וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במחלקת תיירים: החברה הזו תדחוס כ-500 נוסעים למטוס החדש

עודכן לאחרונה: 19.12.2021 / 9:32

חברת הלואוקוסט הצרפתית פרנץ' בי רכשה מטוס חדש של חברת איירבאס A350-1000, ובו מספר שיא של 480 מושבים לנוסעים שיצטופפו בו, דווקא בעידו הקורונה המסוכן. לאיזה יעד יטוס המטוס?

מטוס איירבוס A350-1000 של בריטיש איירווייס/יח"צ בריטיש איירווייס

חברת הלואוקוסט הצרפתית פרנץ' בי (French Bee), שטסה לטווחים ארוכים, קיבלה זה עתה משלוח של מטוס איירבוס A350-1000 חדש לגמרי ובו מספר שיא של מושבים - 480 - שלנוסעים שיצטופפו בו, דווקא בעידו הקורונה המסוכן.

התצורה היא המקסימום המותר בחוק ואושרה רק לאחר שאיירבאס ביצעה שיפורים ביציאות החירום כדי לטפל בכל כך הרבה נוסעים.

איירבאס תכננה את ה-A350-1000 שלה עם קיבולת מקסימלית של 440 נוסעים, אך ביקשה מהרגולטורים לקבל אישור לגרסה סופר-צפופה של המטוס כדי שחברות לואוקוסט כמו פרנץ' בי וחברת התעופה האחות שלה אייר קאריבס (Air Caraïbes) יעדפו לרכוש ממנה את המטוסים שלהן .

מטוס ה-A350-1000 כבר חסכוני ביותר בדלק, אבל עם כל כך הרבה מושבים דחוסים בתצורה הזו, הוא מציע יעילות "חסרת מתחרים", לפי איירבוס. לשם השוואה, בתצורה של שלוש מחלקות, בריטיש איירווייס מפעילה מטוסי A350-1000 עם קיבולת של 331 נוסעים בלבד, בעוד קת'אי פסיפיק מפעילה את מטוסי A350-100 עם 334 מושבים.

מטוס איירבאס של חברת הלואוקוסט הצרפתית פרנץ' בי. ShutterStock
תדחוס כמה שיותר נוסעי לואוקסט. פרנץ' בי/ShutterStock

היעד: האוקיינוס ההודי

פרנץ' בי הצליחה לדחוס כל כך הרבה מושבים לאותו חלל במטוס, על ידי בחירה בתצורה בצפיפות גבוהה עם מושבי מחלקת תיירות שמסודרים בפריסה 3-4-3. רוב חברות התעופה האחרות מסדרות מושבים במחלקה זו עם מושב אחד פחות בכל שורה, כך שהחברה הצרפתית נאלצה "לגלח" בסביבות סנטימטר מרוחב של רוב המושבים כדי להתאים את כולם. בקדמת המטוס תציע פרנץ' בי תא פרימיום אקונומי עם 40 מושבים.

המטוס יפעל בקו הפופולרי בין פריז לאי ראוניון באוקיינוס ​​ההודי (700 ק"מ ממדגסקר), וההיגיון הכלכלי ברכישתו הוא שבעבר ההגעה לריוניון הייתה יקרה להפליא ולכן מטיילים מוכנים להקריב נוחות עבור ההזדמנות להגיע לאוקיינוס ​​ההודי, תמורת חלק קטן מהמחיר שחברות התעופה נהגו לדרוש. לפי הערכת החברה, לא יהיו לה בעיות למלא את המטוס בקו הזה כמעט בכל טיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully