וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריש תוסס, ויקינגים והרבה אורות: הפסטיבלים שאסור לפספס באיסלנד

וואלה! תיירות בשיתוף פגסוס

2.3.2022 / 7:34

לא רק הזוהר הצפוני, טבע פראי ונופים עוצרי נשימה: לאיסלנד יש עוד הרבה מה להציע למטיילים בה, כולל כמה מהפסטיבלים הכי מיוחדים בעולם. ריכזנו את ה-5 הכי מסקרנים/משוגעים שיש למדינה הקסומה להציע

נשים צעירות מבלות בפסטיבל באיסלנד. ShutterStock
הופעות, אוכל משובח, אטרקציות וגם ויקינגים: כמה מהפסטיבלים הכי מיוחדים בכל העולם נערכים דווקא באיסלנד/ShutterStock

הזוהר הצפוני, לגונות הקרחונים, מערות הקרח, הטבע הפראי, הנופים עוצרי הנשימה, הפארקים, הגייזרים המרהיבים, האנשים, האוכל ועוד ועוד. לא חסרות סיבות לבקר באחת המדינות הכי מסקרנות, מיוחדות ויפות בכל העולם, איסלנד. אלא שמעבר לנופים המרהיבים והטבע הייחודי, באיסלנד נערכים מדי שנה כמה מהפסטיבלים הכי מיוחדים בעולם, שגם הם מושכים אליה לא מעט תיירים.

אז אם גם אתם רוצים לבקר באחד מהפסטיבלים הייחודיים של איסלנד ולא בטוחים באיזה לבחור, הסירו דאגה מלבכם. ריכזנו כאן את 5 הפסטיבלים הכי מיוחדים שיש למדינה הקסומה להציע.

כריש מותסס איסלנד. ShutterStock
מישהו הזמין כריש מותסס? פסטיבל ת'ורבלוט/ShutterStock

ת'ורבלוט (þorrablót)

"עדיף שלא להתמקד במה שאתם אוכלים ואם לא תצליחו לעצור את רפלקס ההקאה שלכם, פשוט אל תנסו".

את המשפט המוזר הזה שומעים בכל שנה המבקרים בפסטיבל המיוחד ת'ורבלוט, הנערך ברייקיאוויק ביום שישי הראשון שמגיע אחרי ה-19 בינואר, וממש עוד מעט תבינו גם למה. הפסטיבל החל לפני אלפי שנים, עד שבשנת 1,000 לספירה, עם התפשטות הנצרות, הוא הופסק עד לחידושו ב-1904, עת איסלנד קיבלה את עצמאותה מדנמרק. מקור שמו של הפסטיבל אינו ידוע, אך הוא כנראה נקרא על שמו של ת'ור, אל הרעם הנורדי. בפסטיבל הצבעוני תוכלו למצוא מופעי רחוב, פעילויות לילדים והמון אלכוהול, אבל החלק העיקרי בו הוא ללא ספק האוכל והמנות האיסלנדיות המסורתיות והמעט מוזרות שמוגשות בו, כמו בשר כריש מותסס, ראש כבש מבושל, נקניקיית כבד, אשכי אייל ועוד שלל מטעמים.

מעריצים שמחים בהופעה, איסלנד. ShutterStock
מפסטיבלי המוזיקה הפופולריים באיסלנד. Iceland Airwaves/ShutterStock

Iceland Airwaves

אחד מפסטיבלי המוזיקה הפופולריים באיסלנד, הנערך בבירה רייקיאוויק בכל שנה בשבוע הראשון של נובמבר. הפסטיבל הצבעוני משלב אומנים מקומיים יחד עם אמנים בינלאומיים, בשלל סגנונות מוזיקליים, מפופ, דרך מטאל ופולק ועד למוזיקה קלאסית. מארגני הפסטיבל טרם פרסמו את רשימת האמנים שיופיעו השנה, אך אם להתבססס על שנים קודמות נראה שמדובר בכמה מהשמות הגדולים ביותר בתעשיית המוזיקה העולמית.

למידע נוסף על טיול מאורגן לאיסלנד לחצו כאן

איש בחור מדבר מול חבורת אנשים בחשכה מדורה. ShutterStock
יש גם סיפורים מפחידים לאמיצים. פסטיבל ימי החשכה באיסלנד/ShutterStock

ימי החשכה (Days of darkness)

אחד הפסטיבלים הכי מיוחדים באיסלנד נערך גם הוא בכל שנה, גם כן בחודש נובמבר. במשך עשרה ימים המבקרים בפסטיבל שנערך גם הוא בעיר הבירה חוגגים בחשכה מוחלטת, לרבות ריקודים בחושך, מופעי קסמים בשעות הלילה, תערוכות צבעוניות ואפילו עם צ'יזבטים מפחידים במיוחד לאמיצים שביניכם.

אישה מוכרת עוגה במהלך פסטיבל באיסלנד. ShutterStock
מגוון מטעמים והמון פעילויות. פסטיבל אוכל וכיף/ShutterStock

אוכל וכיף (Food and fun)

כשמו כן הוא: פסטיבל המשלב כיף חיים והמון אוכל. מדי שנה מושך הפסטיבל שנערך בעיר הבירה מפברואר עד מרץ כמה מהשפים המובילים בעולם, שפותחים במקום דוכני מזון ומציעים לעוברים ושבים מנות טעימות ומנחמות לחודשי החורף הקרירים. תוכלו כמובן למצוא שם גם אוכל מקומי בשפע, לרבות כמה מנות איסלנדיות מסורתיות שעליהן פירטנו בהרחבה למעלה.

פסטיבל הוויקינגים, איסלנד. ShutterStock
מופעים, קרבות מפוברקים, מספרי סיפורים עתיקים, ירי בחץ וקשת ועוד. פסטיבל הוויקינגים באיסלנד/ShutterStock

פסטיבל הוויקינגים (Hafnarfjörður Viking Festival)

פסטיבל שמתקיים במשך ארבעה ימים ברייקיאוויק באמצע יוני. מדי שנה אלפי משפחות מכל רחבי המדינה (ולא רק) מגיעות לבקר בפסטיבל המיוחד, בו תוכלו למצוא כל מה שקשור לוויקינגים: מופעים, קרבות מפוברקים, מספרי סיפורים עתיקים, ירי בחץ וקשת ועוד המון פעילויות גם לילדים וגם למבוגרים, זאת בנוסף למופעים שונים והופעות וכמובן דוכני מזון בשפע.

הכתבה בחסות פגסוס טיולים מאורגנים - כחלק ממטרתה לקידום ההיכרות עם תרבויות העולם והעשרת הידע.

פגסוס טיולים מאורגנים - pegasusisrael.co.il

וואלה! תיירות בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • איסלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully