וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוי של הממשלה למורי הדרך - 30 אלף שקל להחלפת מקצוע

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 20:01

הממשלה החליטה הערב על פיצוי לתעשיית התיירות - מורי דרך, סוכני נסיעות ובתי מלון, שיכלול בתוכו מענק של עשרות אלפי שקלים כדי שיחליפו מקצוע בהכשרה ממומנת

בווידאו: שר האוצר ליברמן מתנצל על האופן שבו התנסח על ענף התיירות/צילום: ערוץ הכנסת

ההצהרה של שר האוצר ליברמן על כך שמורי הדרך בישראל צריכים לשקול להחליף מקצוע, מקבלת תוקף בעקבות החלטה של ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר האוצר, אביגדור ליברמן, שר התיירות, יואל רזבוזוב, ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, שסיכמו היום (רביעי) על חבילת סיוע לענף התיירות, כחלק מההתמודדות עם זן ה"אומיקרון".

"בהמשך להנחיית ראש הממשלה בישיבת הממשלה השבועית, גובש המתווה שמטרתו לסייע לענף התיירות להיערך ולהתאים עצמו לשינויים החלים בעקבות המשך הטיפול בנגיף הקורונה", נמסר ממשרדי הממשלה הנ"ל. ההחלטה תובא לאישור הממשלה בהקדם. במרכז חבילת הסיוע עומדת השקעה בהיקף של עד 30,000 ש"ח בכל עובד מענף התיירות שיבחר להשתלב בעיסוק אחר, בענף או מחוצה לו.

השקעה זו תחולק באופן הבא:
• קבלת הכשרות מקצועיות לכלל העוסקים בענף התיירות בעלות של עד 20,000 ש"ח להכשרה, ללא מגבלת תפוסה ובסבסוד המדינה. ההכשרות המקצועיות מיועדות למגוון רחב של מקצועות בתחומי ההיי-טק, התעשייה ועוד.

• תינתן מלגת הכשרה חודשית בסך של עד 10,000 ש"ח כתלות באורך ההכשרה (עד ל-4 חודשים), וזאת ללא קשר למקורות הכנסה אחרים (ככל שיהיו). מסיוע זה יוכלו ליהנות אלפי מועסקים בענף התיירות, בהם מורי דרך וסוכני הנסיעות, אשר עיסוקם מושפע משינוי הנחיות הכניסה לישראל.

- במטרה לסייע בהיערכות למצב המשתנה, הוחלט גם על הארכה של מספר חודשים לקרן ההלוואות בערבות מדינה ממנה יוכלו ליהנות כלל העסקים במשק.

מדריך תיירים מורה דרך ירושלים. Shutterstock, ShutterStock
תחליף מקצוע וקבל מענק. מורה דרך/ShutterStock, Shutterstock

בתי המלון יזכו למענק של מיליונים

סיוע כספי גם באפיקים הבאים:

• בתי מלון שחוו ירידה בהיקף של למעלה מ-40% במחזור העסקים בשל ההגבלות על כניסת תיירים לישראל, ייהנו ממענקים בסכום כולל של כ-150 מיליון ש"ח שיועברו במהלך החודשים הקרובים.

• מארגני התיירות הנכנסת - יוקצו משאבים לסיוע ותמיכה בפעולות שיווק, שימור כוח אדם והחזר הוצאות בסך כולל של כ-60 מיליון ש"ח.

• מורי דרך - המדינה תממן כ-25,000 סיורים ללא תשלום לציבור אשר יבוצעו על ידי מורי הדרך, תמורת תשלום בסך כ-1,000 ש"ח לסיור ובסכום כולל של כ-25 מיליון ש"ח. הסיורים יבוצעו באמצעות רשות הטבע והגנים ומשרדי ממשלה נוספים.

- נוסף על כל אלו, ובמטרה לייצר פתרונות פרנסה מיידיים, עובדים מענף התיירות יוכלו להיות מועסקים כנאמני קורונה במערכת החינוך וכחוקרים אפידימיולוגיים ברשויות המקומיות, בשכר חודשי בהיקף של עד כ-11,000 ש"ח.

בשנתיים האחרונות חלה ירידה ניכרת במספר התיירים לישראל - בעוד בשנת 2019 נכנסו לישראל כ-4.5 מיליון תיירים, בשנת 2021 נכנסו עד נובמבר כ-370,000 תיירים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully