וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב השונית הגדולה: מלון תת-ימי באוסטרליה מעורר מחלוקת

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 8:30

סוויטות תת-ימיות מרהיבות שנבנו בשונית המחסום הגדולה, מעוררות ויכוחים: האם עדיף לפגוע מעט בטבע כדי להגביר את המודעות לנושאי סביבה? בכל מקרה, המראות מהסוויטות מדהימים

מלון Reefsuites באוסטרליה/צילום: אתר המלון

מלון תת-ימי הוקם באזור שונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef), והאוסטרלים נכנסים למחלוקות מתלהמות בנושא. חלקם מפרגנים בגדול, חלקם מתעבים את הרעיון של בניית מלון באזור כה רגיש מבחינה אקולוגית.

המלון היוקרתי, העונה לשם Reefsuites, בנוי מצמד סוויטות התלויות מתחת למשטח צף המספקות נוף מדהים של עולם תת-ימי. בנוסף, ישנם גם 28 אוהלים מיוחדים המצויים על סיפונו של המשטח הצף עצמו. וכמו כל בנייה של מלון יוקרתי באזורי טבע, גם מלון זה עלול לפגוע בשונית האלמוגים הייחודית, שגם כך נפגעה קשות בשל שינויי האקלים.

שלוש שעות בסירה עד למלון

אתר Dmarge מדווח כי Reefsuites הוא המלון התת-ימי הראשון באוסטרליה. הוא נפתח לקהל בדצמבר 2019 ומנוהל בידי חברת Cruise Whitsundays. לא קל להגיע למלון - הדבר דורש טיסה של כשעה וחצי מבריסביין, ומשם שיט של שלוש שעות נוספות. עם זאת, המאמץ בהחלט משתלם, בזכות המפגש עם הטבע הימי במלוא עוצמתו. באזור המלון ישנם יותר מ-1,000 מינים של דגים, צבי ים ושאר יצורים ימיים, שבהם תוכלו להביט מבעד לחלונות הענק שבסוויטות התת-ימיות.

אם תחפשו את ההאשטג Reefsuites באינסטגרם, תגלו שפע של צילומים מעוררי קנאה של חופשה חלומית בהחלט.

עם זאת, לצד התגובות הנלהבות ברשתות החברתיות, יש גם מי שמביעים כעס לנוכח הפרויקט. "עד כמה שאשמח לחוות כזו חופשה, הרי שבניית מלונות בשונית המחסום הגדולה, המצויה בסכנת הכחדה, אינה עניין נבון ואינה מסייעת לשימורה".

מצד שני, במלון מסבירים כי הוא נבנה תוך ליווי של מומחי שוניות אלמוגים ואנשי איכות הסביבה, כבר מהשלבים הראשונים להקמתו. "הסוויטות השקועות במלואן אינן משפיעות על השונית", אומר לוק ווקר, מנסכ"ל התפעול של הרשת. "ההשפעה הפיזית של הוספת הסוויטות התת-ימיות היא סטנדרטית. ההשפעה אינה גדולה יותר מאשר סירה שחולפת במקום".

עוד הוא הוסיף כי "חוץ מזה, כל השפעה קטנה גוברת על הערך שהיא מביאה עמה. יש הבדל בין לעשות שנורקלינג או לדוג במשך היום, לעומת לבלות את הלילה מתחת למים, מוקף בעולם החי הימי. זו חוויה שונה בהחלט, וזה מאפשר לאנשים ליצור קשר עם הסביבה שהם לא היו נחשפים אליה בדרך אחרת. זה מה שעושה את כל ההבדל".

הכסף מופנה לטובת הסביבה

בנוסף, מלון Reefsuites גורם ליותר מבקרים להגיע לאזור ולהוציא כסף, שחלקו מופנה לצורך ההגנה על השונית. וכאן, ככל הנראה, יש מידה מסוימת של צדק. המדען הראשי של הפארק הימי של שונית המחסום הגדולה, ד"ר דיוויד ווצ'נפלד, אמר בעבר כי התיירים חיוניים למימון של ניהול השונית. "שונית המחסום הגדולה מקבלת כשני מיליון מבקרים בשנה. הביקור מתרכז בעיקר בשני חלקים של הפארק", הוסיף ווצ'נפלד. לדבריו, בשל העובדה ששטחה של השונית עצום, הרי שצפיפות הביקור בפועל נמוכה למדי, כך שההשפעה של התיירות עליה היא זניחה. "לפי ניסיוני, כל מי שאי פעם ביקר וראה את שונית המחסום הגדולה מתאהב במקום, וחוזר ממנה עם מחויבות חזקה יותר להגנה שלה בפרט ושל הסביבה בכלל". לפיו, הבעיה העיקרית של השונית אינה התיירות אלא שינויי האקלים המתחרשים בעולם כולו. כאן, הם פוגעים קשות באלמוגים.

כעת, השאלה הגדולה היא האם השהות ב-Reefsuites באמת משנה את היחס של המבקרים לנושאי איכות הסביבה, ובכך גם את המדיניות הציבורית, ובאופן זה גם גוברת על ההשפעה השלילית של בניית המלון עצמו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully