וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר שיכור חיפש את המלון שלו ופרץ לארמון הפרלמנט של רומניה

אזרח אירי ששתה קצת יותר מדי בעיר העתיקה בבוקרשט, חשב ש"בית העם" הוא בית מלון, טיפס מעל החומה, שבר חלון וחדר לאחד המבנים הרחבים בעולם

תייר שיכור פרץ בשבוע האחרון לארמון הפרלמנט של רומניה, כולל טיפוס חומה בגובה של שני מטרים, מכיוון שחשב ש"בית העם" הרומני הוא בית מלון.

לפי המשטרה הרומנית, אותו אדם שזוהה כאזרח אירי, שוטט לו מחוץ לבניין המרשים בסביבות השעה 4 לפנות בוקר, לאחר ליל הוללות בעיר העתיקה של בוקרשט. הוא לא נעצר ואז נכנס לחצר המבנה.

אחרי שדילג מעל החומה, אותו תייר שיכור שבר חלון ונכנס לתוך הארמון, שנבנה ב-1984 בהוראת השליט ניקולאי צ'אוצ'סקו ומשמש גם כמשכן הפרלמנט הרומני. האזעקה פעלה ועוררה את משמר הארמון שניסה לאתר את הפורץ והצליח לעצור אותו. זה קרה רק לאחר שהתייר שוטט לו בניין וניסה לפתוח דלתות נעולות, כשהוא משוכנע שמדובר בבית המלון שלו ולא בבניין ממלכתי.

ארמון הפרלמנט, רומניה. Laszlo Szirtesi, GettyImages
ארמון הפרלמנט בבוקרשט/GettyImages, Laszlo Szirtesi

במהלך התחקור שלו אמר העצור האירי שהוא השתכר בבוקרשט ולא זוכר איך וכיצד הגיע לתוככי ארמון הפרלמנט.

הבאתו לתחנת המשטרה תועדה בטלוויזיה הרומנית והוא הואשם בפגיעה במבנה ציבורי והסגת גבול, אבל אחרי שימוע קצר הוחלט כי התייר אינו מהווה סכנה לציבור והוא שוחרר תוך 24 שעות והורשה לחזור לארצו.

מעשה הפריצה הזה ייכלל בסקירה של סידורי האבטחה בארמון, שהוזמנה לאחר שמפגינים נגד הגבלות הקורונה פרצו לפני כן לבניין.

הארמון כולל יותר מ-1,000 חדרים ועל בנייתו עמלו מעל 700 אדריכלים במשך 13 שנים, עד 1997. 70 אחוז מהבניין מיותם כיום, אבל חשבונות החימום, החשמל והתאורה שלו עולים יותר מ-8 מיליון דולר וזהו הבניין האדמיניסטרטיבי היקר בעולם כיום. פרט לכך, הארמון הנשיאותי נחשב לאתר תיירותי חשוב ברומניה ובכלל בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully