וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טעימה" ממרוקו: איפה מוצאים אוכל מקומי מושלם ברחבי מרוקו?

וואלה! תיירות בשיתוף פגסוס

2.2.2022 / 7:19

אם חשבתם שאתם מכירים ואוהבים את המטבח המרוקאי שלנו, חכו שתגיעו למקור. לכל עיר ואזור ברחבי המדינה הצפון אפריקאית יש סטייל מיוחד וחגיגת הטעמים משלהם. מוכנים לטיול שיעשה לכם שמח בלב ובבטן?

כיכר השוק ג'אמע אל-פנא - מרקש, מרוקו. ShutterStock
ה-מקום למצוא את אחת המנות המסורתיות הכי אהובות. השוק במרקש/ShutterStock

המטבח המרוקאי מוכר לנו הישראלים היטב. בזכות תרבות עשירה שהגיעה מהמדינה הצפון אפריקאית והתחברה היטב אל הקולינריה המקומית, אנחנו יכולים ליהנות היום מהמיטב שיש למטבח המסקרן הזה להציע ועדיין - אין כמו להגיע אל המקור.

טיול לאורכה ולרוחבה של מרוקו - שנפתחת מחדש לישראלים ב-7.2 אחרי כחודשיים - איננו שלם בלי לטעום בדרך כמה דברים מיוחדים, שפשוט אסור לוותר עליהם. בכל אחת מהערים הגדולות, כמו גם בכפרים קטנים ונסתרים, תוכלו למצוא מגוון מאכלים מקומיים, שכל ביס מהם הופך לחגיגה של ממש.

לכל אזור גם יש את שיטות ההכנה, הבישול והטיגון שלו וכמובן שמאחורי כל מנה שכזו מסתתר עולם ומלואו, עליו אפשר ללמוד בצורה הטובה ביותר ממדריך, שמוביל אתכם בטיול מאורגן מיוחד ברחבי מרוקו, מנוף עוצר נשימה, לטעימה של מאכל מפתיע וחוזר חלילה.

כך למשל, מי שנוחת בקזבלנקה היפהפייה אולי לא ימצא את "הקפה של ריק" מהסרט המיתולוגי עם האמפרי בוגארט, אבל בהחלט כדאי לו לעצור בשוק באב מרקש וליהנות מספינג', שיש הטוענים שהוא הטוב ביותר במדינה או מבג'ריר, סוג של פנקייק מקומי.

ילד בשוק מרוקו אוכל מרוקאי מרקש. ShutterStock
הידעתם? העיר פאס מתיימרת להיחשב כבירת הקולינריה של מרוקו/ShutterStock

טיול מאורגן למרוקו עם פגסוס

אם חשקה נפשכם באוכל אמיתי, בקזבלנקה תגלו כמה מהמסעדות שמגישות את הקוסקוס הכי טעים שניסיתם עד היום (כן, יש בהן קוסקוס אפילו אם לא יום שלישי). צמוד לכיכר מוחמד החמישי תמצאו את מסעדת אל-מוניה המבטיחה וכמה רחובות צפונה משם נמצאת מסעדה נוספת שנודעה בזכות הקוסקוס שלה - L'Etoile Centrale. מקורו של הקוסקוס בצפון אפריקה והוא דוגמה מצוינת למאכל שממש משתנה ממקום למקום, עם תוספות שמתאימות לאופי ולסגנון של האזור בו הוא מוגש. בכל מקרה, הצלחת שלכם כנראה תישאר ריקה בסיום הארוחה, והבטן מלאה.

אלא שעם כל הכבוד לקזבלנקה, הרי שהעיר פאס מתיימרת להיחשב כבירת הקולינריה של מרוקו והיא רוויה במטעמים. בתוך פאס אל באלי, ה"מדינה" הראשונה במרוקו ואחת הגדולות בעולם, הרגליים יקחו אתכם בעקבות הניחוחות העולים. זה המקום לנסות בו עוגיית חלווה אמיתית באחד מדוכני השוק ובעיקר, להיעזר במדריך שמכיר את האזור, כי מדובר במבוך של ממש (קרוב ל-10,000 רחובות וסמטאות) וכדי להגיע למאכלים השווים באמת - צריך לדעת לאן ללכת.

אחת המסעדות המוכרות והאהובות בפאס היא "The Ruined Garden", שם אפשר לנסות מכל טוב, כולל מעקודה (פשטידת תפוחי אדמה, חריפה מעט בדרך כלל), רוטב צ'רמולה שמשתלב נהדר עם הדגים המקומיים הטריים ועוד המון "טאפאסים" בסטייל מרוקאי.

ילד בשוק מרוקו אוכל מרוקאי מרקש. ShutterStock
כמובן שאסור לעזוב את מרוקו לפני שאכלתם משהו מתוך טאג'ין/ShutterStock

כמובן שאסור לעזוב את מרוקו לפני שאכלתם משהו מתוך טאג'ין. בכלי החרס המסורתי בצורת קונוס מבשלים בערים שונות במרוקו שלל מאכלים שונים בבישול איטי ומשובח ואם אתם במרקש והבטן מקרקרת, זה ה-מקום למצוא את המנה המסורתית האהובה. במסעדה בשם L'ibzar, לא הרחק מלב העיר, מפקחים מקרוב על כל טאג'ין שמוכן ומגישים לכם מנות עם כבש ושקדים, כבש וצימוקים, עוף וקינמון ועוד ועוד. זו גם יכולה להיות הזדמנות טובה לחפש שיעור בישול מקומי ולהקדיש כמה שעות של כיף להכרה מקרוב של עבודה עדינה עם הטאג'ין.

מנה אהובה במיוחד על הישראלים שצמחה במרוקו ואלג'יריה היא מרק חרירה, מנת פתיחה מסורתית שנפוצה בחודש הרמאדן ויהודים רבים נהנים ממנה בצאת יום הכיפורים בזכות הזריזות והקלות שבהכנתה בין היתר. חרירה איכותית כזו אפשר לטעום בטנג'יר, העיר השוכנת בקצה מרוקו, מול חופי ספרד. מסעדות כמו Rif Kebdani ואחרות מציעות נוף מקסים לצד תפריט מגוון ועשיר ומחירים טובים במיוחד.

לסיום, לא משנה איפה אתם נמצאים במרוקו - עשו לעצמכם טובה ותטעמו תה מנטה. תנאי הסביבה ומזג האוויר, כמו גם שיטת ההכנה, משנים, אפילו בקצת, את הטעם של התה ממקום למקום וזו דרך נהדרת לסיים כל ארוחה ולהבדיל בין הערים והאזורים השונים של המדינה המרתקת והמיוחדת הזו. שיהיה טיול שמח וטעים!

בחסות פגסוס טיולים מאורגנים

וואלה! תיירות בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully