וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו ברגע בו בנו של "צייד התנינים" סטיב ארווין כמעט נטרף על ידי קרוקודיל

16.2.2022 / 23:40

15 שנה מאז איבד רוברט ארווין את אביו, חוקר הטבע הנודע סטיב ארווין, בתאונה שאירעה במהלך צילומים - הבן הולך בעקבות אביו ותועד במצלמה כשהוא כמעט נאכל בידי קרוקודיל לבקן באורך 3.7 מטרים. צפו בקטע המטריד

רוברט ארווין מספר על הקשר המיוחד של אביו לקרוקודלים/Crikey! Its the Irwins

רוברט ארווין, הוא בנו של חוקר הטבע המפורסם, סטיב ארווין,שהיה ידוע גם בכינויו "צייד התנינים" ואף הגיש תוכנית טלוויזיה בשם זה ונהרג לפני 15 שנים במהלך צילומים. כעת בנו, שהולך בדרכו, תועד במצלמות כשהוא כמעט נאכל בידי קרוקודיל באורך 3.7 מטרים שהתעלם מהאוכל שהציע לו רוברט וזינק ישר עליו.

בפרק סיום העונה של תוכנית הטלוויזיה האמריקאית "Crikey! It's the Irwins" (קריקי! אלה הארווינס'), רוברט בן ה-18 נכנס אל מתחמם של הקרוקודילים קספר ווונדי כדי לבדוק האם מספיק נוח להם במתחם החדש של גן החיות המפורסם בקווינסלנד, אוסטרליה. בקטע קצר מתוך הפרק נראה רוברט מציע לקספר מנת בשר לארחות הצהריים כדי לוודא שהוא חש בטוב. אולם, מהר מאוד החיה שאורכה 3.7 מטרים ומשקלה 350 ק"ג, זינקה לעברו, התעלמה מהמזון שהוצע לה והעדיפה ליהנות מהמנה העיקרית: רוברט.

בקליפ עוצר הנשימה נראה רוברט ארווין בורח על נפשו, בעוד הקרוקודיל הענק רודף אחריו. רוברט נשמע קורא לעמיתיו, שומרי גן החיות, לסוג לאחור. מבט ממעוף הציפור של הרגע הדרמטי מראה אותו בורח בקושי מלסתותיו של הקרוקודיל המאיים.

צפו ברגעי האימה:

רוברט, שיצא מהתקרית ללא פגע, פרסם את הקטע ברשתות החברתיות בשבוע שעבר. "קספר הוא פשוט דינמיט", הוא שיחזר את התקרית למגישי התוכנית Today, קארל סטפנוביץ' ואליסון לנגדון, "אני רציתי להאכיל אותו כדי לעשות סוג של בדיקה, לראות איך הוא מגיב. גרמתי לו לצאת מהמים, אבל פתאום הוא מזנק עליי. זרקתי את האוכל, הוא התעלם מהאוכל, הסתכל ישר על הפרצוף שלי והתחיל לרוץ".

הוא אמר שלא הייתה לו שום אפשרות אחרת מלבד לברוח משם. הוא משחזר את הרגע: "הקרוקודיל המשיך במרדף הזה ואני פשוט חשבתי לעצמי - לא. תיסוג. אל תישאר שם. במקרים כאלה אסור שיהיה לך שום אגו. אתה צריך לדעת מתי לסוג לאחור. זה היה קרוב מדי".

רוברט תיאר את הקרוקודיל כאחת מהחיות המסוכנות ביותר בגן החיות של אוסטרליה - וסיפר שאמו טרי ואביו סטיב הם אלה שהביאו אותו לגן החיות. כשהמגישה אליסון שאלה את טרי איך היא מרגישה כשהיא רואה את בנה מסכן את חייו כדי לאמן את הקרוקודילים, היא השיבה: "פשוט גאה להפליא. הלוואי שסטיב היה כאן כדי לראות איזו עבודה נהדרת הבן שלו עושה".

תראו כמה הוא דומה לאבא שלו:

והביקורות לא איחרו להגיע

קספר הוא למעשה תנין ים לבקן, מה שאומר שהוא סובל מהפחתה דרמטית בפיגמנט העור הכהה ונראה בצבע בהיר יותר משאר הקרוקודילים. בגן החיות הוא הוצמד לנקבת קרוקודיל שסובלת מאותו מצב גנטי, בשם וונדי.

על אף שרוברט התגבר על הפחד וחזר לעבודה, הוא וגן החיות של אוסטרליה סופגים כעת ביקורת על השימוש בבעלי חיים למטרות בידור. "גני חיות לא צריכים להתקיים עוד. אסור להחזיק חיות בר בשבי לשם שעשוע של בני אדם", כתב אחד ברשתות החברתיות, בעוד אחר הוסיף: "עזבו את החיות בשקט". "מתי הם ילמדו. זה עצוב. להופעה? זה היה שווה את זה?" כתב צופה מתוסכל נוסף ואחר הוסיף: "התעללות בבעלי חיים לשם בידור. זה נורא. תפסיקו לייסר חיות בר".

רוברט התייחס לחלק מהביקורת ביום שלישי לאחר שקארל שאל על התקרית הידועה לשמצה משנת 2004, בו סטיב תועד נושא אותו לתוך מתחם קרוקודילים כתינוק. "זה היה משהו שפשוט... הכל תמיד מתפוצץ והופך לדבר ענק", הסביר רוברט והוסיף: "זה פרץ אדרנלין, זה דבר מרגש לעשות - אבל בשבילי, באופן אישי, אני מרגיש הכי קרוב לאבא שלי כשאני שם בעבודה עם החיות שהוא אהב".

עוד בוואלה!

המחווה האכזרית שעשתה בתו של "צייד התנינים" לזכרו

לכתבה המלאה

צפו בריאיון המלא לתכנית TODAY:

גן החיות של אוסטרליה מתגאה בכך שהוא ממלא תפקיד חיוני במאבק המתמשך לשימור חיות הבר, באמצעות תוכניות זואולוגיות כמו תוכנית הרבייה של מינים בסכנת הכחדה. רוברט הוסיף: "כל כך הרבה מהקרוקודיליים שלנו הם המקוריים, אלה שעבדנו איתם מהיום הראשון. זה כבוד עבורי להמשיך את המורשת הזו. כן, הם מסוכנים, אבל הם יצורים מדהימים, שראויים לכבוד שלנו. אני מקווה שאבא שלי גאה בי. במקצוע הזה אתה תמיד מוצא את עצמך ברגעים מסוכנים, אבל אני גאה בעצמי שמעולם לא הגעתי למצב של חיים ומוות".

בשנת 2006, אביו של רוברט, סטיב ארווין, מת בעת צילומי סרט תיעודי בשונית המחסום הגדולה באוסטרליה, שם נוקב בחזה בידי טחן קצר זנב. הוא היה בן 44 במותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully