבות וחקלאות.
6. סדנאות ניפוח זכוכית של רון ארט יודאיקה - הסטודיו ייפתח לסיורים והסברים על אומנות ניפוח הזכוכית + סדנת אומן לצפייה בתהליך. כמו כן, יתקיימו סדנאות לקבוצות של אמנות ניפוח זכוכית.
7. מטעי החוחובה של חצרים - סיור מודרך במוזיאון "הצריף" - מסע בזמן להכרות עם קיבוץ חצרים, מרגע העלייה על הקרקע ועד היום, החזון, ההתמודדויות, ההצלחות ועוד.
8. חוות אל היען - מהיען הגדול לשליו הקטן, מהארנב הפלמי הענק לגדי שרק נולד כל זה ועוד בחוות אל היען.
9. סיור בצמחי תבלינים בחמדת שדות - בסיור נכיר את צמחי המרפא השונים המלווים את האדם מקדמת דנא, דרך רפואת הרמב"ם ועד הארומתרפיה של היום.

בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully