וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפה שמגלה לאן תגיעו אם תחפרו בור בכדור הארץ עד לצדו השני

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 18:29

נתראה בצד האחר: אתר קטן וחמוד שיראה לכם באמצעות צמד מפות, מה יש בצד השני של כל נקודה ונקודה בעולם. ולאן תגיעו אם "תחפרו" מישראל עד לצד הנגדי של העולם?

פייסבוק עושים מפה של האנושות/פייסבוק

אין מי שלא זוכר את החלום מימי הילדות - "לחפור בור עמוק עד לסין". ובכן, עדיין אי אפשר לעשות זאת, אבל הודות לנפלאות העידן הדיגיטלי, תוכלו לבצע זאת באופן תיאורטי. מפה אינטראקטיבית חדשה תאפשר לכם להכניס את המיקום שלכם (או כל מיקום אחר שתרצו להזין), ולראות לאן תגיעו אם אכן תחפרו בור דרך כדור הארץ - עד לצדו השני.

האתר שמאכלס את המפה הייחודית קרוי Antipodes Map. בענף הגיאוגרפיה, נקודות אנטיפודיות הן הנקודות על גבי כדור שממוקמות זו מול זו, משני צדיו.

אתר Antipodes Map. Antipodes Map, צילום מסך
נקודות אנטיפודיות הן הנקודות על גבי כדור שממוקמות זו מול זו, משני צדיו/צילום מסך, Antipodes Map

עולם המים

אבל לפני שאתם מתחילים במסע החיפושים שלכם, כדאי לדעת את החדשות הפחות טובות בעניין: מאחר שכ-70 אחוזים משטח כדור הארץ מכוסה במים, הרי שישנם סיכויים גבוהים מאוד שרוב הנקודות שתזינו - ייקחו אתכם הישר אל לב הים. נסו למשל להכניס למפה את ישראל - ותגלו את עצמכם באמצע האוקיינוס, איפשהו בין ניו זילנד לדרום אמריקה. למעשה, כמעט כל נקודה שתכניסו בארצות הברית למשל, תיקח אתכם אל לב האוקיינוס ההודי. הייתם מוצאים את עצמכם בים גם אם הייתם מתחילים למשל בטוקיו, בלונדון ובמקומות רבים אחרים.

החדשות הטובות הן, שעדיין כיף גדול להשתעשע במפה המדליקה הזו. ונתחיל בשאלה שאיתה התחלנו: אם באמת הייתם רוצים לחפור בור שיגיע לסין - מהיכן כדאי היה לכם להתחיל? במקרה הזה, נסו את אזור ארגנטינה או צ'ילה.

לאתר Antipodes Map

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully