וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארכיאולוג חובב טוען שמצא עיר תת ימית אבודה מלפני 12,000 שנה

16.3.2022 / 23:34

הארכיאולוג החובב ג'ורג' ג'לה טוען שמצא שרידים של עיר תת ימית עתיקה עם שדה אנרגיה ופירמידה השקועה מול חופי איי צ'נדלור שבמפרץ מקסיקו

שרידי עיר עתיקה חבויים מתחת למי מפרץ מקסיקו?/wwltv

ג'ורג' ג'לה, המכנה עצמו ארכיאולוג חובב, כבר ביקר 44 פעמים באתר שבו הוא מאמין כי מתחת למים שקועה לה עיר עתיקה בת 12 אלף שנים - על אף שהתיאוריה שלו אינה מגובה בידי מומחים.

הטענות הביזאריות של ג'לה מתייחסות לתלי הגרניט המסתוריים שנמצאו ממש מול חופי איי צ'נדלור שבמפרץ מקסיקו, כך מדווח ה"סאן". שם הוא מאמין שטמונה גם פירמידה. "מה שיש שם למטה הם מאות שרידי בניינים המכוסים בחול וסחף, וקשורים גיאוגרפית לפירמידה הגדולה בגיזה", אמר ג'לה ל- WWL-TV, שלוחת CBS המקומית, "מישהו הציף מיליארד אבנים במורד נהר המיסיסיפי והרכיב אותן מחוץ, למה שלימים יהפוך לניו אורלינס".

הארכיאולוג ג'ורג' ג'לה מצא שרידים שלכאורה מגיעים מעיר עתיקה השקועה מתחת למים. wwltv, צילום מסך
הארכיאולוג ג'ורג' ג'לה מצא שרידים שלכאורה מגיעים מעיר עתיקה השקועה מתחת למים/צילום מסך, wwltv
הארכיאולוג ג'ורג' ג'לה מצא שרידים שלכאורה מגיעים מעיר עתיקה השקועה מתחת למים. wwltv, צילום מסך
"מה שיש שם למטה הם מאות שרידי בניינים המכוסים בחול וסחף, וקשורים גיאוגרפית לפירמידה הגדולה בגיזה"/צילום מסך, wwltv

ג'לה מתעניין בחקר "שרידי מבנים מרכזיים" ו"פירמידות גדולות" מזה כמעט 50 שנה. ריקי רובין, שיצא למסעות עם ג'לה, מאשר גם את הטענות על שדה אנרגיה הקיים באזור וסיפר שהמצפן של הסירה שלו הסתובב לגמרי והשתגע כשהגיע לשם. רובין אמר: "הכל השתבש בסירה שלנו, כל המכשירים האלקטרוניים שלנו. כאילו היינו במשולש ברמודה. זה בדיוק מה שחווינו כאן".

רובין טוען שהתוודה לסיפורים על האזור לאחר שכמה דייגים דיווחו שהם לכדו סלעים מרובעים מוזרים ברשתותיהם. "חשבתי מיד שאלה חלקים מהפירמידה כי הם נמצאו בדיוק בסביבה שבה המצפן הסתובב", אמר רובין.

ב- The St. Bernard Voice נכתב: "קיומו של האתר הזה סיקרן כבר זמן רב את הדייגים והימאים של איסלניו שמכירים את האזור. מי יכול היה לבנות מבנה גרניט מוצק בערך בגודל של סופרדום הקיסר במים האלה, המכוסים כעת בסחף? למר ג'לה יש תיאוריות מעניינות לגבי המקור, הגיל והמטרה של המבנה הפירמידתי הזה".

האם אלו שרידים מעיר עתיקה מלפני 12 אלף שנה ששקעה במים?. wwltv, צילום מסך
האם זו עיר עתיקה ששקעה במים לפני 12 אלף שנים?/צילום מסך, wwltv
האם אלו שרידים מעיר עתיקה מלפני 12 אלף שנה ששקעה במים?. wwltv, צילום מסך
סלעי הגרניט שעוררו ספקולציות/צילום מסך, wwltv

ברשת תקפו את טענותיו של ג'לה, כשאחד כתב: "ארכיאולוג בפועל כותב כאן. תיקנתי את הכותרת שלך: אדריכל בדימוס חושב שמאפיינים טבעיים הם עיר עתיקה". אחר הוסיף: "זו כניסה לאגם. מקום מושלם להורדת נטל מספינות".

מחקר של A&M בטקסס מסוף שנות ה-80 הניח שהגרניט התת-מימי מגיע מספינות טרופות, או ערימות של אבני נטל שנזרקו מכלי שייט ישנים, כך דיווחו ב- WWL-TV. לפי המחקר, האבנים הושלכו מספינות ספרדיות או צרפתיות כדי להקל על הסירות כשהן נכנסות למים רדודים בדרך לניו אורלינס.

העיתון המקומי The Advocate שוחח עם פרופסור לארכיאולוגיה מ-LSU, רוב מאן, על האתר. הוא שיער שהאבנים היו חלק מניסיון ליצור שונית מלאכותית בשנות ה-40 על ידי השלכת חומרי בניין למים. "אני חושב שחיפוש פשוט מתחת למים בשלב זה לא ייתן לנו יותר תשובות", אמר מאן לעיתון, "כאשר תעשה עבודת ארכיון היסטורית, עם בדיקת דיווחים ועיתונות, אז אולי נדע מה זה".

רבים ברשת נותרו סקרנים לגבי שדה האנרגיה שלכאורה קיים שם ומה יכול היה לייצר אותו. "כל מה שאני יודע זה שמישהו בנה עיר לפני 12,000 שנה והיא תקועה בצ'נדלור", טען ג'לה, "אם היה להם מישהו על הכתף שטס פנימה עם עב"ם או לא - אני לא יודע. כל מה שאני יודע זה שהם השאירו הרבה סלעי גרניט בחוץ". ג'לה הוסיף כי הוא מקווה שטכנולוגיית סונאר מודרנית והדמיית לוויין יוכלו לסייע בחשיפת האמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully