וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה יכול להיגמר במוות": צפו בקרנף זועם רודף אחרי מדריך בספארי

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 8:56

מדריך וצלם בדרום אפריקה הפכו להיות קורבן לזעם גדול מצד קרנף שחור, שרדף אחריהם - אך למזלם חייהם ניצלו בעקבות החלטה אחת חכמה שקיבלו. צפו בתקרית המפחידה

זה ידוע שקרנף היא חיה מאוד חזקה ומסוכנת ולא כדאי לעצבן אותה. מדריך וצלם בספארי שבדרום אפריקה גילה את זה זה מקרוב אחרי שמתח את הגבולות קצת יותר מדי והפך קורבן לתקרית מאוד מסוכנת ומצא את עצמו נרדף על ידי קרנף שחור.

"פשוט התרגשתי והייתי כל כך מלא באדרנלין מהמפגש", סיפר צלם הווידאו טום פרו, שהוא מדריך ב-Ranger Buck Safaris, ל-Compass Media על המפגש הקרוב מדי, שהתרחש בזמן שהוא ניסה לאתר ולתייג קרנפים לבנים.

על פי הדיווח של הניו יורק פוסט, הצוות של הצלם בן ה-26 גילו שהם נמצאים ליד קרנף שחור אפריקאי, שהוא נדיר ואגרסיבי יותר ממקבילו הלבן. למרות שלקרנף הספציפי הוסרו הקרניים המסוכנות שלו כדי למנוע מציידים להרוג אותו, הוא בכל זאת היווה איום גדול על בני האדם - במיוחד מכיוון שהקרנפים השחורים יכולים לשקול עד 1,400 ק"ג. בנוסף, כאשר קרנפים שחורים מתעוררים מהשפעת סמי הרגעה "הם כמעט תמיד בוחרים להילחם במקום לברוח", לדברי פרו.

ואכן,, לאחר שהצוות הרגיע אותו בעזרת חץ הרדמה וסיים לסמן את החיה שנמצאת בסכנת הכחדה חמורה, הקרנף התעורר וזינק לעברם, והם מיהרו לטפס על עץ סמוך כדי להימלט מזעמו.

צפו בתקרית

פרו, שגר בקייפטאון, תיאר את רגעי האימה: "ברגע שהקרנף התעורר, הוא קלט את הריח של הקולגות שלי בעצים ומיהר לרוץ מסביב בזעם מעץ לעץ בניסיון לסגור איתנו חשבון אחרי שהרסנו לו את הבוקר שלו."

בצילומים נלווים, שצולמו מהעץ, נראה הקרנף חסר הקרניים רץ לעבר צלם הווידאו, היושב על ענף דק להחריד ממש מעל ראשו. הקרנף המשתולל עוצר ליד הגזע ומרים את מבטו אל המטרה שלו, לפני שהוא מתנשף בכבדות - כאילו מתאגר את פרו לרדת מהעץ. למרבה המזל, בסופו של דבר הקרנף השתעמם ועזב את המקום.

"אחרי מה שהרגיש כמו חיים שלמים, הוא סוף סוף ויתר על המרדף ועשה את דרכו חזרה ואנחנו נשארנו ללא פגע - אבל זה יכול היה להסתיים בקלות כעוד סטטיסטיקת מקרה מוות יוצא דופן באפריקה" , הוא אמר. "שהינו על העץ עוד כמה דקות לאחר שהחיה נעלמה ליתר בטחון, לפני שלבסוף עשינו את דרכנו למטה ובחזרה לעבר הרכבים הבטוחים שלנו והמשכנו בשאר פעולת התיוג".

עוד באותו נושא

זוג שרד 10 ימים על עצים בניסיון לחמוק מדוב שניסה לטרוף אותם

לכתבה המלאה

פרו אמר שהיה לו מזל גדול בהתחשב בעובדה שהעץ שבחר לטפס עליו היה דק במיוחד. "היה לו גזע לא עבה בהרבה מהירך שלי ושני ענפים נמוכים שהיו גבוהים מספיק כדי להרחיק אותנו מהקרנף", הוא תיאר, "'כל מה שהיה צריך לקרות זה שהקרנף ישים אפילו מעט ממשקלו על הגזע הדק וזה היה מספיק כדי לשלוח את כל העץ ואותי למטה".

פרו, נותר אסיר תודה על כך שהוא בחיים: "הכל קרה כל כך מהר שזה כבר נגמר עוד לפני שהספקנו להתחיל להבין מה קרה ואיזה מזל היה לנו שהדברים הסתיימו כפי שהם הסתיימו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully