וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקות הקיפו לוויתן גדול-סנפיר ובמקום לטרוף אותו - שחררו אותו מסבך חבלים

24.1.2022 / 23:39

עדי ראייה תיעדו מול חופי אוסטרליה מפגש מרגש בין להקת אורקות ללוויתן גדול-סנפיר, שמשמש להן בדרך כלל למאכל, אלא שבמקום לתקוף אותו - הן הצילו את חייו

מפגש בין להקת אורקות ללווייתן גדול-סנפיר/Whale Watchers Western Australia

בסרטון מחמם לב שמסתובב ברשתות החברתיות בימים האחרונים, ניתן לראות להקת אורקות מנסה לשחרר לווייתן גדול-סנפיר לאחר שהוא הסתבך בחבלים. מדובר במפגש יוצא דופן, שכן ידוע שאורקה (שנקראת בצדק גם הלווייתן הקטלן) בדרך כלל ניזונה מלווייתנים אלו - אך הפעם הלהקה לא ניצלה את חולשתו כדי לתקוף אותו, אלא סייעה לו להיחלץ והניחה לו לנפשו.

עדי ראייה מהספינה הסמוכה נותרו המומים מתגובת האורקות בתקרית הנדירה שאירעה ב-10 בינואר השנה מול החוף הדרומי של מערב אוסטרליה, ליד מפרץ ברמר. אלו סיפרו ל-Mandurah Mail כי הם "פחדו מהגרוע מכל", כשהבחינו בלהקת האורקות שוחים לעבר הלווייתן הלכוד. כשהלווייתן נראה סבוך בחבלים, היה נראה שהוא הפך לארוחה קלה עבור הטורפים הידועים לשמצה, שלעתים קרובות גם תוקפים והורגים כרישים לבנים גדולים. עדי הראייה נותרו המומים כשהבינו שמדובר למעשה בניסיון הצלה.

צפו בתיעוד המרגש:

ג'מה שארפ מקבוצת "שומרי הלווייתנים של מערב אוסטרליה" סיפרה: "לווייתן גדול סנפיר בדרך כלל יהיה חלק מהתזונה שלהן, אז כשראינו את הלווייתן הפצוע ואת האורקות המתקרבות, היינו מאוד מודאגים". אחרי שהוא שוחרר לחופשי מהחבלים - שלישיית האורקות איבדו בו עניין והמשיכו לדרכן.

בהצהרה של "שומרי הלווייתנים של מערב אוסטרליה" נכתב: "יכולנו לראות שהלוייתן גדול הסנפיר הזה הסתבך וליבנו שקע. זה מצב נורא להיות בו כשאתה מנסה להגן על עצמך מפני הטורפים הגדולים של האוקיינוס. האורקות הסתערו לעבר הלווייתן בזמן שהוא ניסה להגן על עצמו בסנפיריו. לפתע קרה משהו מדהים, כשגוש החבל הירקרק שהסתבך בו הלווייתן צף לו מאחוריו". בהצהרה הוסיפו כי זה גם יוצא דופן שלווייתן גדול סנפיר יסתובב לו במערב אוסטרליה בתקופה זו של השנה, מאחר שהמין הזה מבלה בתקופה זו באנטארקטיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully