וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מסמכים חשוב להכין לפני שטסים לחו"ל?

בשיתוף הפניקס smart

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 10:05

נסיעה לחו"ל בתקופת הקורונה הפכה למורכבת יותר מאשר בעבר. היערכות מתאימה עם המסמכים הרלוונטיים תאפשר לכם לצלוח את היציאה מהארץ ללא תקלות מיותרות

נוסעת עם מסיכה במטוס. ShutterStock
הקורונה הוסיפה רובד נוסף של פעולות שצריך לבצע לקראת הנסיעה/ShutterStock

בימים כתיקונם, נסיעה לחו"ל מצריכה תכנון והיערכות כדי למנוע הפתעות מיותרות: מבדיקת תוקף הדרכון ועד אריזת כל הציוד הנכון לנסיעה, מסגירת מקומות לינה ועד סגירת מסלול הטיול. מגפת הקורונה שנכנסה לחיינו לפני שנים בודדות הוסיפה רובד נוסף של פעולות שצריך לבצע לקראת הנסיעה, כדי שהיציאה מהארץ והכניסה למדינת היעד יעברו בצורה חלקה. ריכזנו עבורכם את הפעולות המרכזיות והמסמכים החשובים שצריך להכין לקראת הנסיעה.

הפקת תעודת קורונה

תעודת קורונה היא תעודה המשמשת כאסמכתא לכך שהתחסנתם או החלמתם מקורונה. תעודה זו משמשת לצורך יציאה מישראל, ומוכרת במדינות האיחוד האירופי כמו גם מדינות עמן ישראל הגיעה להכרה הדדית בתעודות.

לתעודת קורונה זכאי מי שהתחסן בחיסון שני לפחות (גם אם עברה יותר מחצי שנה ממועד החיסון) או מי שקיבל אישור החלמה. גם מי שלא התחסן כלל זכאי לתעודת קורונה, אם נמצא חיובי בבדיקה סרולוגית. את תעודת הקורונה ניתן להפיק באתר הרמזור של משרד הבריאות. ואם יש לכם תו ירוק, האם זה מספיק? התו ירוק אינו משמש לצורך יציאה מהארץ.

חשוב לדעת: תעודות הקורונה שהונפקו לפני ה-3.10.2021 אינן בתוקף, ויש להפיק תעודות קורונה חדשות. בתעודת הקורונה החדשות מופיע הכיתוב: "Issued by the state of Israel", וקוד ה- QR המוטבע בהן ניתן לסריקה גם ע"י מדינות האיחוד האירופי.

ביטוח נסיעות לחו"ל. ShutterStock
לקחת את ההכנות לנסיעה צעד אחד קדימה/ShutterStock

בדיקת קורונה שלילית

נוסעים היוצאים מישראל צריכים לבצע בדיקת PCR 72 שעות לפני היציאה מהמדינה. מי צריך לבצע את הבדיקה?

• אנשים ששהו בישראל 72 שעות לפחות ואין ברשותם תו ירוק בתוקף (בעלי תו ירוק בתוקף פטורים מביצוע בדיקת PCR. פטור זה ניתן ע"י משרד הבריאות, אך אינו פוטר מביצוע בדיקה בהתאם לדרישות במדינת היעד).
• אנשים הנוסעים למדינה שמחייבת הצגת בדיקת PCR שלילית לפני הטיסה. יש מדינות הדורשות הצגת תוצאה שלילית גם ממחזיקי תעודת קורונה.

על תוצאות הבדיקה להיות כתובות באנגלית, ולציין את מספר הדרכון של הנוסע.

מילוי טופס יציאה מישראל

אזרחים ותושבים ישראלים מעל לגיל 16 מחויבים לחתום על הצהרת נוסע, במסגרתה הם מתחייבים שלא יבקרו במדינה אדומה (אלא אם קיבלו אישור מיוחד מוועדת חריגים). רשימת המדינות האדומות מתעדכנת באופן שוטף בהתאם לתחלואת הקורונה העולמית, ולכן חשוב לעקוב ולפעול בהתאם בסמוך למועד הנסיעה. את הטופס יש למלא עד 24 שעות לפני הטיסה.

אישור קיום ביטוח נסיעות לחו"ל

כפי שכבר הבנו, מדיניות הקורונה משתנה בהתאם לרמת התחלואה והמדיניות שנקבעה בכל יעד. חלק מהמדינות דורשות אישור ביטוח באנגלית, המהווה אסמכתא לכך שיש ברשותכם ביטוח המכסה הוצאות רפואיות במקרה של הידבקות בקורונה. אך אישור קיום הביטוח הוא רק "תירוץ" לעשיית ביטוח נסיעות לחו"ל, בעזרתו אתם או היקרים לכם תוכלו לקבל סיוע רפואי הרחק מהבית. מטרתו של ביטוח נסיעות לחו"ל היא לכסות את ההוצאות הרפואיות בחו"ל, בין אם הן קשורות לקורונה ובין אם לבעיות רפואיות אחרות שצצו במהלך הנסיעה.

את אישור קיום הביטוח, כמו פעולות אחרות שנוגעות להפעלת הביטוח, יכולים מבוטחי ביטוח הנסיעות של הפניקס לבצע ישירות מתוך אפליקציית smart travel. בעזרת האפליקציה, ניתן בין היתר להזמין תור לרופא בלחיצת כפתור, לראות רופא במרפאה, לקבוע פגישת וידאו עם הרופא ובחלק מהמקרים להזמין רופא עד אליכם. השירות באפליקציה ניתן ע"י חברת Air Doctor.

ביטוח נסיעות לחו"ל. ShutterStock
חשוב לדעת: לא כל הרחבות הקורונה זהות/ShutterStock

לקחת את ההכנות לנסיעה צעד אחד קדימה

כפי שכבר הבנו, הרובד הבסיסי בביטוח נסיעות לחו"ל מכסה הוצאות רפואיות גם במקרה של הידבקות בקורונה. אך מה לגבי ההוצאות המתווספות בעקבות הידבקות או כניסה לבידוד - הוצאות שלא קשורות לטיפול הרפואי? מה עושים למשל אנשים שטרם הנסיעה נאלצו לבטל אותה בעקבות הידבקות בקורונה? עליהם להתקשר לבתי המלון והספקים השונים ולקוות שיקבלו את כספם בחזרה. הבעיה: מדיניות הביטול משתנה מחברה לחברה, ולא מחייבת את החברות להעניק החזר כספי במקרה של הידבקות בקורונה. כתוצאה מכך, ההחזר עלול להיות חלקי ובחלק מהמקרים אף אפסי. ומה עושים אנשים שנאלצו להאריך את השהות שלהם בחו"ל בעקבות הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד? ככל שהשהות התארכה מעבר לתכנון, עליהם להוציא מהכיס סכומים הולכים וגדלים לצורך מימון עלויות השהייה הנוספת.

רכישת הרחבת קורונה במסגרת ביטוח נסיעות לחו"ל נועדה לסייע בכיסוי הוצאות מסוג זה, לפני הנסיעה או במהלכה.

חשוב לדעת: לא כל הרחבות הקורונה זהות

הרחבת הקורונה משתנה מחברה לחברה וחשוב לוודא שהכיסוי מספק את המענה המקיף ביותר לצרכים שלכם. נכנסתם לבידוד במהלך הנסיעה? כיסוי מגן קורונה בביטוח נסיעות לחו"ל הפניקס smart travel מעניק החזר בגובה של עד $100 ללילה לכיסוי הוצאות ללא מגבלת לילות - עבור השהייה הנוספת, מעבר לתקופת הביטוח המקורית. זאת ביחס להרחבות קורונה בחברות ביטוח אחרות הכוללות תקרת כיסוי. המשמעות: אם מדובר בבידוד ממושך שחורג מהתקרה, הרחבות קורונה הכוללות תקרת כיסוי כנראה לא יספיקו. בנוסף, במקרה של אשפוז, הרחבת מגן קורונה של הפניקס smart travel כוללת החזר של עד $1,500 לכיסוי הפסד הוצאות ששולמו עבור הלינה.

ומה קורה כאשר אחד מבני המשפחה, בקרב המבוגרים או הילדים נכנס לבידוד? האם הכיסוי שמעניקה הרחבת הקורונה יחול על כולם? בהרחבת "מגן קורונה" של הפניקס smart travel התשובה חיובית: אם כל בני המשפחה צורפו להרחבת "מגן קורונה" ואחד מהם זכאי להחזר הוצאות, שאר בני המשפחה יהיו זכאים אף הם.

והמסקנה? בעת בחירת הרחבת קורונה, בדקו מה כוללות ההרחבות שמציעות החברות השונות, וקבלו את ההחלטה הטובה ביותר בהתאם לצרכים שלכם.

במיוחד בתקופת הקורונה, סוף נסיעה בהכנה תחילה. הכנת המסכים הרלוונטיים ובחירת ביטוח נסיעות לחו"ל המתאים לצרכים שלכם, יאפשרו לכם לטוס בראש שקט.

מערכת וואלה תיירות, בשיתוף הפניקס smart

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully