וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי טייבה צדו צביה בהריון ודרסו אותה, ויכנסו לכלא

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 18:31

הציידים רדפו אחרי הצביה, דרסו אותה עם טרקטורון והטמינו אותה בשיחים. פקחים שזיהו אותם, הביאו למעצרם. היום הם הורשעו ונגזרו עליהם עונשי מאסר וקנס כספי. רשות הטבע והגנים: "אירוע אכזרי וחשוב שיענה בסנקציה מרתיעה"

חיות שנכלאו ומלכודות מליל המעצר של עבד אלסלאם מופיד אלעיסה/צילום: דוברות מתפ"ש

שני ציידים מהעיר טייבה שבמרכז הארץ, שצדו צבי ארץ ישראלי, חיה שבסכנת הכחדה ואסורה בציד בישראל, קיבלו היום (ראשון) את גזר דינם בבית המשפט השלום בטבריה, שכולל מאסר, קנס כפסי ומאסר על תנאי.

על פי כתב האישום, שני הנאשמים, בשנות ה-30 לחייהם, עסקו בשנת 2016 בצייד לא חוקי של צבי ישראלי באזור הגלבוע. השניים יחד עם שותפים נוספים למעשה, עשו זאת תוך שהם נעזרים בטרקטורונים במרדף אחר עדר צבאים ואחד הטרקטורונים פגע בצבי הישראלי ודרס אותו. לאחר דריסת הצבי שב הטרקטורון הדורס על עקבותיו לנקודת הפגיעה והנהג והנוסע הטמינו שק שחור בינות שיחים עליו הניחו עשבייה ושברי ענפים.

פקחי רשות הטבע והגנים שפעלו באזור והבחינו במעשים איתרו באזור את השק השחור ובתוכו נמצאה גופת נקבת צבי ישראלי עם צוואר משוסף כאשר גופה עדיין חם ודם ניגר מגופה. הצבייה היתה בשלבי היריון מתקדמים.

הנאשמים הואשמו בעבירות של צידת חיית בר מוגנת ללא רישיון או היתר, איסור ציד בשיטות אסורות (רדיפה בכלי רכב ממונע) והתאכזרות והתעללות בבעל חיים.

פגר נקבת הצבי שניצודה בתוך שקית שהוטמנה בשיחים. רט"ג, רשות הטבע והגנים
מתוך תיק החקירה. פגר נקבת הצבי שניצודה בתוך השקית שהוטמנה בתוך השיחים/רשות הטבע והגנים, רט"ג

השופט: "עיקר סכנת ההכחדה נובע מציידים בלתי חוקיים"

על הנאשם הראשון, בעל עבירות דומות קודמות, נגזרו 20 חודשי מאסר בפועל (כולל הפעלת מאסר מותנה), קנס בסך 60 אלף שקלים (כולל חילוט התחייבות מתיק קודם בסך 50 אלף שקלים) וכן מאסר על תנאי במידה ויעבור עבירות דומות.

על הנאשם השני, ללא עבירות דומות, נגזר עונש מאסר בפועל של 6 חודשים, קנס בסך 15,000 שקלים ומאסר על תנאי במידה ויעבור עבירות דומות.

בעקבות גזירת עונשי מאסר על שני הציידים, אמר עו"ד שי פרץ, התובע הראשי ברשות הטבע והגנים אומר כי, "גזר הדין שניתן היום הינו ביטוי ממשי להחמרה הברורה והמתחייבת כלפי הפוגעים בחיות הבר המוגנות מצידם של בתי המשפט. אירוע אכזרי מסוג זה חשוב שיענה בסנקציה מרתיעה בדמות מאסר ממושך! הפקחים ותביעת רשות הטבע והגנים ימשיכו לעמוד על המשמר כדי למצות את הדין במלוא העוז עם העבריינים הנלוזים הפוגעים באוצרות הטבע היקרים של מדינת ישראל".

לדברי השופט ניר מישורי לב טוב בגזר הדין "אין חולק היום וכך אני למד מחוות הדעת הרבות המוגשות בפניי בעניינן של חיות הבר בישראל בפרט הצבי הארץ ישראלי, כי אוכלוסיית חיות הבר במדינת ישראל נתונה בסכנה אמיתית של הכחדה, וכי מינים לא מעטים נכחדו כבר או עומדים בפני סכנת הכחדה. עיקר סכנת ההכחדה נובע מפני ציידים בלתי חוקיים הפוגעים ללא אבחנה, ללא מידה וללא פיקוח בחיות הבר השונות. אין גם חולק כי הצורך בהגנה על חיות הבר מפני אותם ציידים בלתי חוקיים הינו צורך חשוב ביותר לשם שימורו של המאזן האקולוגי בארץ ישראל, ולשם מניעת אובדנם של זנים שונים, שחלקם אופייניים ואף ייחודיים לאזור זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully