וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל הלייקים: יוטיובר זייף נחיתת אונס וריסק את המטוס

עודכן לאחרונה: 24.1.2022 / 8:12

אין גבול לרצון לתשומת לב: גולש הסנובורד האולימפי טרבור ג'ייקוב, העלה סרטון שבו נראה מנוע המטוס שובק חיים והוא עצמו צונח לקרקע עם מצנח, משוטט במשך שעות בשממה הנידחת, עד שבלילה חולץ בידי חקלאים מקומיים. אבל אז החלו להתעורר כמה סימני שאלה גדולים

צניחה חופשית בחוף הבונים/צילום: יוסי ציפקיס

היוטיובר וגולש הסנובורד האולימפי טרבור ג'ייקוב, נמצא בימים אלו במוקד שערורייה, לאחר שהואשם בריסוק המטוס הקל שלו, במטרה לזכות בצפיות בערוץ היוטיוב שלו. ג'ייקוב, שייצג את ארצות הברית באולימפיאדת החורף של 2014, המריא ב-24 בנובמבר משדה תעופה מקומי שבאזור סנטה ברברה בקליפורניה. הוא תכנן לפזר מן האוויר את אפרו של חברו, ג'וני סטריינג', שנהרג בשנה שעברה במהלך גלישה ספורטיבית בשוויץ.

אתר News.com האוסטרלי מדווח כי ג'ייקוב עלה למטוס החד-מנועי, שיוצר בשנת 1940, בעודו רתום למצנח, ועשה את דרכו לכיוון ממות' לייקס (Mammoth Lakes) בקליפורניה. הכל נראה כשורה במהלך הטיסה, בעוד ג'ייקובס נראה מרים את אגודלו לעבר מצלמת הגו-פרו המותקנת על לוח המחוונים של המטוס.

היוטיובר טרבור ג'ייקוב מרסק מטוס. יוטיוב, צילום מסך
ג'ייקוב מצלם את עצמו צונח לאחר שנטש את המטוס/צילום מסך, יוטיוב

מגיע למקור מים בתזמון מושלם

אבל אז, הדברים התחילו להשתבש. את הסרטון שהעלה לערוץ היוטיוב שלו כחודש לאחר מכן וצבר עד כה 1.3 מיליון צפיות, הוא ערך משתי מצלמות: האחת שבתוך תא הטיסי והשנייה - שהותקנה על אחת הכנפיים. בסרטון נראה מדחף המטוס בעודו מתחיל לקרטע, וג'ייקוב פותח את דלת המטוס כדי להביט החוצה. לאחר מספר שניות שבהן הוא נראה מודאג, הוא פותח את דלת המטוס כולה, וקופץ מטה, בעודו רתום למצנח שעל גבו.

הסרטון ממשיך, בעוד ג'ייקוב מצלם את עצמו צונח, ומגיע הישר אל מקבץ שיחים, בלב השממה הנידחת. לאחר מכן, נראה בסרטון המטוס, בעוד מצלמת הגו-פרו ממשיכה לצלמו, עד שבסופו של דבר הוא מתרסק על צלע הר. ההתרסקות אירעה בשטח היער הלאומי של לוס פדרס (Los Padres National Forest), המצוי במרחב מבודד.

ג'ייקוב עושה את דרכו אל המטוס, מגיע אליו ומלקט ממנו מספר פריטים. בהמשך הוא ממשיך בדרכו במשך שעות. בתזמון מושלם עם השקיעה, הוא מוצא נחל זורם, שותה ממימיו ועוצר ללילה. שעות מאוחר יותר, הוא שומע מכונית, ורץ אליה. בסופו של דבר, הוא מקבל סיוע מחקלאים שפגש בשטח. בסרטון, נשמע ג'ייקוב מספר לחקלאים כי נאלץ לנטוש את המטוס בשל תקלה (לכאורה) במנוע. "המנוע התקלקל ולא היה לי מקום לנחות בו. אני תמיד טס על מצנח", אמר להם. "חשבתי לעצמי, אני יכול לקפוץ עכשיו או לנסות ולנחות. ואז אמרתי 'פאק', והייתי בחוץ. כשפתחתי את המצנח, המטוס חזר וכמעט פגע בי".

בנוסף לסרטון, ג'ייקוב גם העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה של המטוס ההרוס, וכתב: "לאחרונה טסתי מעל ההרים במטוס קטן, כאשר אירע כשל מנוע. זו היתה החוויה העזה ביותר בחיי. לא חשבתי שאצא מזה בחיים. אחרי שחבר שלי נהרג באותו נתיב טיסה, הבטחתי לעצמי שתמיד אטוס עם מצנח. זה היה שימושי". מאוחר יותר, ערך ג'ייקוב את כיתוב התמונה, וכתב בפשטות: "המטוס שלי התרסק. יש סרטון בערוץ היוטיוב שלי".

היוטיובר טרבור ג'ייקוב מרסק מטוס. יוטיוב, צילום מסך
ג'ייקוב פותח את דלת המטוס וקופץ מטה, בעודו רתום למצנח שעל גבו/צילום מסך, יוטיוב

מטוס ישן שזקוק לתיקונים רבים

עם זאת, במהרה החל הסרטון לעורר תהיות בקרב אנשי תעופה. מספר טייסים הגיבו לסרטון והפריכו את הסבריו של ג'ייקוב. כך למשל, הסרטון אינו מראה את הניסיונות לבצע את הפרוטוקולים שאמורים להיות מבוצעים במקרה של כשל מנוע, וגם לא את ניסיונותיו של ג'ייקוב למצוא מקום ראוי לנחיתת אונס. בנוסף, מקורות בשדה התעופה שממנו המריא ג'ייקוב, סיפרו מאוחר יותר לאמצעי התקשורת שג'ייקוב רכש את המטוס "שזקוק לעבודות תחזוקה מקיפות".

הספקנים אף תהו מדוע ג'ייקוב טס בעוד המצנח רתום לגבו. מצבו של ג'ייקוב אף החמיר, כאשר לאחרונה החליט ה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית (FAA) לפתוח בחקירת המקרה. בשלב זה, לא נמסרה תגובה מרשות התעופה האמריקאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully